EU8N - tzn. MPK-owskie igraszki

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Które wzornictwo się wam najbardziej podoba ( względy tylko stylistyczne)

EU8N
11
25%
N8S-NF
4
9%
Tramwaje a'la Moderus
11
25%
Pesa 120n
13
30%
Nie mam zdania
5
11%
 
Liczba głosów: 44

Busik105

Post autor: Busik105 »

Ale wysokość drzwi na główką szyny w EU8N jest inna(mniejsza ) niż w N8S,więc po co stopnie. Co do E2 to zgadzam się ale póki co Wiener Linen nie zamierza sprzedawać E2. :) Tak czy inaczej tramwaj naprawdę mi sie podoba i będę go bronił a , wszelki niedoróbki wyjdą w praniu ( i miejmy nadzieję ,że zostaną poprawione). ;)

filimer

Post autor: filimer »

Jeszcze sporo muszą się w MPK nauczyć odnośnie przeróbek wagonów, niestety nie nauczyli się jeszcze nawet, że każdy sprowadzony wagon powinien mieć mini NB przed wyjazdem na miasto, bo jak na razie w naszych warunkach niektóre z nich nie sprawują się zbyt dobrze.

szubak

Post autor: szubak »

Coffee pisze:Osobiście EU8N mi się podobają, ale można to było to rozwiązać taniej i lepiej (vide ściągając i przerabiając wcześniej wymienione E2).
Tylko te E2 pasuje skądś jeszcze mieć. Przecież nie pojadą do Wiednia i ich nie ukradną... WL się ich pozbywać nie chce, czemu trudno się dziwić, skoro mają jeszcze sporo E1.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

http://www.krakow.pl/prasowka/?art_id=11694
Wyjedzie czy nie? Oto jest pytanie!
Oj będzie ciasnawo...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops - na 22 ? Oni chyba żartują. EU8N jest za krótki na tą linię, przecież tam nawet w weekendy kursują pociągi tramwajowe. Czy naprawdę nie dało się go wcisnąć gdzieś np. na 5-tkę - czyli do tunelu ? ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:Czy naprawdę nie dało się go wcisnąć gdzieś np. na 5-tkę - czyli do tunelu ?
Oczywiście, że się da. Ale przecież najnowsza zabawka musi się objawić pod samymi oknami prezesa (chodzi o ulice Brożka) i w drugiej kolejności, łączyć Hutę z Centrum...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee, a czemu EU8N stało zamknięte na 135-leciu ? Czyżby ludzie z zarządu bali się, że im ludziska zadepczą ten wagon ? ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:Coffee, a czemu EU8N stało zamknięte na 135-leciu ? Czyżby ludzie z zarządu bali się, że im ludziska zadepczą ten wagon ? ;)
Nie wykluczone.

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »


Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Matko, mam nadzieję że parę zachowacie w oryginalnej formie. Ładnie by się taki na pętli prezentował z E1.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Matko, mam nadzieję że parę zachowacie w oryginalnej formie
Niestety, nie...
Dokładniejsza relację z przejazdu dam jutro.

[ Dodano: 03 Lip 2010 12:51 ]
Otóż:
Wykonanie: Wagon prezentuje się dość dobrze. Estetyka wykonania wnętrza jest da dość dobrym poziomie. Nic nie odstaje, nie trzeszczy, nie piszczy, choć znalazło by się kilka niedoróbek (choćby pierwsze drzwi, które ocierają o stopień). Kabina jest wyłożona dość dobrym plastikiem (przyjemnym w dotyku), który się nie nagrzewa. Całość pulpitu została pomalowana na czarno, a pod każdym przyciskiem naklejono duże litery, opisujące przyciski. Jedynym kłopotem będzie pozostałość po kabinie w członie C. Szafka z bezpiecznikami + panel sterujący umiejscowiony bokiem = przedział barowy...

