EU8N - tzn. MPK-owskie igraszki

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Które wzornictwo się wam najbardziej podoba ( względy tylko stylistyczne)

EU8N
11
25%
N8S-NF
4
9%
Tramwaje a'la Moderus
11
25%
Pesa 120n
13
30%
Nie mam zdania
5
11%
 
Liczba głosów: 44

filimer

Post autor: filimer »

TLG pisze:
filimer pisze:speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć
Myślę, że jak najbardziej mamy takich speców (na co jest mnóstwo najróżniejszych innych dowodów). Co nie zmieni mojej subiektywnej opinii, że tramwaj EU8N jest brzydki jak noc grudniowa :D
¬le się wyraziłem - nie mamy ich tam, gdzie bardzo chcielibyśmy mieć :diabeł:

Co do urody EU8N - w jednym szeregu z MordujTransem i FPS postawić ich można spokojnie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tramwaj za piękny nie jest - to fakt - ale ja i tak jestem pod wrażeniem. :)

MPK zbudowało go sposobem gospodarskim. I zrobiło z tego całkiem fajny tramwaj. Sporo niedoróbek jest, ale to wina - nie wiem, czy to dobrze określę - "prototypowości", ale bardziej pod względem pomysłu, bo przecież to jes przebudowany E6, przedłużony o dodatkowy człon, od zupełnie innego producenta.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

No i mamy pierwszą (większą) awarię EU8N... Prawdopodobnie przegrzał się i padł moduł sterujący. W wagonie samoczynnie złożył się pantograf, po czym wóz przyssał się szynowymi do torów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Czasami zdarzają się różne takie sytuacje. Ciekawe jest jednak to, że od razu pantograf się złożył :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

I mamy pierwszą jazdę próbną po awarii... Jak donosi kolega: O 11:30 był widziany na Rondzie Gen. Maczka w kierunku Bieńczyc. W drugą stronę też zajechał bez problemów, więc pewnie jutro znów pokaże się na linii...

[ Dodano: 08 Lip 2010 15:24 ]
Dziś wagon zrobił aż 4 kółka, po czym... Znów się zepsuł! Podobno zjechał do zajezdni o własnych siłach.

[ Dodano: 08 Lip 2010 16:14 ]
Tym razem coś drobnego... Wyjechał z powrotem :)

EU8N

Post autor: EU8N »

Ostatnio coraz rzadziej widuję ten wóz na linii. Wczoraj wyjechał ale popołudniu jeździł już E1+c3. Dziś (przynajmniej wieczorem) było podobnie.

Mam wrażenie, że ten EU8N to jeden wielki niewypał. Ale zapewne mimo to MPK będzie brnąć w modernizację kolejnych E1 w ten sposób. Nie wiem, jak wygląda sprawa niskopodłogowych członów (czy wszystkie są już gotowe). Ale według mnie lepiej byłoby wypuścić na miasto E6+c6 po modernizacji wnętrza.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Ale zaraz, chwileczkę. Jak to jest E1+C3, to co to jest za cholerstwo :P
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=26798

Mi to nie przypomina E1 ani C1 o.O Skąd są te wagony ? I oraz gdzie można poczytać o tych wynalazkach? Bo ja to wszedłem i zbieram szczękę że Kraków robi takie coś.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Przecież tam pisze:
Przebudowa wagonów E6
Zaś E1 nie ma z tytułowym wagonem nic wspólnego :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Przecież zarówno wagony typu SGP E1, jak również Lohner C6 - toć to żadna nowość. ;)

Zatem po kolei
SGP E1 :strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=13841

Te tramwaje przyjeżdżają do Krakowa z Wiednia. W oryginale są czerwone

:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19636

Jeden z tych wagonów MPK pozostawił w oryginalnych barwach (#101)
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=11964

Wszystkie sprowdzone wagony - zanim trafią do eksploatacji w Krakowie - są gruntownie remontowane przez MPK. Tak, że na ulice Krakowa wyjeżdżają bardzo ładne, czyste, odświeżone wagony tramwajowe. Jechałem tym - jest naprawdę super :)

E1 jeżdżą w składach z doczepami typu Lohner C3 ;)

Lohnery E6 i C6 - również pochodzą z Wiednia, gdzie obsługiwały linie metra. Te wagony również trafiają do zajezdni "Podgórze"

I tak wyglądają w oryginale E6 od środka
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19633
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19632
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19638

:strzałka: http://phototrans.eu/14,329751,0,Rotax_E6_4908.html

A to już C6
:strzałka: http://phototrans.eu/14,344620,0,Rotax_c6_1908.html

No i właśnie z E6 oraz C6 MPK (zaj. "Podgórze") buduje wagony typu EU8N ;)
Ostatnio zmieniony 2010-08-18, 16:02 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

N8S

Post autor: N8S »

J-31 pisze:E1 jeżdżą w składach z doczepami typu Lohner C1 ;)
E1 jeżdżą z doczepami c3 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

E1 jeżdżą z doczepami c3 ;)
Ach, sorki - faktycznie :)

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »

Railway Gazette pisze:Kraków rolls out rebuilt tram

POLAND: MPK Kraków has rolled out the first EU8N tram to be built at the operator's own workshops using components from former Wien E6 and C6 vehicles.

An E6 car was extended with using a 290 mm entry height low-floor section supplied by Polish bus manufacturer Autosan, with bogies from C6 trailers.

