Protram 405N-Kr
Szukali taniego zamiennika, który zastąpi im R&G Plus... Znaleźli, ale jakie kłopoty są z nim, to szkoda gadać.ppln pisze:Może tylko Novamedia zgodziła się na ten antyfunkcjonalny układ na bocznych LCD
W ogóle okazało się, iż oryginalne tablice (NowaMedia) powodowały zwieszanie się sterownika, więc w Urbino 12 i prawdopodobnie też w 405N-Kr nie mamy tablic NM, tylko dużo lepiej działające Huger-y.
To to samo tylko z inną nalepką (chyba podzielili całość na 2 spółki, z których jedna produkuje/branduje sprzęt, a druga wdraża systemy)Coffee pisze:nie mamy tablic NM, tylko dużo lepiej działające Huger-y.
Ale Kraków (zapoczątkowując "modę") miał wszędzie wgraną tę obrzydliwą.pmaster pisze: Bez przesady, niektóre były całkiem niezłe.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Obrzydliwa jest tylko w układzie warszawskim, gdzie wszystko masz pisane dużą literą. Natomiast w Krakowie, gdzie używa się małych liter, jest OK.ppln pisze:Ale Kraków (zapoczątkowując "modę") miał wszędzie wgraną tę obrzydliwą.
A PIXEL? A chwila, oni nie oferują własnych LCD pod termometry, nie? Zawsze był jeszcze BUSE, ale ichniejsze tablice boczne (z przygotowanymi już polami pod następne przystanki, bez elastyczności co do rozplanowania korali) mnie lekko mówiąc nie zadowalają... No i poza tym to, co ostatnio do Warszawy przyjechało w Solarisach - Macrosystem (ale tutaj koszta - ni wiem).Coffee pisze:Szukali taniego zamiennika, który zastąpi im R&G Plus...
Kiedy rozpoczął eksploatację? I faktycznie kursuje na 4 i 13? Bo z tego zdjecia wynika co innego:
http://phototrans.pl/14,552508,0,Protra ... _4001.html
http://phototrans.pl/14,552508,0,Protra ... _4001.html
20.04.2012 na linii "1".OPi pisze:Kiedy rozpoczął eksploatację?
Był testowany. Miał się testować na linii "1" i "50", ale okazało się, że wagon spokojnie może zawczasu wyjechać na linię "4", gdzie został obsadzony na stałe.J-31 pisze:Z tego co widzę po zdjęciach na TWB, to MPK stara się ten tramwaj przetestować na wielu różnych liniach,
Można to tak ująć W tej chwili linia "4" i "13" jest zawieszona z powodów remontu skrzyżowania pod Bagatelą, a linie te są połączone w jedną "73", gdzie na brygadzie 73-11 przypisany jest 405N-Kr.OPi pisze:I faktycznie kursuje na 4 i 13?
Tutaj więcej szczegółów: http://www.kmk.krakow.pl/konstal_405n.html
Wydaje mi się, że już ta kwestia była kiedyś omawiana wielokrotnie.OPi pisze:I pytanie, jaki zysk daje używanie dwóch pantografów naraz? Rozumiem sens istnienia dwóch, ale używania w codziennej eksploatacji już nie za bardzo.
405NKr pobiera więcej prądu, niż skład 2x105Na. Podniesienie wszystkich pantografów zmniejsza obciążenie działające na każdy z nich. Z tego samego powodu trójskłady 105Na jeżdżą przeważnie na dwóch "patykach", zamiast na jednym.
Ostatnio zmieniony 2012-05-13, 23:23 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nareszcie miałem okazję poznać osobiście Protrama 405N-Kr. To właśnie specjalnie dla tego wyjątkowego wagonu pojechałem wczoraj do Krakowa. Specjalnie na niego polowałem. Objechałem pół miasta, goniłem go pieszo. Kiedy z zadyszką złapałem go za zderzak, motorniczy ulitował się i mnie wpuścił do środka...
