Newag

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 281
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS » 2012-03-20, 20:35

Chyba pierwszy producent, który postawił oznaczenie typu na samej mordzie tramwaju. Znalazła się seria 26N, to szukajmy teraz 24, 25, 27 i 28...

Wnętrze może być bolesne dla tych wyższych wstających z podwyższonych krzesełek nad wózkami... Wstawiłbym też jakąś rurę (nie wiem, jakąkolwiek, teleskopową czy jakąś inną) na przegubach, coby to pasażerowie nie wchodzili w niego...
Ostatnio zmieniony 2012-03-20, 20:43 przez TranslatorPS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-03-20, 20:42

sphinx pisze:Poza bordowymi wstawkami wygląda tanio (tanie, błyszczące plastiki, spore szpary) i staro (kanciaste plastiki). Porównaj sufit w Newagu:
A skąd pomysł, że mówię o suficie? Z resztą sufity to są systemy "kupne", a nie produkowane na miejscu u producenta.

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-03-20, 21:11

Nie tyle pomysł, to po prostu przykład pokazujący dlaczego nie zgadzam się z tym, że tramwaj "wygląda na dobrze zmontowany i ciekawie wykończony w środku". Wg mnie wnętrze nie wygląda ani na dobrze zmontowane, ani ciekawe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-21, 11:53

Ja bym nie ocieniał tramwaju po zdjęciach. Po prostu trzeba się tym przejechać. Trochę potestować. I wtedy wyjdą wszelkie mankamenty - o ile takowe będą ;)

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-03-21, 17:49

Zgodnie z przewidywaniami tramwaj wylądował w Poznaniu:

http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=19627

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-03-21, 21:22

Dzięki za info Sphinx. No to teraz już czaję, o co chodziło panu Prezesowi z Newagu. Pytanie tylko co dalej - testy w Poznaniu. Czy będą również przejazdy z pasażerami ? ;)

Czy MPK będzie ten wagon próbnie eksploatować (eksploatacja dozorowana) ? ;)

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-03-21, 22:23

1. Z. Jakubas nie jest prezesem Newagu, tylko właścicielem.
2. Myślę, że będą przejazdy z pasażerami, przecież dopiero to jest prawdziwym poligonem.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-03-22, 00:18

Się zastanawiam nad jednym, o ile przy wózkach skrajnych z powodu napędu nie da się zrobić podwójnych siedzeń między nadkolami co jest zrozumiałe o tyle mnie dziwi dlaczego nie da się także przy wózkach środkowych (tocznych) tym bardziej, że w starszej Pumie się dało.

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-10-20, 21:53

Pesie nie wyszło w Kazachstanie, to może Newagowi uda się w Rosji. Potwierdzają się słowa Zbigniewa Jakubasa o zainteresowaniu tym kierunkiem - we wrześniu, na Forum Inwestycyjnym w Soczi, Newag (z Modertransem) podpisał z Wołgogradem umowę w sprawie montażu tramwajów z wykorzystaniem polskiej technologii. Wartość inwestycji ma wynieść 1,4 mld rubli (ponad 140 mln zł).

http://www.volganet.ru/news/news/2012/0 ... 01420.html

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2756
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-10-21, 11:47

I może nawet uda się coś sprzedać w Wołgogradzie, jak pamiętam w tym mieście funkcjonuje coś w rodzaju szybkiego tramwaju z jedynymi na świecie wagonami KTM-11.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-10-21, 17:57

No to teraz jest szansa, że nowe tramwaje z Newagu podmienią stare wagony, oby tylko przetrzymały trudne, rosyjskie warunki ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-10-21, 18:58

Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2756
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-10-21, 19:35

J-31 pisze:No to teraz jest szansa, że nowe tramwaje z Newagu podmienią stare wagony, oby tylko przetrzymały trudne, rosyjskie warunki
Te wagony może nie są stare ale strasznie zdezelowane, niektóre KTM-8 są młodsze od naszych 105N a wyglądają jakby miały z 40 lat.
pmaster pisze:Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?
Dobre pytanie, przecież PTMZ klepie swoje LWS 2009 a UKVZ KTM-30, no chyba że idą w jakość a nie w ilość, bo nie sądzę żeby te wynalazki były lepszej jakości niż ten nasz z Newagu.

sphinx

Post autor: sphinx » 2012-10-21, 19:42

No bo właśnie to wynalazki ;) A w Wołgogradzie chyba nie ma skrajnych temperatur, gorzej ze stanem infrastruktury.
Marcin_FTŚ pisze:I może nawet uda się coś sprzedać w Wołgogradzie, jak pamiętam w tym mieście funkcjonuje coś w rodzaju szybkiego tramwaju z jedynymi na świecie wagonami KTM-11.
W zeszłym roku zaczęli budowę drugiej nitki więc tabor się przyda. Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie. W tunelu jeżdżą głównie dość nowe, długie (32m) LWS-2009 i czasem jakieś Tatry.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2756
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-10-22, 07:41

sphinx pisze:Wagonów KTM-11 był 2 sztuki i nie ma już ich w Wołgogradzie.
Chyba raczej dwa składy (wóz silnikowy + doczepa + wóz silnikowy) i były jak pamiętam chyba szaro-zielone.
sphinx pisze:Tatry
KT8D5 kupione z Ostravy i nie pamiętam teraz nazwy tego miasta w Niemczech gdzie jeżdżą/jeździły dwukierunkowe Tatry T6C5 w barwach niczym darmobus do Tesco/Carrefoura.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-10-22, 08:28

pmaster pisze:Dlaczego Rosjanie interesują się naszymi tramwajami, zamiast kupować swoje tanie wynalazki?
Ponieważ są bardziej zaawansowane technologicznie, przyjazne pasażerowi, a jednocześnie nieprzesadnie drogie. Być może rosyjscy producenci nie są zainteresowani w tej chwili projektowaniem i produkcją nowoczesnych, zaprojektowanych od podstaw tramwajów. By zdobyć konieczne do tego doświadczenie nawiązują współpracę z zachodnimi producentami. Nie ma w tym nic dziwnego.

