EU8N - tzn. MPK-owskie igraszki
Niestety, nie...Matko, mam nadzieję że parę zachowacie w oryginalnej formie
Dokładniejsza relację z przejazdu dam jutro.
[ Dodano: 03 Lip 2010 12:51 ]
Otóż:
Wykonanie: Wagon prezentuje się dość dobrze. Estetyka wykonania wnętrza jest da dość dobrym poziomie. Nic nie odstaje, nie trzeszczy, nie piszczy, choć znalazło by się kilka niedoróbek (choćby pierwsze drzwi, które ocierają o stopień). Kabina jest wyłożona dość dobrym plastikiem (przyjemnym w dotyku), który się nie nagrzewa. Całość pulpitu została pomalowana na czarno, a pod każdym przyciskiem naklejono duże litery, opisujące przyciski. Jedynym kłopotem będzie pozostałość po kabinie w członie C. Szafka z bezpiecznikami + panel sterujący umiejscowiony bokiem = przedział barowy...
Komfort jazdy: Wagon na łukach spisuje się dość dobrze. Choć z węższymi ma nieznaczne problemy (prawdopodobnie przez ograniczony zakres ruchu przegubów). Zawieszenie jest w sam raz. Ani nie za sztywne (Stopiątki), ani za miękkie (Wideńczyk), co sprawdziliśmy na Walcowni. Wóz na prostych odcinkach nie "wężykuje" i nie buja. Klimatyzacja w tym wozie, to niestety porażka. Zastosowano klimatyzację taką,
jak stosuje się w Ewach SKM-u. Na zdjęciu tu dokładnie widać:http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... d1fd4d2b80 ... A kanały dolotowe, znajdują się tylko w kabinie motorniczego i środkowym członie. Podobno #3013 ma dostać klimatyzację, jak w autobusie. I te twarde siedzenia.
Jazda: Wóz nie szarpie, przy rozruchu i hamowaniu. Nie wpada w poślizgi, mimo iż nie posiada ani geamatica, ani systemu antypoślizgowego Jak wiadomo wóz ciągnął dość duży skład, więc ma duży zapas mocy. Dzięki temu rozpędza się do 60-70km/h w około 5-6 sekund...
Hamulce szynowe... Można się nieźle nadziać, jak się ktoś nie będzie trzymać. Z 50km/h wóz staje dosłownie w miejscu, zostawiając za sobą tumany kurzu.
Wygląd: Jest parę rzeczy do poprawy. Choćby wycięcia w fartuchach. Niestety, ale postarzają ten wóz. Mogli zostawić proste (bez wycięć). Z przodu, zamiast zderzaka a'la NGT6 można by było zastosować osłonę, jak w E1... Wyglądałby dużo lepiej. A i kierunkowskazy: Ikarus forever Wygląda to dość tandetnie. Do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń...
Ostatnio zmieniony 2010-07-03, 14:57 przez Coffee, łącznie zmieniany 3 razy.
¬le się wyraziłem - nie mamy ich tam, gdzie bardzo chcielibyśmy miećTLG pisze:Myślę, że jak najbardziej mamy takich speców (na co jest mnóstwo najróżniejszych innych dowodów). Co nie zmieni mojej subiektywnej opinii, że tramwaj EU8N jest brzydki jak noc grudniowafilimer pisze:speców to my nie mamy, chociaż bardzo chcielibyśmy mieć
Co do urody EU8N - w jednym szeregu z MordujTransem i FPS postawić ich można spokojnie
Tramwaj za piękny nie jest - to fakt - ale ja i tak jestem pod wrażeniem.
MPK zbudowało go sposobem gospodarskim. I zrobiło z tego całkiem fajny tramwaj. Sporo niedoróbek jest, ale to wina - nie wiem, czy to dobrze określę - "prototypowości", ale bardziej pod względem pomysłu, bo przecież to jes przebudowany E6, przedłużony o dodatkowy człon, od zupełnie innego producenta.
MPK zbudowało go sposobem gospodarskim. I zrobiło z tego całkiem fajny tramwaj. Sporo niedoróbek jest, ale to wina - nie wiem, czy to dobrze określę - "prototypowości", ale bardziej pod względem pomysłu, bo przecież to jes przebudowany E6, przedłużony o dodatkowy człon, od zupełnie innego producenta.
I mamy pierwszą jazdę próbną po awarii... Jak donosi kolega: O 11:30 był widziany na Rondzie Gen. Maczka w kierunku Bieńczyc. W drugą stronę też zajechał bez problemów, więc pewnie jutro znów pokaże się na linii...
