Strona 3 z 5

: 2012-02-03, 16:07
autor: Butelka
Z tą jednoprzestrzennością etc. etc. to zależy, jak miasto płaci przewoźnikowi. We Wrocławiu na przykład MPK dostaje kasę za wozokilometry, więc nigdy nie rezygnuje z dwuskładu, nawet w godzinach kiedy tramwaj wozi po 10-20 osób.

405N-Kr nie jest moją ulubioną wizją, ale i tak bardzo mi się podoba. Wpasowuje się w krakowski styl i jest bardzo funkcjonalny. I przestańcie narzekać na jednoprzestrzenną stonogę... Takie rozwiązanie jest najprostsze. Pozazdrościć wam można tych wielkich przesuwnych okien, klimy i, no właśnie, pojemności i przestronności.

Również życzę Protram'owi jakiegoś większego zamówienia na te modernizacje, kto wie - może doczekamy się 206 czy 207 WrAs...

: 2012-02-03, 18:57
autor: Przemek
Dzisiaj 405NKr po raz kolejny wyjechał na testy. Jak szedłem koło Protramu to odpalona została już laweta - pewnie dzisiaj już zaczną przygotowywać tramwaj do "zapakowania".

: 2012-02-08, 12:56
autor: Coffee
Kraków: 40-metrowy tramwaj dopiero pod koniec lutego
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/12 ... 951,1,3,60
No i tyle na razie na temat 405... Miesiąc poślizgu.

: 2012-02-08, 16:24
autor: Formuła1
To klimatyzacja jest nowoczesną technologią? A tak nawiasem mówiąc, można było się domyślić, że nie będzie "na czas".

: 2012-02-13, 19:52
autor: timtheenchanter
Ale ten tramwaj to jest tak naprawdę czy ktoś sobie jaja robi?

: 2012-02-13, 20:06
autor: faja_k
Naprawdę.

: 2012-02-15, 14:03
autor: Coffee

: 2012-02-16, 17:57
autor: PAFAWAG
K4016td pisze:5 członowa 105-ka? Nawet ciekawie tylko zastanawia mnie jak długo będą jeszcze modernizować i przerabiać wszelakiego rodzaju stopiątki. Powinniśmy raczej iść w nowocześniejsze pojazdy, w pełni niskopodłogowe nie oparte na tych tramwajach.
W tym przypadku posunięto się raczej nie do modernizacji samego pojazdu, a do użycia niektórych z jego komponentów w konstrukcji całkowicie nowej. Tym bardziej, że (mając w pamięci w konstrukcję 105N/2) raczej trudno byłoby przekształcić czteroosiowe PCC lub pochodne PCC w coś takiego, co widać na zdjęciach i filmach, w taki sposób, aby zakwalifikować to jako modernizację.
TLG pisze:czy jednak nie jest lepszym rozwiązaniem, by za te same pieniądze kupować krótsze, ale nowe wagony
IMO mogłoby się zdarzy tak, że na krakowskiej czwórce krótszy pojazd byłby zbyt ciasny, zaś skład dwóch krótszych pojazdów np. nie zmieściłby się na przystanku. Chyba, że byłyby to pojazdy długości tramwajów 105N, ale póki co takich niskopodłogowców raczej na rynku nie widać (abstrahując od wynalazków czeskich).


I BTW szkoda, że w czasie jazd próbnych nie wpuszczą do niego pasażerów... ;)

: 2012-02-16, 23:07
autor: Przemek
Co do 405NKr, to myślę, że owy tramwaj ten nawet nie został zbudowany z owych trzech wagonów 105Na, tak jak rzeczą media, a w oparciu o projekt 205WrAs. Tą tezę podpieram następującymi argumentami:
Protram nie skupił się na gruntowej modernizacji wagonów, lecz wzorując się na ich konstrukcji, wybudował tramwaj, w którym ulepszył technikę budowy tramwaju, eliminując przeszkodę do głębszej przebudowy wagonów 105Na, którą była belka grzbietowa. Powstał więc Protram 204WrAs, który mimo swego podobieństwa do modernizowanych wagonów 105Na, różnił się od niego konstrukcyjnie i przez to umożliwiony został dalszy jego rozwój, poprzez wstawienie członu niskopodłogowego.

