Newag
Newag
Rynek Kolejowy pisze:Tramwaj z Newagu jeszcze w tym roku
– Pracujemy nad projektem tramwaju, wspólnie z EC Engineering. Mamy już skończoną niezbedną dokumentację. Chcemy, aby w tym roku ten tramwaj zaczął jeździć. Na pewno będzie to inny tramwaj niż te, które są obecnie produkowane w Polsce – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Konieczek, prezes Newagu Nowy Sącz.
Rynek Kolejowy pisze:Newag dostarczy tramwaje dla Olsztyna?
Według portalu olsztynskietramwaje.pl, który dotarł do szczegółów niektórych ofert w przetargu na dostawę tramwajów dla Olsztyna, najkorzystniej prezentuje się ta złożona przez konsorcjum Newagu i Modertransu.
w przetargu na dostawę 15 tramwajów do obsługi nowobudowanej sieci tramwajowej w Olsztynie zostały złożone trzy ważne oferty: Solarisa, Pesy, oraz Newagu w konsorcjum z Modertransem. Według olsztynskietramwaje.pl, Pesa całkowicie utajniła swoją ofertę, która jednak opiewa na najwyższą kwotę z zaproponowanych - 131 917 500 zł.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum nowosądeckiego Newagu i Modertransu Poznań - 113 652 000 zł. Drugą pod względem ceny ofertę przedstawił Solaris -120 551 193 zł. Kryterium ceny stanowi o 65% punktów, które można uzyskać w przetargu. Pozostałe 35% punktów można otrzymać za wartość techniczną oferty, a według portalu, podane przez producentów dane pozwalają stwierdzić, że Newag z Modertransem otrzymałyby za wartość techniczną wszystkie 35 punktów, a Solaris - tylko 30. Punkty w stosunku do Newagu Solaris traci na węższych przejściach pomiędzy siedzeniami, poziomie hałasu, oraz zastosowaniu stali o wysokiej odporności na korozję (Newag chce zastosować stal nierdzewną).
Producent z podpoznańskiego Bolechowa zgodził się ujawnić portalowi nie tylko parametry podlegające ocenie w postępowaniu przetargowym, ale także inne elementy specyfikacji technicznej tramwaju, który oferuje Olsztynowi. Opis pozwala stwierdzić, że w stolicy Warmii miałyby pojawić się zmodyfikowane modele Tramino Jena. Wozy dla 105-tysięcznego miasta w Turyngii to trójczłonowe 29-metrowce i Tramino Olsztyn także miałoby się składać z trzech członów i liczyć dokładnie 29,3 m długości przy szerokości 2,5 m. Człony czołowe liczyłyby po 9,93 metra, środkowy byłby nieco krótszy – 9,45 m. Wagon ze złożonym pantografem miałby 3,8 m wysokości, a minimalna wysokość wnętrza (między podłogą nad wózkami napędowymi a sufitem) wyniosłaby 2,3 m.
Olsztyński tramwaj od Solarisa zabierałby 234 pasażerów – 36 z nich miałoby miejsca siedzące, pozostałe 198 podróżowałoby stojąc. Tu należy zauważyć, że 36 miejsc siedzących to wyłącznie te stacjonarne – oprócz nich w pojeździe znalazłyby się fotele składane, z których można by korzystać przy mniejszym napełnieniu tramwaju. W klimatyzowanym w całości wagonie znalazłoby się sześć okien będących wyjściami awaryjnymi i osiem otwieranych z przesuwną górną częścią. Pusty wóz ważyłby 43 tony, z pasażerami, przy maksymalnym napełnieniu – 58,9 t. Tramino Olsztyn mogłoby rozpędzić się do 75 km/h i dałoby radę przy całkowitym napełnieniu pokonać wzniesienie o nachyleniu 50 promili. Tramwaj miałby trzy dwuosiowe wózki – dwa napędowe i jeden toczny, byłby wyposażony w cztery silniki o mocy 120 kW każdy - czytamy w portalu olsztynskietramwaje.pl.
Ciut się wyjaśniło. Wg Z. Jakubasa (właściciela Newagu, 0:12) tram jeździ w ... Poznaniu. Tylko, że wg niego robi to już od tygodnia
¬ródło:FOTORELACJE
Tak wygląda tramwaj Newagu
Dodano: 20-03-2012
Newag SA, przy współpracy z krakowskim EC Engineering, zbudował pierwszy tramwaj. Trójczłonowy pojazd utrzymany jest w kontrastującej bordowo-czarno-białej kolorystyce. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji prezentującej owoce wytężonej pracy nowosądeckiego producenta taboru.
Galeria
Fot. Newag
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/330
Zwróćcie uwagę na doskonale (w porównaniu do Twista) rozplanowane wnętrze.