Protram 405N-Kr

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

pmaster pisze:Jest gdzieś wizualka albo coś? Czy wyglądałoby to jak bydgoska modernizacja?
http://tramwar.republika.pl/u-pesa-wysoki-01.html

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jakby to miało tak wyglądać, to bym się cieszył... Niestety ale to co wymyśliło sobie MPK jest cholernie szkaradne. A cały efekt (ładnego wagonu) psuje jeden "ślaczek" i przód, który jest nijaki (do tego nie potrzebnie pod tak dużym kątem)...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mnie najbardziej ciekawi jak tak koncepcja sprawdzi się na najbardziej obciążonych liniach w Krakowie. Jeśli to będzie fajny, pojemny i wygodny tramwaj, to może być naprawdę fajny pomysł na zagospodarowanie pozostałych w eksploatacji 105-tek ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jedną sztuką? To przecież byłaby kropla w morzu potrzeb. ;)

BTW on faktycznie ma dwa patyki, czy jednak z tego zrezygnowali?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

OPi pisze:BTW on faktycznie ma dwa patyki (...) ?
Tak.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: pojemny i wygodny tramwaj, to może być naprawdę fajny pomysł na zagospodarowanie pozostałych w eksploatacji 105-tek
Biorąc pod uwagę, że jedyne, co zostało tu z tych stopiątek to wózki zastanawiam się, czy jednak nie jest lepszym rozwiązaniem, by za te same pieniądze kupować krótsze, ale nowe wagony. Przypuszczam, że nie dało się ze stopiątek zrobić wagonu, który opisano w SIWZ. ¯eby dotrzymać warunków kontraktu PROTRAM musiał zbudować zupełnie nowy tramwaj. Myślę, że niebawem dowiemy się, ile jest tam stopiątki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Jedną sztuką? To przecież byłaby kropla w morzu potrzeb. ;)
Na razie jedna sztuka. Wydaje mi się, że krakowskie MPK też chce sprawdzić jak ten wagon będzie się sprawdzał. I jeśli przejdzie pozytywnie eksploatacje - to nie wykluczone, że będzie tego więcej. Oczywiście mogę się mylić, bo tak naprawdę nie wiem co MPK zamierza dalej ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Ja bym zrobił inaczej - wzorem Poznania czy Wrocławia przebudowywać wagony z 2 105Na i do tego modernizować solowe wagony. Wówczas mamy możliwość zestawienia składu o pojemności trzech stopiątek z przegubowca i solówki. Daje to większe możliwości - np. na weekendy czy na wakacje można taki skład rozpiąć.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

We Wrocławiu nie zbudowano żadnego tramwaju z wagonów 105Na. W 205WrAs nie ma żadnych części ze 105Na, nawet wózków.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak samo Moderusy Beta nie mają części od stopiątek, zbudowana z dwóch wagonów była tylko ś.p. 105N/2 ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

No dobra ale mi chodziło o założenie - po co robić tak długi jednoczłonowy tramwaj.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Jednoprzestrzenność. Udręką trójskładów była m.in. jednoprzestrzenność i jej brak (np. kontrole biletów - przynajmniej 3 kontrolerów). Projektowi życzę udanego wprowadzenia w produkcję "seryjną" (gdzieś czytałem, że jest 31 trójskładów w Krakowie).

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

TranslatorPS pisze:Jednoprzestrzenność. Udręką trójskładów była m.in. jednoprzestrzenność i jej brak (np. kontrole biletów - przynajmniej 3 kontrolerów). Projektowi życzę udanego wprowadzenia w produkcję "seryjną" (gdzieś czytałem, że jest 31 trójskładów w Krakowie).
Jednoprzestrzenność ma znaczenie powiedzmy w godzinach wieczornych ale co do tego mają kanary :?: Wiele najeździłem się w Krakowie tramwajami i zawsze kanarzy działają we 2 w tym samym wagonie a potem na przystanku przechodzą czasem do drugiego albo łapią inny skład. To problem nie jest. A tak mamy nieporęczny 40m pociąg, który w weekendy i wakacje na mieście pokazywać się będzie tylko z tego powodu, że jest.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

zanzar pisze:To problem nie jest
Jest, bo jak ktoś w wagonie X zauważy kanarów w wagonie Y może szybko i niepostrzeżenie skasować bilet

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To chyba o to chodzi, nie?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Moim zdaniem lepiej by było gdyby zrobili zestaw z trójczłonem takim jak 205WrAs i solową czteroosiową doczepą czynną, wtedy można by doczepę odczepić kiedy zapotrzebowanie na pojemność byłoby mniejsze. Wadą takiego rozwiązania byłby jednak brak jednoprzestrzenności i mniejszy udział niskiej podłogi w całości przestrzeni pasażerskiej.

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze: Jest, bo jak ktoś w wagonie X zauważy kanarów w wagonie Y może szybko i niepostrzeżenie skasować bilet
To przecież można kontrolować tylko w jednym wagonie (przeciętnie drugim albo trzecim) na skład albo liczyć, że gapowicze w pozostałych wagonach nie patrzą. Poza tym na 40 metrach też dwóch kanarów to za mało

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

liczyć, że gapowicze w pozostałych wagonach nie patrzą
Możnaby także zaprzestać kontroli i liczyć, że nikt się nie zorientuje

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ogólnie kontrole w Poznaniu są raczej w jednym wagonie a jak w dwóch to chodzą w cztery osoby. Tak samo w cztery osoby chodzą w tramwajach jednoczłonowych, więc na jedno wychodzi.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Wy tu "pierdu pierdu" o kontrolach, a tymczasem wczoraj 405NKr (już w całości) wyjechał na jazdę próbną po mieście.
Zdjęcia tutaj: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.p ... 75#p121552

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”