Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-05-12, 12:34

A jednak Astromale. Dzięki Rumpel. Przyznam szczerze, że są bardzo przyjemne i wygodne. ;)

Zastanawia mnie tylko jedno czemu Tramwaje Śląskie, przy okazji modernizacji nie zamówiły większych wyświetlaczy na numer linii - z przodu i z tyłu 105N-AC - tak jak zrobiło to chociażby MPK Poznań w swoich Moderusach ? :cool:
Obrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1470
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2013-05-13, 18:00

AMC2009 konkretnie... Co do wyświetlaczy, to po co to komu...;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 » 2013-05-14, 17:35

J-31 pisze: 3. Tramwaje Śląskie zamówiły zupełnie inny typ foteli, bodajże chyba Kiel - o ile się nie mylę ;)

W przeciwieństwie do "poznańskich" są o wiele bardziej wygodniejsze i praktyczniejsze (szczególnie uchwyty na oparciach).
"Poznańskie" fotele posiada wcześniejsza modernizacja http://phototrans.pl/15,141634,123.html
http://phototrans.pl/15,141233,.html
Ostatnio zmieniony 2013-05-15, 13:17 przez wojtek1611, łącznie zmieniany 1 raz.

Hussar

Post autor: Hussar » 2013-05-15, 00:38

Mam pytanie - czy orientuje się ktoś, jak wygląda awaryjność Moderusów Beta zrobionych ze stopiątek? Bo nie powiem, podróżuje się nimi bardzo wygodnie, jest to bardzo ciekawa opcja modernizacji taboru

Solcity

Post autor: Solcity » 2013-05-15, 18:51

Moderusy Beta MF02 są o ile dobrze się orientuje konstrukcją zbudowaną od podstaw, tak jak Protram 205WrAs. Jedyną modernizacją 105tek jest 405N-Kr. Co do sprawowania się tych wagonów, niech wypowie się ktoś z Poznania :).

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2013-05-16, 22:19

Hussar pisze:Mam pytanie - czy orientuje się ktoś, jak wygląda awaryjność Moderusów Beta zrobionych ze stopiątek? Bo nie powiem, podróżuje się nimi bardzo wygodnie, jest to bardzo ciekawa opcja modernizacji taboru
Bety są zdecydowanie najlepszym produktem od MT, mają bardzo niski wskaźnik awaryjności, do tego są pojemne, wygodne, ładne i przewiewne. Oby było ich jak najwięcej :)
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-09-15, 19:27

No właśnie KKS w maju napisał o Becie, więc chciałbym trochę przedłużyć ten wątek. Ponieważ Moderus Beta był jednym z moich celów w czasie poznańskiej wizyty w ostatni piątek :)

Poznański Moderus Beta był w moim przypadku kolejnym wagonem wysokopodłogowym z niskowejściowym członem, którego miałem okazję gruntownie sobie obejrzeć.

Miałem okazję porównać ten wagon z tramwajami:

1. Protram 205WrAS (MPK Wrocław)
2. Protram 405N-Kr (MPK Kraków)
2. Rotax EU8N (MPK Kraków

Szczególnie dla tych wszystkich wagonów zainteresował mnie niskopodłogowy człon ;)

O okazuje się, że w Moderusie Beta środkowy człon to spora pusta - nie przegrodzona przestrzeń, która może być dowolnie wykorzystana

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28852

Dodatkowo MPK zamówiło sobie rozkładane fotele - mogą one być wykorzystane do siedzenia, a mogą równie dobrze być oparciem pleców, dla osób stojących.

Dla porównania Protram 205WrAs MPK Poznań
:strzałka: http://imageshack.us/f/856/a1nd.jpg/

Tutaj środkowy człon jest przegrodzony, a dodatkowo jego powierzchnię ograniczyły fotele stałe. W Moderusie tego nie ma.

:strzałka: http://imageshack.us/f/15/jvo8.jpg/

Zaplanowano dwa miejsc dla wózków inwalidzkich. W Moderusie miejsce na wózek jest tylko jedno (zabezpieczone) ;)

:strzałka: http://imageshack.us/f/138/0ueo.jpg/

Co ciekawe, identyczne rozwiązanie Protram przyjął w krakowskim 405N-Kr
:strzałka: http://imageshack.us/f/407/szmc.jpg/

Tyle, że w 405N-Kr, dodatkowo jedno z miejsc zostało ograniczonych przez widoczny biletomat, widoczny na zdjęciu - to jeszcze bardziej ograniczyło miejsce dla pasażerów ;)

Przeciwieństwem dla Protramu 205WrAs jest krakowski Rotax EU8N. Tu środkowy człon jest dosyć pojemny i również zabezpieczono jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego ;)

:strzałka: http://imageshack.us/f/571/me96.jpg/

W poznańskim Moderusie Beta schody łączące środkowe człon zainstalowano z boku

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/560/4z91.jpg/
Z jednej strony mamy więc gotowe miejsce dla wózka... a z drugiej, pustą, nie wykorzystaną przestrzeń

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28852

Protram umiejscowił schody po środku, dzięki czemu po bokach można było ulokować fotele ;)

W przeciwieństwie do 205WrAs, poznańska Beta posiada aż trzy rzeźnie (Protram ma tylko jedną w środkowym członie).

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28851
Jednakże wszystkie trzy posiadają składane fotele zainstalowane poprzecznie do kierunku jazdy.

Dla porównania ostatni człon we wrocławskim Protramie 205WrAs
:strzałka: http://imageshack.us/f/10/90zq.jpg/

Moderus zainstalował SIP we wszystkich trzech członach - po środku tablica diodowa informująca o kolejnych przystankach, oraz trzy boczne tablice elektroniczne.

