Newag

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to teraz jest szansa, że nowe tramwaje z Newagu podmienią stare wagony, oby tylko przetrzymały trudne, rosyjskie warunki ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

J-31 pisze:No to teraz jest szansa, że nowe tramwaje z Newagu podmienią stare wagony, oby tylko przetrzymały trudne, rosyjskie warunki
Te wagony może nie są stare ale strasznie zdezelowane, niektóre KTM-8 są młodsze od naszych 105N a wyglądają jakby miały z 40 lat.
pmaster pisze:Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?
Dobre pytanie, przecież PTMZ klepie swoje LWS 2009 a UKVZ KTM-30, no chyba że idą w jakość a nie w ilość, bo nie sądzę żeby te wynalazki były lepszej jakości niż ten nasz z Newagu.

sphinx

Post autor: sphinx »

No bo właśnie to wynalazki ;) A w Wołgogradzie chyba nie ma skrajnych temperatur, gorzej ze stanem infrastruktury.
Marcin_FTŚ pisze:I może nawet uda się coś sprzedać w Wołgogradzie, jak pamiętam w tym mieście funkcjonuje coś w rodzaju szybkiego tramwaju z jedynymi na świecie wagonami KTM-11.
W zeszłym roku zaczęli budowę drugiej nitki więc tabor się przyda. Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie. W tunelu jeżdżą głównie dość nowe, długie (32m) LWS-2009 i czasem jakieś Tatry.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

sphinx pisze:Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie.
Chyba raczej dwa składy (wóz silnikowy + doczepa + wóz silnikowy) i były jak pamiętam chyba szaro-zielone.
sphinx pisze:Tatry
KT8D5 kupione z Ostravy i nie pamiętam teraz nazwy tego miasta w Niemczech gdzie jeżdżą/jeździły dwukierunkowe Tatry T6C5 w barwach niczym darmobus do Tesco/Carrefoura.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

pmaster pisze:Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?
Ponieważ są bardziej zaawansowane technologicznie, przyjazne pasażerowi, a jednocześnie nieprzesadnie drogie. Być może rosyjscy producenci nie są zainteresowani w tej chwili projektowaniem i produkcją nowoczesnych, zaprojektowanych od podstaw tramwajów. By zdobyć konieczne do tego doświadczenie nawiązują współpracę z zachodnimi producentami. Nie ma w tym nic dziwnego.

sphinx

Post autor: sphinx »

Coś chyba nie wyszło...
Poznań: prototyp tramwaju Newag jedzie do „domu”

W marcu 2012 do Poznania przyjechał pierwszy tramwaj wyprodukowany przez konsorcjum Newag i Modertrans - Newag 126N. Pojazd zaprezentowano na Komisji Taboru Tramwajowego, która odbywała się w naszym mieście. Na naszych torowiskach tramwaj miał przejść testy, ale do nich nie doszło. W środę pojazd można było zobaczyć na poznańskich ulicach.

- Czyżby to był jakiś "nowy stary" tramwaj - dopytuje Dawid Bajer, który podesłał nam zdjęcia holowanego tramwaju.

MPK tłumaczy, że Newag 126N wyrusza w drogę do „domu”. - Pojazd trafił do nas w marcu ubiegłego roku. Był prezentowany jako ciekawostka na Komisji Taboru Tramwajowego, które odbyła się w Poznaniu - wyjaśnia Jan Firlik, dyrektor ds. Przewozów Tramwajowych MPK. - Do tej pory tramwaj stał na terenie zajezdni na Franowie. Prawdopodobnie jutro zostanie odebrany przez producenta z Fortecznej - dodaje.

Co ciekawe, prototyp tramwaju miał przejść testy na naszych torowiskach. - Testów jednak nie przeprowadzono. Trudno mi powiedzieć z jakiego powodu. To sprawa producenta - kończy Firlik.

Niestety, nie udało nam się dziś uzyskać informacji na temat prototypu w firmie Newag. Newag 126N to pojazd niskopodłogowy składający się z trzech członów. Wyposażono go w 7 drzwi. Całkowita jego długość to 32 metry.

http://epoznan.pl/news-news-38055-Pozna ... u%E2%80%9D


[ Dodano: 2013-01-26, 16:51 ]
A jednak ma dopuszczenie. W ostatnim wywiadzie wg prezesa Newagu jednym z sukcesów firmy w 2012r jest "wyprodukowanie i skuteczna homologacja pierwszego tramwaju 126N Nevelo".
http://www.rynek-kolejowy.pl/39081/Newa ... _roku_.htm

[ Dodano: 2013-04-24, 23:46 ]
Nevelo będzie się testować bliżej domu:
Sądecki tramwaj będzie woził pasażerów w Krakowie

Wyprodukowany w nowosądeckim Newagu tramwaj od maja będzie woził pasażerów w Krakowie. Jego koszt to około 6,5 mln zł.