The rebuilt tram now has a single cab and doors on one side only. The original doors, windows and traction equipment have been retained, and air-conditioning fitted. The interior has 48 new seats, space for 132 standees. 24 further rebuilds are planned

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mój kolejny cel wczorajszej wizyty w Krakowie. Rotax/MPK EU8N. :cool:

Wagony, z których wywodzi się ta konstrukcja opisałem Wam już w poście wyżej - w czasie mojej krakowskiej wizyty w zeszłym roku ;)

A teraz sam wagon... zrobił na mnie ogromne wrażenie. Oczywiscie pozytywne. Jedyna wada EU8N to wysokie, strome schody, ale jak zauważyłem mieszkańcy Krakowa jakoś na to nie narzekają i sobie radzą ;)

Przede wszystkim dla mnie EU8N to tramwaj z duszą. Stale coś w nim dzwoni, brzęczy, stale elektronika przed czymś ostrzega, informuje:

- zamknięcie drzwi - brzęczyk
- odjazd wagonu - w ostatnich drzwiach dzwonek elektroniczny (chyba)
- następny przystanek - kolejny dźwięk

I tak wkółko. W tym wagonie nie można się nudzić, ale największe wrażenie EU8N zrobił na mnie na nowej linii na Mały Płaszów. W Centrum powolne, ospałe i spokojne... na nowym, wydzielonym torowisku: szybkie ciche i wygodne :P

To jest w ogóle ciekawe, w EU8N nie słychać żadnego napędu, jedynie szum kół ;)

Wnętrze
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26952
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26946

Środkowy człon, on również jest stosunkowo obszerny, mam wrażenie, że ten człon lepiej wykorzystano niż w Protramie... ;)

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26947

Dla porównania jeszcze raz "niskopodłogowy" człon w 405N-Kr
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/32/protram6.jpg/

W Protramie zamontowano poręcze. W EU8N jest wolna przestrzeń

A to wejście do środkowego członu. Nie trzeba jakoś specjalnie podności nogi do góry - oczywiście pod warunkiem, że wchodzimy z wysokiego peronu, a nie z poziomu ulicy ;)

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26949

W ostatnich drzwiach można znaleźć dodatkową poręcz, jest ona pomocna przy wsiadaniu do wagonu
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/521/eu8n4.jpg/

Jeszcze na moment wnętrze wagonu. Dwie ławy, jedna w pierwszym, druga w trzecim członie - mieszkańcy Krakowa bardzo je polubili, chętni z tego korzystają ;)

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/407/eu8n3.jpg/
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26952

A jeśli ktoś chce odrobinę dyskrecji z dziewczyną, to może wybrać sobie tylny zwis wagonu ;)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/213/eu8n1.jpg/

Trzeba jednak uważać, bo te dwa fotele stoją na niewielkim stopniu ;)

Informacja pasażerska, kasowniki oraz biletomaty
Jest typowa dla zachodnich używanych, w Krakowie, wagonów.
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/716/eu8n2.jpg/

Nie ma żadnej wizualizacji, są tylko nazwy trzech najbliższych przystanków i kierunek jazdy. Dodatkowo nad drzwiami wisi niewielka dytka z "termometrem", czyli cała trasa i przystanki

W EU8N zainstalowano stare kasowniki R&G
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/407/eu8n7.jpg/

oraz stare biletomaty (są nowsze, ale o tym w innym temacie)
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/547/eu8n6.jpg/

Drzwi, posiadają fotokomórkę i zamykają się automatycznie same - motorniczy też je może zamknąć. Natomiast ciekawostka polega na tym, że w przypadku gdy na przystanku jest duża wymiana pasażerska i wchodzi dużo osób, elektronika co jakiś czas ostrzega przed zamknięcie drzwi (dźwiękowo), ale drzwi się nie zamykają.

A zatem nie ma możliwości przytrzaśnięcia kogoś, ale...

...jedyny przypadek to gdy motorniczy zamyka drzwi - wtedy lepiej nie próbować się z drzwiami. One po prostu się zamkną, razem z ręką i koniec. ;)

Skrzydła dzwi poruszają się w miarę cicho i szybko ;)

I jeszcze jedna uwaga odnośnie samodzielnego zamykania się drzwi. Mam wrażenie, że wszyscy w Krakowie rozumieją, że drzwi nie zamyka motorniczy, ale zamykają się same. I zauważyłem, że gdy drzwi się zamknęły, przed nosem dobiegającej osoby, to żaden z napotkanych ludzi nie walił pięścią po drzwiach, tylko spokojnie nacisnął sobie przycisk - i w efekcie otworzył drzwi.

W Warszawie zaraz by był krzyk, wyzwiska pod kątem motorniczego i tym podobne ;)

I na koniec pytanie do kolegów z Krakow. Do czego służy to urządzenie ? Można je spotkać w pierwszym i trzecim członie EU8N
:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/717/eu8n100.jpg/

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

J-31, brakuje jeszcze jakiejś fotki z zewnątrz :)

Też ostatnio byłem w Krakowie i również zaobserwowałem otwieranie drzwi za pomocą ciepłego guzika, sam nawet się bawiłem, bo w Opolu tego nie ma.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze: Można je spotkać w pierwszym i trzecim członie EU8N
Załącznik i wyłącznik ogrzewania oporowego. W E1 jest podobnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szymon pisze:J-31, brakuje jeszcze jakiejś fotki z zewnątrz
W sumie wszędzie w galeriach jest sporo zdjęć pokazujących od zewnątrz te ciekawe wagony, toteż ja skoncentrowałem się we wnętrzu, ale - życzenie klyenta jest naszym rozkazem :mruga:

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26951

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26939

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=26938

Jutro postaram się wgrać film, będzie również trochę widoku od zewnątrz ;)

=============Edyta edytuje edycje ================

Obiecałem film i oto on. Bez muzyki, tylko dźwięki. Miłego oglądania ;)

:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=MDtxfed3 ... e=youtu.be

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”