[ Dodano: 08 Lip 2010 15:24 ]
Dziś wagon zrobił aż 4 kółka, po czym... Znów się zepsuł! Podobno zjechał do zajezdni o własnych siłach.
[ Dodano: 08 Lip 2010 16:14 ]
Tym razem coś drobnego... Wyjechał z powrotem
[ Dodano: 08 Lip 2010 15:24 ]
Dziś wagon zrobił aż 4 kółka, po czym... Znów się zepsuł! Podobno zjechał do zajezdni o własnych siłach.
[ Dodano: 08 Lip 2010 16:14 ]
Tym razem coś drobnego... Wyjechał z powrotem
Ostatnio coraz rzadziej widuję ten wóz na linii. Wczoraj wyjechał ale popołudniu jeździł już E1+c3. Dziś (przynajmniej wieczorem) było podobnie.
Mam wrażenie, że ten EU8N to jeden wielki niewypał. Ale zapewne mimo to MPK będzie brnąć w modernizację kolejnych E1 w ten sposób. Nie wiem, jak wygląda sprawa niskopodłogowych członów (czy wszystkie są już gotowe). Ale według mnie lepiej byłoby wypuścić na miasto E6+c6 po modernizacji wnętrza.
Mam wrażenie, że ten EU8N to jeden wielki niewypał. Ale zapewne mimo to MPK będzie brnąć w modernizację kolejnych E1 w ten sposób. Nie wiem, jak wygląda sprawa niskopodłogowych członów (czy wszystkie są już gotowe). Ale według mnie lepiej byłoby wypuścić na miasto E6+c6 po modernizacji wnętrza.
Ale zaraz, chwileczkę. Jak to jest E1+C3, to co to jest za cholerstwo
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=26798
Mi to nie przypomina E1 ani C1 o.O Skąd są te wagony ? I oraz gdzie można poczytać o tych wynalazkach? Bo ja to wszedłem i zbieram szczękę że Kraków robi takie coś.
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=26798
Mi to nie przypomina E1 ani C1 o.O Skąd są te wagony ? I oraz gdzie można poczytać o tych wynalazkach? Bo ja to wszedłem i zbieram szczękę że Kraków robi takie coś.
Hmmm. Przecież zarówno wagony typu SGP E1, jak również Lohner C6 - toć to żadna nowość.
Zatem po kolei
SGP E1 http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=13841
Te tramwaje przyjeżdżają do Krakowa z Wiednia. W oryginale są czerwone
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19636
Jeden z tych wagonów MPK pozostawił w oryginalnych barwach (#101)
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=11964
Wszystkie sprowdzone wagony - zanim trafią do eksploatacji w Krakowie - są gruntownie remontowane przez MPK. Tak, że na ulice Krakowa wyjeżdżają bardzo ładne, czyste, odświeżone wagony tramwajowe. Jechałem tym - jest naprawdę super
E1 jeżdżą w składach z doczepami typu Lohner C3
Lohnery E6 i C6 - również pochodzą z Wiednia, gdzie obsługiwały linie metra. Te wagony również trafiają do zajezdni "Podgórze"
I tak wyglądają w oryginale E6 od środka
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19633
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19632
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19638
http://phototrans.eu/14,329751,0,Rotax_E6_4908.html
A to już C6
http://phototrans.eu/14,344620,0,Rotax_c6_1908.html
No i właśnie z E6 oraz C6 MPK (zaj. "Podgórze") buduje wagony typu EU8N
Zatem po kolei
SGP E1 http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=13841
Te tramwaje przyjeżdżają do Krakowa z Wiednia. W oryginale są czerwone
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19636
Jeden z tych wagonów MPK pozostawił w oryginalnych barwach (#101)
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=11964
Wszystkie sprowdzone wagony - zanim trafią do eksploatacji w Krakowie - są gruntownie remontowane przez MPK. Tak, że na ulice Krakowa wyjeżdżają bardzo ładne, czyste, odświeżone wagony tramwajowe. Jechałem tym - jest naprawdę super
E1 jeżdżą w składach z doczepami typu Lohner C3
Lohnery E6 i C6 - również pochodzą z Wiednia, gdzie obsługiwały linie metra. Te wagony również trafiają do zajezdni "Podgórze"
I tak wyglądają w oryginale E6 od środka
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19633
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19632
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=19638
http://phototrans.eu/14,329751,0,Rotax_E6_4908.html
A to już C6
http://phototrans.eu/14,344620,0,Rotax_c6_1908.html
No i właśnie z E6 oraz C6 MPK (zaj. "Podgórze") buduje wagony typu EU8N
Ostatnio zmieniony 2010-08-18, 16:02 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.