Tramwaj jest w całości nową konstrukcją opracowaną przez sądeckich inżynierów. Przed rokiem pojazd przeszedł testy i został dopuszczony do eksploatacji. Teraz mieszkańcy Krakowa ocenią, jak sądecki tramwaj sprawuje się w codziennym użytkowaniu. "Tramwaj ma klimatyzowane wnętrze, system monitoringu i komunikaty głosowe. Pasażerowie będą mogli podróżować w komfortowych warunkach" - mówi Józef Michalik, dyrektor marketingu spółki Newag.

Tramwaj zdolny jest przewieźć jednorazowo 66 osób na miejscach siedzących i drugie tyle pasażerów na stojąco. Koszt jednego egzemplarza szacowany jest na ok. 6,5 mln zł. Pojazd testowy zostanie jednak udostępniony krakowskiemu MPK nieodpłatnie.
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/JPOA-973GGR#

[ Dodano: 2013-05-07, 14:03 ]
Już w Krakowie:

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-krakowie

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Nevelo, bo tak nazywa się tramwaj Newagu rozpoczął testy liniowe w Krakowie. Więcej można przeczytać w "Rynku Kolejowym" ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Brawo, nareszcie, już się martwiłem, że Newag schował go gdzieś w hali i kurzy się na niego. Dobrze, że ten wagon jeździ. Oby tylko testy wypadły pozytywnie ;)

PE 099

Post autor: PE 099 »

Prawdopodobnie to kwestia osłon na wózkach ale brzmi na wszelkich rozjazdach, przejazdach i nierównościach jakby ktoś mu wiadro schował pod podłogą ;)

No i włączająca się piasecznica straszy pasażerów swoją głośnością i dźwiękiem.

Dodatkowo to 100% niskiej podłogi w zasadzie zależy od interpretacji zamawiającego gdyż fotele nad wózkami i tak mają schodek. Podobnie jak pierwsze i ostatnie drzwi również są ze schodkiem.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PE 099 pisze:brzmi na wszelkich rozjazdach, przejazdach i nierównościach jakby ktoś mu wiadro schował pod podłogą
Plastikowe, czy z blachy ocynowanej?

PE 099

Post autor: PE 099 »

Zdecydowanie blaszane :rotfl: Przeczytałem to określenie na innym forum ale jest ono tak trafne, że nie sposób tego nie powtórzyć. Jak się przejedziesz / oglądniesz jakiś film z przejazdu to zrozumiesz o co chodzi :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PE 099 pisze: No i włączająca się piasecznica straszy pasażerów swoją głośnością i dźwiękiem.
A miał być taki cichy :D
PE 099 pisze: Dodatkowo to 100% niskiej podłogi w zasadzie zależy od interpretacji zamawiającego gdyż fotele nad wózkami i tak mają schodek. Podobnie jak pierwsze i ostatnie drzwi również są ze schodkiem.
Urbino 8,6 są niby 100% LF a mają tylko dwa fotele z niskiej podłogi, więc wiesz jak to jest. Fotele się nie liczą :P

tyrystor

Post autor: tyrystor »

A to nie jest przypadkiem związane z nieszlifowaniem szyn przez Krakusów? (ponoć tak jest) Może przez to Nevelo jest taki hałaśliwy, a piasecznica wariuje...

Awatar użytkownika
Lionsek!
Posty: 53
Rejestracja: 2011-08-07, 21:44
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Lionsek! »

tyrystor, rzeczywiście, coś o tym znajomy z miasta Krakusa, że motorniczowie skarżą się nie na tramwaje ale na szyny.

Hussar

Post autor: Hussar »

Jedno mnie ciekawi. 126N miał być symbolem tramwaju z HCP, udoskonalonego następcy Pumy. Nie da się ukryć, że Nevelo trochę Pumę przypomina, czyżby Newag odkupił projekt od HCP? Wie ktoś coś może?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Hussar pisze:Nevelo trochę Pumę przypomina, czyżby Newag odkupił projekt od HCP?
Novelo to projekt krakowskiej firmy Energocontrol.
Zasady nadawania oznaczeń typu tramwaju od czasów PRL się zmieniły. W tej chwili jest to wyłącznie sprawa producentów.

Skarpeta
Posty: 1
Rejestracja: 2013-04-06, 13:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Skarpeta »

Co do samej marki Nevelo to też mam coś ciekawego:
http://p3.sfora.pl/3c80add390f00ca9a9c9cdc282b25780.jpg
http://i1.ytimg.com/vi/G-qat0t-Uow/maxresdefault.jpg
http://tf1.mosfont.ru/photo/05/31/15/531158.jpg
Czyli Newag Nevelo - nowosądecki tramwaj nowej generacji obecnie testowany w moim rodzinnym mieście Krakowie. Co ciekawe gdy przejeżdżał koło mnie w drodze na Borek Fałęcki to w ogóle nie było słychac dźwięku silników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”