: 2012-05-11, 21:50
Moderus Beta na testach w Łodzi. Nic więcej nie wiem, jest tylko enigmatyczne zdjęcie na PGK: http://galeriapgk.com/galeria/lodz/moderus-beta-w-lodzi
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Akurat koncepcje z połowy lat 90. 805NF czyli tego wagonu z wiszącym środkowym członem powstała w niemieckiej firmie MGB Mittenwalder Geratebau. Jednak MPK Łódź faktycznie jest bardzo ambitne, o czym świadczą zamówienia z innych miast na remont infrastruktury.pmaster pisze:MPK Łódź przecież od dawna marzyło o budowie własnych tramwajów.
Bety są budowane od zera, niektóre egzemplarze mają jakieś regenerowane części od starych stopiątek, ale ogólnie są budowane od zera w całości.J-31 pisze: bo i z czego ? ze starych 805-tek ?
Ok. Może MPK chce pójść za przykładem Modertransu i budować w taki sam sposób własne wagony, wg. własnego projektuKKS pisze:Bety są budowane od zera, niektóre egzemplarze mają jakieś regenerowane części od starych stopiątek, ale ogólnie są budowane od zera w całości.
Z tym, że raczej wątpię we własną produkcję wózka (koszt projektu, budowy i koniecznego wyposażenia, a później homologacji i badań wytrzymałości są niemałe). Typowałbym wózki z Modertransu oraz korzystanie z innych podwykonawców, np. Autosanu. W końcu gdzie narodził się prototypowy Tramino?J-31 pisze: Może MPK chce pójść za przykładem Modertransu i budować w taki sam sposób własne wagony, wg. własnego projektu
Poznań: ©koda kupi Modertrans? Negocjacje trwają
Dwie firmy są zainteresowane kupnem Modertransu. Z informacji "Głosu" wynika, że największe szanse na jego przejęcie ma spółka ©koda. Wkrótce rozpoczną się negocjacje. Ile MPK może zarobić na tej transakcji? Dzisiaj trudno przewidzieć.
http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/ ... ,t,sa.html
Ktoś tu się zagalopował "lekko". Modertrans co najwyżej wyprodukował wózki, które stosuje Protram w swoich tramwajach typu 204WrAs i 205WrAsAle nie tylko dla Poznania pracowała firma Modertrans. Modernizowane przez niego tramwaje jeżdżą dzisiaj w innych miastach: Gdańsku, Wrocławiu, Łodzi i Szczecinie.
Na pewno dżojstikiem. To ma napęd chopperowy (łódzkiego Woltana) i sterowanie na 100% ręczne.J-31 pisze: Kabina motorniczego... niestety nie udało mi się ustalić, czy sterowanie wagonem jest poprzez zadajnik ręczny, czy po staremu - czyli pedały w podłodze
Nawet jakiś konkurs był jak pamiętam na wzór tej tapicerki, ostatecznie ten wzór wygrał.J-31 pisze:A skoro już piszę o fotelach, to tak wygląda tapicerka w śląskich 105N-AC
Pedałów nigdzie na podłodzę tutaj nie widzę, więc ewidentnie dżojstik. Tak jak napisał ppln, jeśli to ma napęd Woltana to na 100% jest to ręczny zadajnik tak jak w starszych 'żelazkach'J-31 pisze:Kabina motorniczego... niestety nie udało mi się ustalić, czy sterowanie wagonem jest poprzez zadajnik ręczny, czy po staremu - czyli pedały w podłodze