Mogę się mylić, ale odnoszę więc wrażenie, że Protramowi łatwiej było więc zbudować 405NKr wg swoich rozwiązań od podstaw, używając jedynie wózków ze 105Na, tak by pod pozorem modernizacji ominąć wydłużający się proces homologacji.

: 2012-02-17, 00:41
autor: filimer
^^ A bierzesz pod uwagę fakt, że 405NKr to pojazd do samodzielnego budowania przez MPK Kraków w oparciu o stozłomki? Protram miał tylko go zaprojektować, zbudować jego prototyp i odstąpić wszelkie prawa Krakusom.

: 2012-02-17, 01:04
autor: Przemek
Owszem, aczkolwiek nie sądzę, by w dokumentacji zawarto wykorzystanie większości części wagonów 105Na. Jeśli już, to ewentualnie tylko jego fragmenty, włącznie z wózkami, zaś zabudowa byłaby już wykonana wg projektu Protramu. Nadal jednak utrzymuję, że prototyp mógł powstać niemal całkowicie od podstaw :)

Zresztą okaże się to już wkrótce, wtedy się dowiemy, kto był bliżej prawdy ;)

: 2012-02-17, 01:41
autor: Coffee
Kędzior pisze:Nadal jednak utrzymuję, że prototyp mógł powstać niemal całkowicie od podstaw
Bo był całkowicie zbudowany od podstaw. Z Krakowa wjechały tylko wózki i sprzęgi.
filimer pisze:^^ A bierzesz pod uwagę fakt, że 405NKr to pojazd do samodzielnego budowania przez MPK Kraków w oparciu o stozłomki?
A jak niby mają pogodzić belkę grzbietową (której nie da się dowolnie modyfikować) z przegubem mimo, iż człony są krótsze?

Poza tym czy MPK ma zdolność do samodzielnego wyprodukowania pudła członu i zastąpienia belki, kratownicą?

: 2012-02-17, 03:28
autor: filimer
^^ Mnie nie pytaj, pytaj w MPK, w każdym razie w pytaniach do SIWZ pojawiło się coś takiego:
Pytanie 5:
„Czy dopuszczalna jest zmodyfikowana konstrukcja pudeł z zachowaniem podstawowych cech pudła tramwaju 105Na?”
Odpowiedź 5:
Niezbędne jest zmodyfikowanie konstrukcji pudeł."

: 2012-02-17, 03:45
autor: pmaster
Przecież ta odpowiedź jest bez sensu.

: 2012-03-02, 01:19
autor: Coffee

: 2012-03-02, 16:05
autor: OPi
Fajnie to wygląda. Ciekawi mnie sens malowania obręczy kół na biało. Raz że nie widzę logicznego uzasadnienia, to jeszcze śmiesznie to wygląda. Chyba że to nie jest pomalowane, tylko taki kolor metalu. ;)

: 2012-03-02, 16:30
autor: PAFAWAG
W w/w artykule autor pisze:(...) Mowa oczywiście o najdłuższym w Polsce, jednoczłonowym tramwaju (...)
Brawo; nie ma to jak wiedzieć, co się pisze.
OPi pisze:Ciekawi mnie sens malowania obręczy kół na biało.
Ozdobny detal. Krakowskie stopiątki (nie wiem, czy już wszystkie, ale część na 100%) mają obręcze malowane na biało.
OPi pisze:Chyba że to nie jest pomalowane, tylko taki kolor metalu.
Definitywnie nie; wypolerowany metal inaczej odbija światło.

: 2012-03-22, 10:53
autor: Coffee

: 2012-03-22, 19:59
autor: TranslatorPS
O, dostał numerek... Osobiście bym się jednak nie pchał w następne tysiące (3201 by było już wolne), chyba, że to ma być dość mocne odróżnienie od innych wagonów (jeśli dobrze pamiętam, to trzycyfrowe to stozłomki i wiedeńce oryginalne, 2xxx to bombki, a 3xxx to dwukierunki i EU8N). No, ale, niestety, muszą się pchać ciągle w NovaMedię... co było złe w R&G?

: 2012-03-22, 22:41
autor: ppln
TranslatorPS pisze: co było złe w R&G?
Obrzydliwe czcionki na wyświetlaczach? Może tylko Novamedia zgodziła się na ten antyfunkcjonalny układ na bocznych LCD