... dobra żartowałem , ale tylko częściowo. Faktycznie postanowiłem wczoraj zapolować na ten wagon. Dużo sobie po nim obiecywałem i ... w efekcie jakoś mnie nie zachwycił. No, ale po kolei
Po pierwsze długość wagonu robi ogromne wrażenie. To prawdziwy pociąg tramwajowy. Szczególnie się to odczuwa na ciasnych zakrętach zabytkowego Śródmieścia Krakowa, kiedy to tramwaj się dosłownie wije pomiędzy kamienicami
http://imageshack.us/photo/my-images/707/protram1.jpg/
Najfajniej jest, jak się siedzi w pierwszym członie, a tramwaj skręca i wtedy wystarczy lekko odwrócić głowę, by zobaczyć tył wagonu, który jeszcze jeszcze nawet nie wjechał na zwrotnicę
Wnętrze wagonu
Jest całkiem praktyczne. O dziwo - jak na krakowskie warunki - MPK nie zdecydowano się jednak na podwójny rząd foteli (jak w niektórych 105-tkach). Fotele są pojedyncze
http://imageshack.us/photo/my-images/832/protram3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/838/protram5.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10/protram9.jpg/
Tył wagonu nie został wykorzystano pod miejsca siedzące. Jest tak jak w Konstalu 105Na
http://imageshack.us/photo/my-images/267/protram8.jpg/
Skoro wspominam o fotelach - są one wygodne - to warto zajrzeć na ich tył - to jeszcze jeden element, który mi się spodobał w Krakowie. MPK wykorzystało tylne oparcie foteli pod rekalmę. Bardzo ładnie to dopasowano. Z jednej strony wykorzystano przestrzeń, a z drugiej będzie mniejsza okazja do mazania przez młodzież
http://imageshack.us/photo/my-images/515/protram2.jpg/
Niskopodłogowe człony są dosyć obszerne. Ma to duże znaczenie, ze względu na spore potoki pasażerskie. A zatem ich scenografia jest jak najbardziej przemyślana
http://imageshack.us/photo/my-images/32/protram6.jpg/
Ciekawostką, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie, to ... podświetlane krawędzie stopni wewnętrznych schodów
http://imageshack.us/photo/my-images/341/protram4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/687/protram7.jpg/
Z tym rozwiązaniem spotykam się pierwszy raz, na pewno nie mają tego ani GT8S, ani EU8N, a już na pewno nie przypominam sobie tego w znanych mi Protramach 205WrAs
Drzwi - odskokowo przesuwne - otwierają się szybko i sprawnie. Są bardzo szerokie i zapewniają szybką wymianę pasażerską
http://imageshack.us/photo/my-images/585/protram10.jpg/
Ciekawa jest informacja pasażerska. Boczne tablice elektroniczne są obu stronne. O ile na zewnątrz niczego szczególnego nie ma, o tyle w środku SIP jest dosyć ciekawy.
Na ekranie wewnętrznym pojawia się taki obraz
http://imageshack.us/photo/my-images/41/protram11.jpg/
Jak widać obraz składa się z trzech elementów. Najbliższy widok otoczenia pętli (zdjęcie nie zawsze się pojawia), najbliższe przystanki, a obok wycinek mapki, lokalizujące tramwaj.
Zanim spojrzymy na mapkę, to warto dodać, że ta czerwona kulka obraca się. I pomiędzy przystankami wytacza się z "dołka".
Mapka
http://imageshack.us/photo/my-images/440/protram12.jpg/
Czerwona kropka pulsuje (dlatego nie widać jej było na poprzedniej fotce) i przesuwa się w miarę ruchu wagonu
===============
Jeśli jeszcze na moment wyjdziemy z wagonu, to warto popatrzeć na wózki. Bardzo łądnie wciśnięto je pod przegub
http://imageshack.us/photo/my-images/824/protram13.jpg/
Oczywiście w tramwaju aż pachnie nowością. Tyle słów zachwytu. Teraz warto by się tym przejechać - film zmontuję nieco później - natomiast kilka słów opisu.
Na początek, ważne, wagon potrafi być bardzo szybki - szczególnie na równych, prostych, wydzielonych torowiskach. W Centrum jest trochę gorzej i motorniczy pewnie musi nieco więcej uwagi zwracać na tył pojazdu.
Natomiast tramwaj zachowuje się w ruchu jak zwykły Konstal 105Na. Odgłosy są podobne. Czy MPK zechce przebudować kolejne Konstale na Protramy ? Skoro chcą z jakiegoś powodu uciekać od 105-tek, to Protram w tej wersji - z tym napędem - chyba nie będzie dla nich alternatywą.
