Modertrans - Poznań

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

KKS pisze:Wybacz, ale akurat artykuły z "Wyborczej" i SSC (zwłaszcza poznański dział komunikacyjny) mnie jakoś nie przekonują.
Nie ma znaczenia czy Ciebie (lub kogokolwiek) przekonuje tylko chodzi o to, że nie jest to żadną nowością czy niespodzianką, gdyż takie informacje są znane od dawna.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ergonomia - głównie zbyt blisko siebie położone pedały, ale padały też inne zarzuty. W nowych Moderusach uwzględnia się prośby motorniczych, "stare" są poprawiane.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

KKS pisze:Ergonomia - głównie zbyt blisko siebie położone pedały
W wersji AC jest elegancki zadajnik jazdy po lewej stronie. Szkoda, że MPK nie zdecydowało się na bardziej nowoczesne rozwiązanie.... :(

Podi

Post autor: Podi »

http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=15508 kolejny skład dla Szczecina już niedługo będzie wysłany.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie fajnie wygląda - ale czy one pojadą do Szczecinach z wózkami ? Bo wiadomo, że resztę prac nad tym składem przeprowadzi przewoźnik samodzielnie ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ooo... Czyli lada chwila dojedzie do Szczecina. Tylko czemu został już pomalowany w barwy TSz? Poprzednie egzemplarze przyjeżdżały jako szare, a malowano je na miejscu. Coś mi to wygląda, że te wagony będą miały trochę więcej udziału komponentów z Modertransu.
J-31 pisze:czy one pojadą do Szczecinach z wózkami ?
Nie wiem czy na tych, ale faktem jest, że Moderus będzie miał nowe wózki.

PS. Widać różnice w stosunku do pierwszych egzemplarzy, m.in. płaskie osłony wózków i brak jednego otworu okiennego.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

PS. Widać różnice w stosunku do pierwszych egzemplarzy, m.in. płaskie osłony wózków i brak jednego otworu okiennego.
Ale brak skosów przegapiłeś :diabeł:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

OPi pisze:brak jednego otworu okiennego.
A właśnie, czym jest to spowodowane? Ma to na celu wzmocnienie całego pudła, czy po prostu w tym miejscu przewidziano szafę aparatową większych rozmiarów niż w 105Na?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:ale czy one pojadą do Szczecinach z wózkami ?
Pudła kupiono razem z nowymi wózkami.
Mamy już 3 pewne zalety przyszłego 503+504:
- drzwi otwierane na zewnątrz
- napęd AC
- brak skosów.
Lecz na więcej wolę nie liczyć, bo się przeliczę :retard:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Kędzior pisze:A właśnie, czym jest to spowodowane? Ma to na celu wzmocnienie całego pudła, czy po prostu w tym miejscu przewidziano szafę aparatową większych rozmiarów niż w 105Na?
Może TSz sobie to "domaluje"...
#501 też tego nie ma, ale w tym miejscu jest pomalowany ciemno-szarą farbą metaliczną, która imitowała okno. W Modertransie albo o tym zapomnieli albo stwierdzili "niedasię", ewentualnie "Nam nie kazano".

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Coffee pisze: Ale brak skosów przegapiłeś :diabeł:
Ano faktycznie. Ale ja muszę przyznać, że nie wiem czemu wszyscy nie lubicie skosów. Mnie się podobają. :P

[ Dodano: 2010-12-09, 22:04 ]
shakkie pisze: - drzwi otwierane na zewnątrz
To chyba żadna nowość. ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

OPi pisze:Ale ja muszę przyznać, że nie wiem czemu wszyscy nie lubicie skosów. Mnie się podobają.
Ja tam lubię skosy (dlatego nie podoba mi się 204WrAS), ale do nowoczesnych tramwajów nie pasują, bo ograniczają wnętrze wagonu. Moderusa do nowoczesnych nie zaliczam (jak ktoś chcę, to wyjaśnię, ale myślę, że wszyscy mnie rozumieją) i bardziej mi się podoba ze skosami.
Ostatnio zmieniony 2010-12-09, 23:11 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Ze skosami jest inny problem niż miejsce czy ładność, po prostu utrudniają tworzenie poprawnych platform przystankowych dochodzących do krawędzi drzwi i na ich wysokości (przynajmniej w niskopodłogowcach)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

nie lubicie skosów
Skos powiększa odległość między krawędzią peronu a podłogą wagonu. W niskaczach ma to spore znaczenie - porównaj sobie:
bez skosu
ze skosem
To chyba żadna nowość.
Pisałem o zaletach a nie nowościach. BTW to zapomniałem napisać że skład dostanie piasecznice :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Hmm... Bezokienna przerwa zlikwidowana? :shocked:

Obrazek

Jak oni to zrobili?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Lakier czyni cuda.

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

A czy ktoś wie, na jakim etapie produkcji jest Beta dla Poznania? Bo z tego, co czytałem na PGK wychodzi, ze Becia już wyjechała z lakierni...

mpConroe

Post autor: mpConroe »

shakkie pisze:Skos powiększa odległość między krawędzią peronu a podłogą wagonu. W niskaczach ma to spore znaczenie - porównaj sobie:
bez skosu
ze skosem
Zły przykład.
Pesa ze skosem zgodnym z polską normą
Skoda ma natomiast łagodne skosy, prawie, że nie. Dlatego myślę, że nie jest tu dobrym przykładem. Skosy w pesie i te idiotyczne wózki jak najbardziej. W skodzie wózki nie wystają, więc da się doprowadzić przystanek do drzwi. A w Pesie jakiś idiota zrobił skosy, ale zapomniał o wystających wózkach... :nuts: I cała niskopodłogowość poszła się j:!:. Z resztą, do tramwaju+ bez wydzielonych torowisk mają być przystanki przystosowane tylko do Skód 19T.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

mpConroe pisze:Zły przykład.
Dobry. Zdjęcie bardzo dobrze pokazuje "otchłań" między krawężnikiem a podłogą i nie należy traktować tego jako odniesienie do jakiekolwiek konkretnego typu tramwaju (takie same ujęcie z wagonem "skośnym" wyglądałoby tak samo). Pokazuje też, że tramwaj bez skosów to za mało aby "otchłani" się pozbyć
:-P

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Takie "coś" znalazłem na PGK.
http://www.galeriapgk.com/details.php?i ... 2eb0fe874d

http://www.galeriapgk.com/details.php?i ... 2eb0fe874d

I rozwiało kilka moich wątpliwości:
Nie będzie wózków Jacobsa (dlatego pod tym względem wolę EU8N).
Konstrukcja będzie bliźniaczo podobna do 205WrAs (z wiszącym członem środkowym)...
Zauważyłem, iż człon środkowy Bety jest nieco krótszy, dzięki czemu konstrukcja nie "wrasta" w okna, jak w przypadku członu we WrAsie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”