W środkowym członie zainstalowano ją dosyć nietypowo, bo nad drzwiami

:strzałka: http://imageshack.us/f/194/327d.jpg/

Natomiast to co mnie zaintrygowało, to sufit w Becie, a konkretnie kratki wentylacyjne, wzdłuż całego wagonu

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/577/dp32.jpg/

Czyżby to była klima ? Bo raczej nie nawiew, sprawdzałem nic nie wiało w czasie jazdy

Trzeba przyznać, że poznański Moderus Beta zrobił na mnie bardzo sympatyczne wrażenie i mam nadzieję, że w przyszłości w Poznaniu będzie więcej tych wagonów - choćby w zamian za staruszki Duewagi GT8. :P
Obrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2013-09-15, 19:53

Jest ich coraz więcej, ale raczej za stopiątki. Ta kratka to nawiew, widocznie był wyłączony. Trzeba przyznać, że nawiew jest skuteczny, latem jest dość chłodno, okna są wprawdzie uchylne, ale otwiera się ich znaczna część. Jak jedna Beta była na testach w Łodzi to na fejsbukowym profilu MPK Łódź pasażerowie chwalili klimatyzację :D
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-09-15, 21:27

I wcale im się nie dziwię, ten rząd wentylatorów robi faktycznie takie wrażenie jak by to była klima. Swoją drogą to warto pochwalić to rozwiązanie, jest ono raczej niespotykane (oczywiście za wyjątkiem typowej klimy). :P

Z tego co pamiętam to zdaje się w Beynesach w pierwszym członie był nawiew sufitowy, z tymże jak ja byłem którejś jesieni, to mnie wiało gorące powietrze :cool:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2013-09-16, 00:16

Bety trochę walą biedą, ale ogólnie to nie są złe tramwaje.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2013-09-16, 14:55

Dobrze, że jest tyle przestrzeni, przyda się ona w godzinach szczytu. Uzyskano ją dzięki temu, że zamiast rozwiązania z wózkami Jacobsa czopy skrętu środkowych wózków są klasycznie w członach skrajnych, jedynie tyle, że tuż przy przegubie. 405N-Kr i 205WrAs tak samo mają, EU8N jako modernizacja klasyka ma Jacobsy, tak samo N8CNF z Gdańska, w nich z powodu dwukierunkowości jest wyjątkowo ciasno (w szczególności w pierwszej serii mającej schody po środku, druga ma z boku).

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 497
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: NEO » 2014-05-09, 09:47


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: J-31 » 2014-05-09, 11:26

Z tego co pamiętam Tramwaje Szczecińskie miały samodzielnie składać sobie Moderusy Beta. Czyżby odstąpiono od tego pomysłu? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 497
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: NEO » 2014-05-09, 11:34

Oczywiście, że nie. Modertrans dostarczył tylko pudło z wózkami, a resztę będą montować u nas pod czujnym okiem ekspertów z Poznania. Warto zauważyć, ze nasza Beta posiada inny układ okien niż te poznańskie.

http://www.mmszczecin.pl/photo/2004710/ ... +Szczecina
Na jednym ze zdjęc wnętrza widać, że tramwaj jest całkowicie "goły".


Awatar użytkownika
kubex
Posty: 142
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: kubex » 2015-06-28, 22:57

Znalazłem w internecie stronę podającą się jako stronę Modertransu, i są tam wizualki Bety po lifcie i Gammy:
/linku nie podaję bo nie chcę zostać obsypany pozwami od modertransu, można się tam dostać wpisując w google "Moderus Beta 54 HF" i naciskając pierwszy link od góry.
Problem w tym, że strona Modertransu to raczej http://www.modertrans.pl. Czyżby ktoś pracował nad nową stroną i nie ukrył dotychczasowych efektów :mruga: ? Jakby co to znalazłem to podczas szukania jakichkolwiek informacji o Becie dla Tramwajów Śląskich. To raczej nie jest tajemnica firmowa skoro jest dostępne w Google, więc przekazuję dalej, i jakby co to nie byłem ja.
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: TLG » 2015-06-29, 07:22

Wygląda na to, że agencja, która pracuje nad nową stroną testowo "puściła w eter" i tak zostało.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28892
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: J-31 » 2015-06-29, 17:36

Ciekawe, że Modetrans najwyraźniej zamówił jakiś projekt tramwajów, które na pierwszy rzut oka mają inny design, ale konstrukcyjnie są zbliżone - bo przyznam szczerze, że nie wiem czym różni się Gamma i Beta54HF. Chyba, że Gamma ma skrętne wózki, ale nie wiem czy to ma sens. Oba wagony mają tą samą długość ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: TLG » 2015-06-29, 18:24

Wizualizacje wrzucone, żeby coś było. Ja bym się tym tak nie sugerował, choć nie są złe (poza "groźnymi" kabinami motorniczego: z takimi słupkami żadnej z nich widoczności)
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Modertrans - Poznań

Post autor: wojtek1611 » 2015-06-29, 21:27

J-31 pisze:Ciekawe, że Modetrans najwyraźniej zamówił jakiś projekt tramwajów, które na pierwszy rzut oka mają inny design, ale konstrukcyjnie są zbliżone - bo przyznam szczerze, że nie wiem czym różni się Gamma i Beta54HF. Chyba, że Gamma ma skrętne wózki, ale nie wiem czy to ma sens. Oba wagony mają tą samą długość ;)
Beta miała chyba mieć tylko środkowy człon niskopodłogowy ;)

ODPOWIEDZ