Cóż, zobaczymy
... dobra żartowałem , ale tylko częściowo. Faktycznie postanowiłem wczoraj zapolować na ten wagon. Dużo sobie po nim obiecywałem i ... w efekcie jakoś mnie nie zachwycił. No, ale po kolei
Po pierwsze długość wagonu robi ogromne wrażenie. To prawdziwy pociąg tramwajowy. Szczególnie się to odczuwa na ciasnych zakrętach zabytkowego Śródmieścia Krakowa, kiedy to tramwaj się dosłownie wije pomiędzy kamienicami
http://imageshack.us/photo/my-images/707/protram1.jpg/
Najfajniej jest, jak się siedzi w pierwszym członie, a tramwaj skręca i wtedy wystarczy lekko odwrócić głowę, by zobaczyć tył wagonu, który jeszcze jeszcze nawet nie wjechał na zwrotnicę
Wnętrze wagonu
Jest całkiem praktyczne. O dziwo - jak na krakowskie warunki - MPK nie zdecydowano się jednak na podwójny rząd foteli (jak w niektórych 105-tkach). Fotele są pojedyncze
http://imageshack.us/photo/my-images/832/protram3.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/838/protram5.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10/protram9.jpg/
Tył wagonu nie został wykorzystano pod miejsca siedzące. Jest tak jak w Konstalu 105Na
http://imageshack.us/photo/my-images/267/protram8.jpg/
Skoro wspominam o fotelach - są one wygodne - to warto zajrzeć na ich tył - to jeszcze jeden element, który mi się spodobał w Krakowie. MPK wykorzystało tylne oparcie foteli pod rekalmę. Bardzo ładnie to dopasowano. Z jednej strony wykorzystano przestrzeń, a z drugiej będzie mniejsza okazja do mazania przez młodzież
http://imageshack.us/photo/my-images/515/protram2.jpg/
Niskopodłogowe człony są dosyć obszerne. Ma to duże znaczenie, ze względu na spore potoki pasażerskie. A zatem ich scenografia jest jak najbardziej przemyślana
http://imageshack.us/photo/my-images/32/protram6.jpg/
Ciekawostką, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie, to ... podświetlane krawędzie stopni wewnętrznych schodów
http://imageshack.us/photo/my-images/341/protram4.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/687/protram7.jpg/
Z tym rozwiązaniem spotykam się pierwszy raz, na pewno nie mają tego ani GT8S, ani EU8N, a już na pewno nie przypominam sobie tego w znanych mi Protramach 205WrAs
Drzwi - odskokowo przesuwne - otwierają się szybko i sprawnie. Są bardzo szerokie i zapewniają szybką wymianę pasażerską
http://imageshack.us/photo/my-images/585/protram10.jpg/
Ciekawa jest informacja pasażerska. Boczne tablice elektroniczne są obu stronne. O ile na zewnątrz niczego szczególnego nie ma, o tyle w środku SIP jest dosyć ciekawy.
Na ekranie wewnętrznym pojawia się taki obraz
http://imageshack.us/photo/my-images/41/protram11.jpg/
Jak widać obraz składa się z trzech elementów. Najbliższy widok otoczenia pętli (zdjęcie nie zawsze się pojawia), najbliższe przystanki, a obok wycinek mapki, lokalizujące tramwaj.
Zanim spojrzymy na mapkę, to warto dodać, że ta czerwona kulka obraca się. I pomiędzy przystankami wytacza się z "dołka".
Mapka
http://imageshack.us/photo/my-images/440/protram12.jpg/
Czerwona kropka pulsuje (dlatego nie widać jej było na poprzedniej fotce) i przesuwa się w miarę ruchu wagonu
===============
Jeśli jeszcze na moment wyjdziemy z wagonu, to warto popatrzeć na wózki. Bardzo łądnie wciśnięto je pod przegub
http://imageshack.us/photo/my-images/824/protram13.jpg/
Oczywiście w tramwaju aż pachnie nowością. Tyle słów zachwytu. Teraz warto by się tym przejechać - film zmontuję nieco później - natomiast kilka słów opisu.
Na początek, ważne, wagon potrafi być bardzo szybki - szczególnie na równych, prostych, wydzielonych torowiskach. W Centrum jest trochę gorzej i motorniczy pewnie musi nieco więcej uwagi zwracać na tył pojazdu.
Natomiast tramwaj zachowuje się w ruchu jak zwykły Konstal 105Na. Odgłosy są podobne. Czy MPK zechce przebudować kolejne Konstale na Protramy ? Skoro chcą z jakiegoś powodu uciekać od 105-tek, to Protram w tej wersji - z tym napędem - chyba nie będzie dla nich alternatywą.
Cóż, zobaczymy
¯adna nowość, bo identyczne można od kilku lat spotkać w Gdańsku i jeszcze gdzieś (niech mnie ktoś oświeci)J-31 pisze:Ciekawa jest informacja pasażerska. Boczne tablice elektroniczne są obu stronne. O ile na zewnątrz niczego szczególnego nie ma, o tyle w środku SIP jest dosyć ciekawy.
Na ekranie wewnętrznym pojawia się taki obraz
http://imageshack.us/photo/my-images/41/protram11.jpg/
Jak widać obraz składa się z trzech elementów. Najbliższy widok otoczenia pętli (zdjęcie nie zawsze się pojawia), najbliższe przystanki, a obok wycinek mapki, lokalizujące tramwaj.