Konstal 13N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze::shock: W zakresie ostrzeżeń... :D
No tak, to doprecyzowanie było konieczne ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja jechałem wczoraj 13N na linii 26. NJa tej linii wyglądało niesamowicie - czuję się świetnie :retard: - poza tym nic mi nie dolega... :D

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Ja jechałem wczoraj 13N na linii 26. NJa tej linii wyglądało niesamowicie - czuję się świetnie :retard: - poza tym nic mi nie dolega... :D
Na 26 - to faktycznie rzadkość. Jak dojeżdżam do kolegi na Wawrzyszew, zawsze korzystam z metra oraz "dwójki", na której wiecznie dominują 13N z R-4 :diabeł: Taka dobra linia, a tak fatalny tabor :( Mimo, że niektórzy krytykowali wycofywanie "2" ze Śródmieścia, obecna trasa się sprawdza. Realny czas podróży od metra Dw. Gdański do przystanku "Aspekt" w godz. szczytu (korki) jest krótszy niż "ekspresowego" autobusu E-1 oraz jadącego naokoło (przez pl. Wilsona i Krasińskiego) "przyśpieszonego" 520.
Zresztą w ogóle ¯oliborz i Bielany są skazane na 13N, z uwagi, iż ten tabor dominuje w zajezdni przy Pstrowskiego :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To niestety smutna prawda. R-4 ma rzeczywiście najstarszy tabor. :cry:
Póki spółka TW, nic nowego nie kupi, to zakład "¯oliborz" nadal będzie eksploatował 13N. :|

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:To niestety smutna prawda. R-4 ma rzeczywiście najstarszy tabor. :cry:
Póki spółka TW, nic nowego nie kupi, to zakład "¯oliborz" nadal będzie eksploatował 13N. :|
Kiedy były dostawy nowszych wagonów, trafiały one przede wszystkim do zajedni "Praga" oraz "Wola", co pozwoliło na "odparówkowienie" tych zajezdni. Pozostałe 13N "eksportowano" zaś właśnie na "¯oliborz" i "Mokotów", przez co te zajednie stały się tramwajowym skansenem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie tylko 13N zostały przekazane na "¯oliborz", również wiele 105Na. :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Nie tylko 13N zostały przekazane na "¯oliborz", również wiele 105Na. :)
Ale i tak jakie są proporcje taboru na R-4, a jakie w innych zajedniach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To prawda. Co w tym dziwnego. Jak się stale przenosi stary tabor do jednego, góra dwóch zakładów, to takie się skutki... Cała nadzieja w większych zakupach nowego taboru... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:To prawda. Co w tym dziwnego. Jak się stale przenosi stary tabor do jednego, góra dwóch zakładów, to takie się skutki...
No właśnie. Widocznie dyrektorzy zajezdni "Praga" i "Wola" mieli lepsze "plecy", skoro pozbyli się najstarszych wehikułów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Widocznie dyrektorzy zajezdni "Praga" i "Wola" mieli lepsze "plecy", skoro pozbyli się najstarszych wehikułów.
Sorry. Tego to ja już nie wiem. Ale nie wydaje mi się... Myślę, że jest to jednak głęboko przemyślana polityka... :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Widocznie dyrektorzy zajezdni "Praga" i "Wola" mieli lepsze "plecy", skoro pozbyli się najstarszych wehikułów.
Sorry. Tego to ja już nie wiem. Ale nie wydaje mi się... Myślę, że jest to jednak głęboko przemyślana polityka... :)
Słyszałem różne plotki, ale ich wiarygodność nie jest potwierdzona...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Ja bym było ostrożny z plotkami. Bardzo często się nie zgadzają... :) Po prostu ujednolica się tabor. Jest to działanie słuszne... ;)
Tyle, że na takim ujednoliceniu niektórzy bardzo tracą, stając się skansenem technologicznym.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale i tak to jest jedna firma - jedna kasa. Jest to zmartwienie mechaników. :)
Poza tym "¯oliborz" ma jednak trochę nowych wagonów (105 N2k/2000 i 105Nm oraz 116 Na/2) + trochę 105-tek. "Mokotów" również nie grzeszy brakiem nowości ... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:No tak, ale i tak to jest jedna firma - jedna kasa. Jest to zmartwienie mechaników. :)
Poza tym "¯oliborz" ma jednak trochę nowych wagonów (105 N2k/2000 i 105Nm oraz 116 Na/2) + trochę 105-tek.
Tylko, że nowsze wagony wystarczają do obsługi praktycznie wyłącznie jednej linii - "22". Jeśli na "2" jest coś innego niż 13N, tzn. od razu, że wagon jest z "Pragi".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zgadza się. I dzięki takiej współpracy pomiędzy zakładami, na liniach pojawia się tabor mieszany. Co dla zwykłego Kowalskiego i tak jest bez znaczenia... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Zgadza się. I dzięki takiej współpracy pomiędzy zakładami, na liniach pojawia się tabor mieszany. Co dla zwykłego Kowalskiego i tak jest bez znaczenia... ;)
Za bardzo mieszany to on nie jest. "Praga" wystawia na "dwójkę" tylko 1-2 brygady. Mylisz się, że to nie ma znaczenia dla przeciętnego pasażera. Ma ogromne, zwłaszcza zimą - 13N nie mają systemu grzewczego.

voy

Post autor: voy »

No nie wiem, jak mu wyje 13N to go chyba denerwuje? A powiedzcie mi czy jest do wytrzymania jazda 13N, skoro wyje z oddali to w środku musi być wręcz tragicznie.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Temat wydzielony z Ulubiony polski Tramwaj :diabeł:
Możecie w tym temacie dyskutować o 13N ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:No nie wiem, jak mu wyje 13N to go chyba denerwuje? A powiedzcie mi czy jest do wytrzymania jazda 13N, skoro wyje z oddali to w środku musi być wręcz tragicznie.
Ja jeżdże na co dzień 13N. I wciąż mam się dobrze :strzałka: :retard:

A tak na serio. Ja się po prostu przyzwyczaiłem i nie robią one na mnie jakiegoś negatywnego wrażenia. Na pewno czekając na przystanku nie przepuszczam 13N, po prostu wsiadam i jadę... :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

voy pisze:No nie wiem, jak mu wyje 13N to go chyba denerwuje? A powiedzcie mi czy jest do wytrzymania jazda 13N, skoro wyje z oddali to w środku musi być wręcz tragicznie.
Powiem Ci tak: mój kolega mieszka ok. 300 m od torowiska, po którym notorycznie jeżdżą 13N. Dopóki nie wymienił okien na dźwiękoszczelne nie dało się tam wytrzymać, a jego córeczka nie mogła wieczorem zasnąć (ma teraz roczek), natomiast rano budziła się ok.4.00, gdy 13-tki wyjeżdżały na trasy z zajezdni "¯oliborz". Hałasu który słychać we wnętrzu tego wehikułu nie da się porównać z żadnym z modeli tramwajowych, ani z najstarszymi nawet autobusami marki Ikarus. Nie wiem, co stanowi źródło tego wycia, natomiast fakt jest taki, że mieszkańcy kolejnych ulic protestują przeciwko kursowaniu pod ich oknami tramwajów tego typu. Najskuteczniej robią to mieszkańcy ul. Skierniewickiej na Woli, którzy wywalczyli zmiany taborowe na linii "10", natomiast "8" również obsługują inne typy taboru, niż 13N. Ostatnio protestowali mieszkańcy ul. Stalowej na Pradze, dzięki czemu na linii "23" pojawia się zdecydowanie mniej 13N niz dotychczas.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”