Konstal 13N
13N, 15N, 102N, 102Na, 102Nd, 102NaW, 803N oraz 802N mają wszystkie te wozy te same przekładnie. Jedyną różnicą jest sama rama wózka.
13N tak jak 102Na, 102Nd i 102N jest na 1435mm
803N, 802N, 102NaW to odpowiedniki 1000mm wagonów 102N/Na/Nd
15N to prototyp wagonu 102Na, różniący się paroma szczegółami, ale nie wózkami napędnymi.
Różnica w hałasie tych przekładni jest prawdopodobnie spowodowana ich zużyciem. Wiadomo, że w warszawie jezdzi sie w systemie "dwójkowym". 0 jest albo 1, wiec przekładnie są dość mocno eksploatowane.
13N tak jak 102Na, 102Nd i 102N jest na 1435mm
803N, 802N, 102NaW to odpowiedniki 1000mm wagonów 102N/Na/Nd
15N to prototyp wagonu 102Na, różniący się paroma szczegółami, ale nie wózkami napędnymi.
Różnica w hałasie tych przekładni jest prawdopodobnie spowodowana ich zużyciem. Wiadomo, że w warszawie jezdzi sie w systemie "dwójkowym". 0 jest albo 1, wiec przekładnie są dość mocno eksploatowane.
Dokładnie tak, posiadał nastawnik T401 umieszczony centralnie w pulpicie, uruchamiany kierownicą od Stara.XboXC pisze:No slyszalem ze rozni sie nastawnikiem - 15N ma rozruch bezposredni jak w Nce
Tego nie wiemy, poza paroma zdjęciami nie znam żadnego nagrania z tym wagonem.XboXC pisze:mowa o wyciu czyli przekładniach, a to było w nim takie same.
W GOP swego czasu eksploatowano także 13NS+13NSD #123+124 do tego cztery sztuki stycznikowych 13N i jedną sztukę 14N.XboXC pisze:13N, 15N, 102N, 102Na, 102Nd, 102NaW, 803N oraz 802N mają wszystkie te wozy te same przekładnie.
Różnił się głównie konstrukcją przegubu, 15N nie miał "kapliczki" jak 102jka tylko opończę wykonaną z brezentu.XboXC pisze:15N to prototyp wagonu 102Na, różniący się paroma szczegółami, ale nie wózkami napędnymi.
ZTM w Warszawie zapowiedział, że w sylwestra po 53 latach eksploatacji, po raz ostatni liniowo na trasy wyjadą wagony 13N. Oficjalne pożegnanie 5 stycznia.
A tak BTW czy to prawda, że jedną z tych czternastu jeszcze jeżdżących parówek jest najstarsza, która zapoczątkowała eksploatację tych wagonów w stolicy?Aktualnie wciąż jeździ jeszcze siedem składów parówek z zajezdni ¯oliborz. Wszystkie, wraz z jednym odstawionym składem na terenie zajezdni Mokotów, będzie można ujrzeć po raz ostatni w ruchu liniowym w sylwestra. Tramwaje Warszawskie wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego organizują w nocy z 31 grudnia na 1 stycznia specjalną linię okolicznościową „13N” łączącą pętle Piaski i Metro Wilanowska przez Broniewskiego, al. Jana Pawła II, Chałubińskiego, al. Niepodległości, Nowowiejską i Puławską. Linia ta, obsługiwana w całości przez parówki, będzie funkcjonować od godz. 19:00 do godz. 3:00 z częstotliwością co 15 minut. Trasa będzie służyć też osobom bawiącym się na miejskim sylwestrze, który odbywa się na pl. Konstytucji. W tramwajach obowiązywać będzie normalna taryfa ZTM.
Wysłużone tramwaje 13N są zastępowane od 2,5 roku przez Swingi 120Na, wyprodukowane przez Pesę. Jednak z uwagi na swoją długą karierę na warszawskich torach, wielu mieszkańców ma duży sentyment do tych starych tramwajów. Oficjalne pożegnanie zaplanowano 5 stycznia 2013 r. – Tramwaje te kursowały po stolicy przez ponad pół wieku dlatego zasługują na specjalne pożegnanie. O szczegółach uroczystości poinformujemy Państwa po Nowym Roku – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
¯absko jeździ, ale nie jestem pewien, czy już jest decyzja odnośnie pozostawienia go jako zabytku.Wojciech pisze:A "¯aba" się zalicza do tych siedmiu składów, czy już się jej pozbyli?
Także zostanie.J-31 pisze: Natomiast jak będzie z tym najstarszym wagonem - tego nie wiem
Dajcie mi chwilę (dzień - dwa), to odgrzebię notatki i powiem, które to będą wozy.
Jest mało prawdopodobne pozostawienie składu 821+818 jako historycznego. Pozostawione będą wagony:TLG pisze:¯absko jeździ, ale nie jestem pewien, czy już jest decyzja odnośnie pozostawienia go jako zabytku.
-753, rocznik 1959r, pierwotnie jako wagon 503 i docelowo będzie przywrócony do stanu oryginalnego,
-534+588, w przyszłości skład stycznikowy 13NS+13NSD
-400+642+371 (mogłem pomieszać kolejność) skład trzech wagonów, przygotowany na okres pierwszej połowy lat 80, 371 aktualnie w remoncie (przy którym - nie chwaląc się - sam trochę poszalałem), możliwe, że wyjedzie w tegorocznym sezonie linii T na brygadę z przewodnikiem (pozostawiono okablowanie do nagłośnienia)
-795, w tej chwili kwalifikujący się do solidnego NG jeśli nie NG2
Chodzi o filmy? Akurat w tych wagonach nic nie będzie ruszane. Średnie filmy są oryginalne, jedynie 400 ma film z czasu remontów z lat 80. Mały film dostałby tylko 753 w momencie przebudowy na stan z 1959r.Coffee pisze:wersje, że wagony miałby być stylizowane na róże sposoby remontów (m.in: mały, przejściowy i duży świetlik itp.)?
No, głownie chodziło mi o filmy ale też o takie duperela, jak oryginalne oświetlenie, kierunkowskazy itp. Jednak taka odpowiedź też mnie satysfakcjonujeTLG pisze:Chodzi o filmy?
Ostatnio zmieniony 2013-01-06, 01:15 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Części nie brakuje, a kolejnych wagonów zwyczajnie nie ma gdzie trzymać.OPi pisze: Dobrze byłoby też pozostawić sobie jakieś części zamienne w razie czego.
Wszystko na to wskazuje. Szkoda, że inne miasta się nie zainteresowały pozyskaniem tych wagonów. Ja ze swojej strony próbowałem zapuścić pomysł zainteresowania wagonem - jakby nie patrzeć - PCC MUNI San Francisco. Niestety, jakoś się to nie przebiło.OPi pisze:A pozostała siódemka ocalałych rozumiem na złom?
EDIT:
Szykujcie się na zmiany w wykazie wagonów 13N, przeznaczonych do zachowania w charakterze zabytków