Newag

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Traminowaty w środku, ale w sumie to dobrze.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Podoba mi się, tylko szyby nad światłami z przodu i z tyłu bym zaokrąglił.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Z zewnątrz zbyt mi się nie podoba, taki zbyt prosty, ale z kolei środek rozwiązany bardzo ładnie, szczególnie nad wózkami. :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Skoda 16T pisze:Zwróćcie uwagę na doskonale (w porównaniu do Twista) rozplanowane wnętrze.
Trochę inne rozwiązanie. Nie wszystkie siedzenia dostępne są z poziomu podłogi. Niewiele to pomaga, tramwaj jest tak samo ciasny. Mimo wszystko wygląda na dobrze zmontowany i ciekawie wykończony w środku.

sphinx

Post autor: sphinx »

Dobrze zmontowany i ciekawie wykończony? Poza bordowymi wstawkami wygląda tanio (tanie, błyszczące plastiki, spore szpary) i staro (kanciaste plastiki). Porównaj sufit w Newagu:

Obrazek

I Pesie (Twist):

Obrazek

Jeszcze Tramino:

Obrazek

Wnętrze tramu z Nowego Sącza jest zdecydowanie najbardziej toporne.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Chyba pierwszy producent, który postawił oznaczenie typu na samej mordzie tramwaju. Znalazła się seria 26N, to szukajmy teraz 24, 25, 27 i 28...

Wnętrze może być bolesne dla tych wyższych wstających z podwyższonych krzesełek nad wózkami... Wstawiłbym też jakąś rurę (nie wiem, jakąkolwiek, teleskopową czy jakąś inną) na przegubach, coby to pasażerowie nie wchodzili w niego...
Ostatnio zmieniony 2012-03-20, 20:43 przez TranslatorPS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

sphinx pisze:Poza bordowymi wstawkami wygląda tanio (tanie, błyszczące plastiki, spore szpary) i staro (kanciaste plastiki). Porównaj sufit w Newagu:
A skąd pomysł, że mówię o suficie? Z resztą sufity to są systemy "kupne", a nie produkowane na miejscu u producenta.

sphinx

Post autor: sphinx »

Nie tyle pomysł, to po prostu przykład pokazujący dlaczego nie zgadzam się z tym, że tramwaj "wygląda na dobrze zmontowany i ciekawie wykończony w środku". Wg mnie wnętrze nie wygląda ani na dobrze zmontowane, ani ciekawe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja bym nie ocieniał tramwaju po zdjęciach. Po prostu trzeba się tym przejechać. Trochę potestować. I wtedy wyjdą wszelkie mankamenty - o ile takowe będą ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Zgodnie z przewidywaniami tramwaj wylądował w Poznaniu:

http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=19627

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki za info Sphinx. No to teraz już czaję, o co chodziło panu Prezesowi z Newagu. Pytanie tylko co dalej - testy w Poznaniu. Czy będą również przejazdy z pasażerami ? ;)

Czy MPK będzie ten wagon próbnie eksploatować (eksploatacja dozorowana) ? ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

1. Z. Jakubas nie jest prezesem Newagu, tylko właścicielem.
2. Myślę, że będą przejazdy z pasażerami, przecież dopiero to jest prawdziwym poligonem.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Się zastanawiam nad jednym, o ile przy wózkach skrajnych z powodu napędu nie da się zrobić podwójnych siedzeń między nadkolami co jest zrozumiałe o tyle mnie dziwi dlaczego nie da się także przy wózkach środkowych (tocznych) tym bardziej, że w starszej Pumie się dało.

sphinx

Post autor: sphinx »

Pesie nie wyszło w Kazachstanie, to może Newagowi uda się w Rosji. Potwierdzają się słowa Zbigniewa Jakubasa o zainteresowaniu tym kierunkiem - we wrześniu, na Forum Inwestycyjnym w Soczi, Newag (z Modertransem) podpisał z Wołgogradem umowę w sprawie montażu tramwajów z wykorzystaniem polskiej technologii. Wartość inwestycji ma wynieść 1,4 mld rubli (ponad 140 mln zł).

http://www.volganet.ru/news/news/2012/0 ... 01420.html

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

I może nawet uda się coś sprzedać w Wołgogradzie, jak pamiętam w tym mieście funkcjonuje coś w rodzaju szybkiego tramwaju z jedynymi na świecie wagonami KTM-11.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to teraz jest szansa, że nowe tramwaje z Newagu podmienią stare wagony, oby tylko przetrzymały trudne, rosyjskie warunki ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

J-31 pisze:No to teraz jest szansa, że nowe tramwaje z Newagu podmienią stare wagony, oby tylko przetrzymały trudne, rosyjskie warunki
Te wagony może nie są stare ale strasznie zdezelowane, niektóre KTM-8 są młodsze od naszych 105N a wyglądają jakby miały z 40 lat.
pmaster pisze:Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?
Dobre pytanie, przecież PTMZ klepie swoje LWS 2009 a UKVZ KTM-30, no chyba że idą w jakość a nie w ilość, bo nie sądzę żeby te wynalazki były lepszej jakości niż ten nasz z Newagu.

sphinx

Post autor: sphinx »

No bo właśnie to wynalazki ;) A w Wołgogradzie chyba nie ma skrajnych temperatur, gorzej ze stanem infrastruktury.
Marcin_FTŚ pisze:I może nawet uda się coś sprzedać w Wołgogradzie, jak pamiętam w tym mieście funkcjonuje coś w rodzaju szybkiego tramwaju z jedynymi na świecie wagonami KTM-11.
W zeszłym roku zaczęli budowę drugiej nitki więc tabor się przyda. Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie. W tunelu jeżdżą głównie dość nowe, długie (32m) LWS-2009 i czasem jakieś Tatry.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

sphinx pisze:Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie.
Chyba raczej dwa składy (wóz silnikowy + doczepa + wóz silnikowy) i były jak pamiętam chyba szaro-zielone.
sphinx pisze:Tatry
KT8D5 kupione z Ostravy i nie pamiętam teraz nazwy tego miasta w Niemczech gdzie jeżdżą/jeździły dwukierunkowe Tatry T6C5 w barwach niczym darmobus do Tesco/Carrefoura.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”