Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Caponeal

Post autor: Caponeal »

na Fortecznej i raczej stoi na hali :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Caponeal pisze:na Fortecznej i raczej stoi na hali :(
Ok. Dzięki za info. ;)

filimer

Post autor: filimer »

Pierwsze poznańska Beta już gotowa dojazdy:
epoznan.pl pisze: Moderus Beta może już wozić pasażerów!

W marcu informowaliśmy, że do Poznania dotarł pierwszy z siedmiu zamówionych na ten rok tramwajów Moderus Beta. 28 kwietnia nowoczesny pojazd otrzymał homologację Ministra Infrastruktury, a to oznacza, że może już wozić pasażerów. Przeczytaj w co wyposażono tramwaj!

Moderus Beta MF 02 AC składa się z trzech członów. W środkowej części jednoprzestrzennego pojazdu znajdują się m.in. miejsca dla osób na wózku inwalidzkim. Ta część jest również niskopodłogowa. Drzwi otwierają się na zewnątrz, co ułatwia wysiadania i wsiadanie pasażerów.

Na dachu Moderusa Beta umieszczona jest okrągła tablica, na której pojawiać się będzie numer linii tramwajowej. Pojazd wyposażono w monitoring - kamery znajdują się nie tylko wewnątrz, ale też na zewnątrz tramwaju.

Wszystkie Moderusy Beta, podobnie jak samoloty, posiadają czarne skrzynki, które rejestrują sygnały ważne dla bezpieczeństwa jazdy. Sufitowe kanały mają umożliwić przewietrzanie tramwaju, a także jego nagrzewanie.

W sumie Moderus Beta będzie mógł zabrać na pokład 207 pasażerów. Znajduje się w nim 30 miejsc siedzących, a także 9 składanych foteli. Pojazd ma ponad 28 metrów długości.

Do poznańskiego MPK trafi w tym roku jeszcze 6 Moderusów Beta wyprodukowanych przez Modertrans. Cała umowa z MPK przewiduje dostarczenie łącznie 24 takich pojazdów do naszego miasta.

Caponeal

Post autor: Caponeal »

Jutro tj. 17.05 Beta ma swój debiut na linii 13/12 :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Zatem czekamy na info - jaki był debiut liniowy Bety ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Świetnie, że Beta jeździ, ale byłbym wdzięczny gdyby któryś z poznańskich kolegów napisał choć mały komentarz - jak wyglądał ten pierwszy dzień eksploatacji ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Dzisiaj jeździła na 17. Jechać nie jechałem, ale widziałem - z przodu wygląda jak Alfa, z boku inaczej - bardzo estetycznie, do tego jest cichutka. Według zdjęć wnętrze jest przestronne, jak się jeszcze okaże, że się nie psuje to w ogóle elegancko będzie :)

Caponeal

Post autor: Caponeal »

Czy taka cichutka to bym polemizował. Generalnie jeśli chodzi o hałas podczas jazdy (w członie środkowym) bardzo porównywalny ze 105-tką.
Więc pod tym względem bez rewelacji.
Ale tak po za tym to ciekawa konstrukcja.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki za info - KKS i Caponeal ;) - a czy ktoś orientuje się jak wygląda kwestia właśnie awaryjności ;)

Caponeal

Post autor: Caponeal »

Na razie w kwestii awaryjności zbytnio nie można się wypowiadać, ponieważ liniowo jeździ dopiero trzeci dzień. Dzisiaj na linii 12 podobnie jak Tramino.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co się dzieje z Betą ? Wczoraj ostro ganiałem za nią po prawie całym Poznaniu i nigdzie jej nie widziałem. :]

Podi

Post autor: Podi »

Bety jeżdżą na dwójce- sprawdziłeś wszystkie brygady ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Przy okazji, bo widzę że nikt się nie wypowiadał na temat wrażeń, mogę powiedzieć, że w środku również ładnie i przestronnie, ciszej niż w stopiątce, do tego niski człon większy niż myślałem, mam wrażenie że jest większy niż w N8C. Awaryjność Bet jak na razie bardzo niska :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:Bety jeżdżą na dwójce- sprawdziłeś wszystkie brygady ?
Ooops. No właśnie nie trafiłem na "dwójkę". Trudno, może następną razą ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

A ja mam chyba wybitnego farta. Wracając z Kołobrzegu pociągiem widziałem na jakiejś pętli tylko jeden poznański tramwaj - Betę właśnie. muszę przyznać, że wygląda naprawdę efektownie ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Niekoniecznie farta - jeżdżą już cztery, po prostu to J-31 miał pecha ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ja widziałem ten tramwaj 9.07, nie wiem czy wtedy też były 4. Poza tym w Poznaniu byłem przejazdem (i to pociągiem) ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

KKS pisze:Niekoniecznie farta - jeżdżą już cztery, po prostu to J-31 miał pecha ;)
To prawda. To musiał być pechowy dzień ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To wtedy były chyba jeszcze trzy. Pewnie na Dębcu ją widziałeś, bo żadnej innej pętli jadąc z Wrocławia ani nad morze się nie mija ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”