Protram 405N-Kr

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-11-08, 15:05

J-31 pisze:Wg. mnie MPK powinno przy okazji tych przebudów zamówić napęd tyrystorowy do tych wagonów, to wtedy mogło by być jeszcze lepiej
Ale po co tyrystorowy, jak mają chopperowy z rozruchem impulsowym?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-11-08, 17:37

Coffee pisze:Ale po co tyrystorowy, jak mają chopperowy z rozruchem impulsowym?
Rozruch chopperowy to właśnie rozruch impulsowy (nazywany też tyrystorowym). Może chodziło Ci o falowniki i silniki asynchroniczne?
J-31 pisze:Wg. mnie MPK powinno przy okazji tych przebudów zamówić napęd tyrystorowy do tych wagonów, to wtedy mogło by być jeszcze lepiej
Bardziej prawdopodobne, że - tak jak prototyp - jednak dostaną silniki asynchroniczne właśnie.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-11-09, 10:37

TLG pisze:(nazywany też tyrystorowym)
Dla mnie tyrystorem to jest 105NT (trochę inny układ), więc wole to nazwać Chopperem. :P
TLG pisze:Może chodziło Ci o falowniki i silniki asynchroniczne?
Tak, zgadza się.
Bardziej prawdopodobne, że - tak jak prototyp - jednak dostaną silniki asynchroniczne właśnie.
Raczej tak zwłaszcza, że w N8S, GT8S (a w zasadzie w tedy N8C i GT8C, bo też mają mieć inną elektrykę) chcieli zmieniać na silniki asynchrioniczne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-11-09, 14:43

Obiecywałem filmy, więc kolejny - będzie trochę dźwięków. Oczywiście Protram 405N-Kr #4001 ;)

:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=hoNAjG_K ... e=youtu.be

Miłego oglądania ;)

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2012-11-10, 22:20

Co do układu foteli to Protram ma za zadanie zmieścić większą liczbę pasażerów niż 3x 105Na przy krótszej długości pociągu. A szczególnie przyda się to na linii "4".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-11-11, 18:43

I się nawet sprzydaje. Dosyć dobrze to funkcjonuje i tramwaj faktycznie sprawdza się na tej obciążonej linii ;)

ODPOWIEDZ