Komfort jazdy: Wagon na łukach spisuje się dość dobrze. Choć z węższymi ma nieznaczne problemy (prawdopodobnie przez ograniczony zakres ruchu przegubów). Zawieszenie jest w sam raz. Ani nie za sztywne (Stopiątki), ani za miękkie (Wideńczyk), co sprawdziliśmy na Walcowni. Wóz na prostych odcinkach nie "wężykuje" i nie buja. Klimatyzacja w tym wozie, to niestety porażka. Zastosowano klimatyzację taką,
jak stosuje się w Ewach SKM-u. Na zdjęciu tu dokładnie widać:http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... d1fd4d2b80 ... A kanały dolotowe, znajdują się tylko w kabinie motorniczego i środkowym członie. Podobno #3013 ma dostać klimatyzację, jak w autobusie. I te twarde siedzenia.

Jazda: Wóz nie szarpie, przy rozruchu i hamowaniu. Nie wpada w poślizgi, mimo iż nie posiada ani geamatica, ani systemu antypoślizgowego :) Jak wiadomo wóz ciągnął dość duży skład, więc ma duży zapas mocy. Dzięki temu rozpędza się do 60-70km/h w około 5-6 sekund...
Hamulce szynowe... Można się nieźle nadziać, jak się ktoś nie będzie trzymać. Z 50km/h wóz staje dosłownie w miejscu, zostawiając za sobą tumany kurzu.

Wygląd: Jest parę rzeczy do poprawy. Choćby wycięcia w fartuchach. Niestety, ale postarzają ten wóz. Mogli zostawić proste (bez wycięć). Z przodu, zamiast zderzaka a'la NGT6 można by było zastosować osłonę, jak w E1... Wyglądałby dużo lepiej. A i kierunkowskazy: Ikarus forever :confused: Wygląda to dość tandetnie. Do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń...
Ostatnio zmieniony 2010-07-03, 14:57 przez Coffee, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Świetnie wygląda! No i tak się powinno modernizować tramwaje, nie dość że wygląda nowocześniej to jest bardziej funkcjonalny dzięki niskiej podłodze.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

¯eby to nie było takie dramatycznie brzydkie...

filimer

Post autor: filimer »

TLG pisze:¯eby to nie było takie dramatycznie brzydkie...
...To nie mieszkalibyśmy w PL :D

Co zrobisz, od dizajnu speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

filimer pisze:speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć
Myślę, że jak najbardziej mamy takich speców (na co jest mnóstwo najróżniejszych innych dowodów). Co nie zmieni mojej subiektywnej opinii, że tramwaj EU8N jest brzydki jak noc grudniowa :D

filimer

Post autor: filimer »

TLG pisze:
filimer pisze:speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć
Myślę, że jak najbardziej mamy takich speców (na co jest mnóstwo najróżniejszych innych dowodów). Co nie zmieni mojej subiektywnej opinii, że tramwaj EU8N jest brzydki jak noc grudniowa :D
¬le się wyraziłem - nie mamy ich tam, gdzie bardzo chcielibyśmy mieć :diabeł:

Co do urody EU8N - w jednym szeregu z MordujTransem i FPS postawić ich można spokojnie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tramwaj za piękny nie jest - to fakt - ale ja i tak jestem pod wrażeniem. :)

MPK zbudowało go sposobem gospodarskim. I zrobiło z tego całkiem fajny tramwaj. Sporo niedoróbek jest, ale to wina - nie wiem, czy to dobrze określę - "prototypowości", ale bardziej pod względem pomysłu, bo przecież to jes przebudowany E6, przedłużony o dodatkowy człon, od zupełnie innego producenta.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

No i mamy pierwszą (większą) awarię EU8N... Prawdopodobnie przegrzał się i padł moduł sterujący. W wagonie samoczynnie złożył się pantograf, po czym wóz przyssał się szynowymi do torów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Czasami zdarzają się różne takie sytuacje. Ciekawe jest jednak to, że od razu pantograf się złożył :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

I mamy pierwszą jazdę próbną po awarii... Jak donosi kolega: O 11:30 był widziany na Rondzie Gen. Maczka w kierunku Bieńczyc. W drugą stronę też zajechał bez problemów, więc pewnie jutro znów pokaże się na linii...

[ Dodano: 08 Lip 2010 15:24 ]
Dziś wagon zrobił aż 4 kółka, po czym... Znów się zepsuł! Podobno zjechał do zajezdni o własnych siłach.

[ Dodano: 08 Lip 2010 16:14 ]
Tym razem coś drobnego... Wyjechał z powrotem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”