sphinx

Post autor: sphinx » 2013-01-23, 22:32

Coś chyba nie wyszło...
Poznań: prototyp tramwaju Newag jedzie do „domu”

W marcu 2012 do Poznania przyjechał pierwszy tramwaj wyprodukowany przez konsorcjum Newag i Modertrans - Newag 126N. Pojazd zaprezentowano na Komisji Taboru Tramwajowego, która odbywała się w naszym mieście. Na naszych torowiskach tramwaj miał przejść testy, ale do nich nie doszło. W środę pojazd można było zobaczyć na poznańskich ulicach.

- Czyżby to był jakiś "nowy stary" tramwaj - dopytuje Dawid Bajer, który podesłał nam zdjęcia holowanego tramwaju.

MPK tłumaczy, że Newag 126N wyrusza w drogę do „domu”. - Pojazd trafił do nas w marcu ubiegłego roku. Był prezentowany jako ciekawostka na Komisji Taboru Tramwajowego, które odbyła się w Poznaniu - wyjaśnia Jan Firlik, dyrektor ds. Przewozów Tramwajowych MPK. - Do tej pory tramwaj stał na terenie zajezdni na Franowie. Prawdopodobnie jutro zostanie odebrany przez producenta z Fortecznej - dodaje.

Co ciekawe, prototyp tramwaju miał przejść testy na naszych torowiskach. - Testów jednak nie przeprowadzono. Trudno mi powiedzieć z jakiego powodu. To sprawa producenta - kończy Firlik.

Niestety, nie udało nam się dziś uzyskać informacji na temat prototypu w firmie Newag. Newag 126N to pojazd niskopodłogowy składający się z trzech członów. Wyposażono go w 7 drzwi. Całkowita jego długość to 32 metry.

http://epoznan.pl/news-news-38055-Pozna ... u%E2%80%9D


[ Dodano: 2013-01-26, 16:51 ]
A jednak ma dopuszczenie. W ostatnim wywiadzie wg prezesa Newagu jednym z sukcesów firmy w 2012r jest "wyprodukowanie i skuteczna homologacja pierwszego tramwaju 126N Nevelo".
http://www.rynek-kolejowy.pl/39081/Newa ... _roku_.htm

[ Dodano: 2013-04-24, 23:46 ]
Nevelo będzie się testować bliżej domu:
Sądecki tramwaj będzie woził pasażerów w Krakowie

Wyprodukowany w nowosądeckim Newagu tramwaj od maja będzie woził pasażerów w Krakowie. Jego koszt to około 6,5 mln zł.

Tramwaj jest w całości nową konstrukcją opracowaną przez sądeckich inżynierów. Przed rokiem pojazd przeszedł testy i został dopuszczony do eksploatacji. Teraz mieszkańcy Krakowa ocenią, jak sądecki tramwaj sprawuje się w codziennym użytkowaniu. "Tramwaj ma klimatyzowane wnętrze, system monitoringu i komunikaty głosowe. Pasażerowie będą mogli podróżować w komfortowych warunkach" - mówi Józef Michalik, dyrektor marketingu spółki Newag.

Tramwaj zdolny jest przewieźć jednorazowo 66 osób na miejscach siedzących i drugie tyle pasażerów na stojąco. Koszt jednego egzemplarza szacowany jest na ok. 6,5 mln zł. Pojazd testowy zostanie jednak udostępniony krakowskiemu MPK nieodpłatnie.
http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/JPOA-973GGR#

[ Dodano: 2013-05-07, 14:03 ]
Już w Krakowie:

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-krakowie

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2013-06-26, 21:20

Nevelo, bo tak nazywa się tramwaj Newagu rozpoczął testy liniowe w Krakowie. Więcej można przeczytać w "Rynku Kolejowym" ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29085
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-06-26, 22:13

Brawo, nareszcie, już się martwiłem, że Newag schował go gdzieś w hali i kurzy się na niego. Dobrze, że ten wagon jeździ. Oby tylko testy wypadły pozytywnie ;)

PE 099

Post autor: PE 099 » 2013-06-26, 22:42

Prawdopodobnie to kwestia osłon na wózkach ale brzmi na wszelkich rozjazdach, przejazdach i nierównościach jakby ktoś mu wiadro schował pod podłogą ;)

No i włączająca się piasecznica straszy pasażerów swoją głośnością i dźwiękiem.

Dodatkowo to 100% niskiej podłogi w zasadzie zależy od interpretacji zamawiającego gdyż fotele nad wózkami i tak mają schodek. Podobnie jak pierwsze i ostatnie drzwi również są ze schodkiem.

ODPOWIEDZ