Protram 405N-Kr

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Protram 405N-Kr

Post autor: OPi » 2012-01-19, 15:45

405N Kr wyjechał na jazdę próbną. :) Sa i jego pierwsze zdjęcia:
http://www.rynek-kolejowy.pl/30261/Najd ... licach.htm
Ostatnio zmieniony 2012-01-19, 17:22 przez OPi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2012-01-19, 16:18

Niezły, mocowanie członów wiszących takie samo jak w 205Wras. Nie zgodzę się jednak z twierdzeniem o zbudowaniu członów nieparzystych ze stopiątek, tzn. może było parę elementów wykorzystanych, ale ich jest tyle co kot napłakał.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2726
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-01-19, 16:30

Niezły, szkoda jednak że zostawili mu skosy.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-01-19, 16:51

Marcin_FTŚ pisze:Niezły, szkoda jednak że zostawili mu skosy.
Jakby nie było tego białego pasa, to te skosy w niczym by nie przeszkadzały. Ale skosy + biały pas wyglądają masakrycznie brzydko.
A i tak się przyglądałem lewej stronie wozu: Motorniczy będzie miał cholernie ograniczoną widoczność.

BTW: Temat powinien się nazywać Protram 405N-Kr
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-01-19, 17:21

Ale szkarada.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel » 2012-01-19, 17:57

Amalio pisze:Ale szkarada.
Obiema rękami sie pod tym podpisuje, wygląda paskudnie. Ale jak widać,
konstrukcja Konstala to jednak nadal ma powodzenie.
ЯЦSSIДИ DДИCЭ GIVЭS PФШЭЯ ГФ ЧФU
Post nie zawiera niczego, to tylko spam.

Solcity

Post autor: Solcity » 2012-01-19, 17:59

Stylistyczna porażka... Oby jeździło lepiej niż wygląda...

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee » 2012-01-19, 18:25

Solcity pisze:Oby jeździło lepiej niż wygląda...
Też mam taką nadzieję. Nie widziałem jeszcze środka, ale obawiam się, że może być bardzo mało miejsc siedzących.
22 Borek Fałęcki - Zakopiańska, Kapelanka, Dietla, Starowiśla, Hala Targowa, Rondo Grzegórzeckie, Dąbie, M1, Pl. Centralny, Kombinat, Mrozowa - Walcownia

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28952
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-01-19, 18:35

Ten tramwaj ma obsługiwać dosyć obciążone krakowskie linie. Toteż ja bym się nie zdziwił gdyby jednak miał mało miejsc siedzących, aczkolwiek domyślam się, że w członach wysokich pozostawiono mu podwójny rząd foteli - podobnie jak w krakowskich 105-tkach ;)

Co by nie gadać wagon aż tak źle nie wygląda i ja trzymam kciuki za niego - że ta idea i ta stylistyka się obroni :)

No i mam nadzieję, że wagon nie będzie sprawiał większych problemów technicznych ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-01-19, 19:13

Następny wynalazek MPK, o którym wszyscy z wyjątkiem mnie mówią, że brzydki. Chociaż ten akurat wg mnie piękny też nie jest, ale chociaż nie odrażający
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2012-01-19, 19:13

Obrazek
raczej pojedyncze siedzenia.

Foto stąd: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 685&type=1

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2012-01-19, 19:54

Mi się tam też podoba, gorsze w życiu się widziało.

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki » 2012-01-19, 20:10

Amalio pisze:Ale szkarada.
Też tak myślę :lol: Aczkolwiek od boku nie wygląda tak źle, tylko ten przód i tył... :confused:
"Naucz swego syna, o tym musi wiedzieć, że w Mieście Neptuna, Wrocław jest u siebie!"

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2012-01-19, 20:30

Ciekawa kombinacja. Ja osobiście uważam, że nie wygląda wcale najgorzej. ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2012-01-19, 20:47

Ale marudzicie. Mnie się może nie podoba jakoś szczególnie, ale zarzucić mu brzydoty też nie mogę. Jest ani brzydki, ani ładny. Przypomina niedoszłą wysokopodłogową PESę, którą oferowano Warszawie. Po prostu nie ma w nim nic odkrywczego tak, jak całą ta koncepcja nie jest niczym odkrywczym (z wyjątkiem powiększenia kabiny).
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4238
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-01-19, 20:58

A może jeszcze frytki do tego? Takie sobie MPK zamówiło, takie zostało zrobione. Stylistycznie pasuje pod moderny N8S, więc źle nie jest.

Chociaż zaraz, miały być solone, nie z ketchupem ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td » 2012-01-19, 21:15

5 członowa 105-ka? Nawet ciekawie tylko zastanawia mnie jak długo będą jeszcze modernizować i przerabiać wszelakiego rodzaju stopiątki. Powinniśmy raczej iść w nowocześniejsze pojazdy, w pełni niskopodłogowe nie oparte na tych tramwajach.
Ale znając polskie przedsiębiorstwa będą je klepać do końca świata.

ppln

Post autor: ppln » 2012-01-19, 22:28

Ciekawe jak wstawienie nowego niskopodłogowego członu środkowego podniosłoby cenę w stosunku do tego co jest teraz.

A może piękne toto nie jest, ale na pewno ładniejsze od 16/19T (zardzewiała drezyna ma więcej uroku od Skody)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2012-01-19, 23:22

Ja tylko jestem ciekawy jak będą się te wagony sprawować w eksploatacji, a długość rzeczywiście robi wrażenie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-01-20, 05:18

TLG pisze:Przypomina niedoszłą wysokopodłogową PESę, którą oferowano Warszawie
Jest gdzieś wizualka albo coś? Czy wyglądałoby to jak bydgoska modernizacja?
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