Pesa Jazz
Re: Pesa Jazz
Osobiście jechałem Pesą Jazz w Gdańsku i według mnie ma on i wady, i zalety względem Swingów. Jazzy w porównaniu do Swingów są cichsze i lepiej wyglądają, ale jednak przy jeździe jako pasażer, odczuwa się to twarde zawieszenie. Swingiem się lepiej jedzie, większy komfort podróży. Plusem Jazzów są też wszystkie siedzenia "na wprost", a nie pod kątem no i podłoga "bez wzniesień" na całej długości pojazdu. Osobiście jestem zdania, że jakby zastosować i elementy znane ze Swingów i z Jazzów, powstałby całkiem niezły tramwaj.
Re: Pesa Jazz
Przeszło bez echa: linia 79 w Warszawie jest pierwszą trasą, którą tramwaje planowo pokonują bez zasilania z sieci, korzystając jedynie z kondensatorów. Jak na razie rozwiązanie się sprawdza
Re: Pesa Jazz
Ja napisałem o tym remoncie i linii 79 w zeszłym tygodniu w innym temacie - tj. o remontach
Szczególnie, że dla mnie to jest bardzo ważne i ciekawe wydarzenie w Warszawie
Natomiast wczoraj ktoś z mojej rodziny zatelefonował do mnie i bardzo mu się spodobała - od strony technicznej - kwestia zmiany czoła wagonów, przejazdu po zwrotnicy nakładkowej, a szczególnie przejazdu... poza siecią trakcyjną
Ja osobiście wybieram się na Grójecką w przyszłym tygodniu, by to zobaczyć na żywo. Warto to obejrzeć i sfilmować - dla mnie to jest wydarzenie historyczne
PS. Linia 79 będzie funkcjonować do 22 sierpnia, ale po wakacjach, Jazz-y Duo będą miały znacznie więcej roboty, m.in. przejmą obsługę linii 11... wtedy będzie jazda
Szczególnie, że dla mnie to jest bardzo ważne i ciekawe wydarzenie w Warszawie
Natomiast wczoraj ktoś z mojej rodziny zatelefonował do mnie i bardzo mu się spodobała - od strony technicznej - kwestia zmiany czoła wagonów, przejazdu po zwrotnicy nakładkowej, a szczególnie przejazdu... poza siecią trakcyjną
Ja osobiście wybieram się na Grójecką w przyszłym tygodniu, by to zobaczyć na żywo. Warto to obejrzeć i sfilmować - dla mnie to jest wydarzenie historyczne
PS. Linia 79 będzie funkcjonować do 22 sierpnia, ale po wakacjach, Jazz-y Duo będą miały znacznie więcej roboty, m.in. przejmą obsługę linii 11... wtedy będzie jazda
Re: Pesa Jazz
Zmieniają się plany remontowe i teraz nie wiadomo czy faktycznie Jazzy-Duo przejmą w posiadanie linię 11-ście. Pożyjemy, zobaczymy
Póki co jeszcze wciąż trwa remont na ul. Grójeckiej. Byłem tam dzisiaj i Jazz-y-Duo świetnie sobie radzą na linii 79. Trzeba przyznać, że rozwiązanie jest dosyć fajne, a jednocześnie duża częstotliwość kursów zachęca do korzystania z tej linii. Tramwaje potrafią się zapełnić
A tak sobie radzą Jazz-y Duo na zwrotnicy nakładkowej tuż za przystankiem Hale Banacha https://www.youtube.com/watch?v=-_RQ1-w ... e=youtu.be
Póki co jeszcze wciąż trwa remont na ul. Grójeckiej. Byłem tam dzisiaj i Jazz-y-Duo świetnie sobie radzą na linii 79. Trzeba przyznać, że rozwiązanie jest dosyć fajne, a jednocześnie duża częstotliwość kursów zachęca do korzystania z tej linii. Tramwaje potrafią się zapełnić
A tak sobie radzą Jazz-y Duo na zwrotnicy nakładkowej tuż za przystankiem Hale Banacha https://www.youtube.com/watch?v=-_RQ1-w ... e=youtu.be
Re: Pesa Jazz
Na pewno rozwiązanie będzie ponownie wykorzystane w czasie remontu linii na Żerań Wschodni.J-31 pisze:Zmieniają się plany remontowe i teraz nie wiadomo czy faktycznie Jazzy-Duo przejmą w posiadanie linię 11-ście.
Re: Pesa Jazz
Udało mi się w końcu załapać na Pesę 134N "Jazz". Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem wagonu. Zawieszenie jest twardsze niż w Swingu, ale mimo wszystko dosyć przyjemnie się tym podróżuje. O wiele przyjemniej niż w Jazzie-Duo. Tam czuć każdy element torowiska. Tutaj jakoś to wytłumiono. Generalnie 134N to wagon krótki, ale pojemny w podróżowaniu
Rzeczywiście motorniczy będzie miał słabą widoczność z tylnego pulpitu sterowniczego, ciężko mu będzie manewrować na bazie ... i to chyba byłby jedyny mankament.
No może te "zakamarki" w rejonie foteli. Łatwo tam zostawić śmieci. Zresztą ktoś już wsunął w jedno z takich miejsc gazetę, ale to taka drobnostka
Tym razem Pesie udało się wyprostować fotele na wózkach - wg. mnie to jest dobre rozwiązanie. Przynajmniej nie można potknąć się o czyjeś nogi lub kolana. Miejsc do siedzenia sporo jak na taki krótki wagon. Jest też miejsce na wózki. Miodzio i malinka.
Trochę fotek:
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jakby ktoś chciał obejrzeć krótki filmik... to zapraszam
https://www.youtube.com/watch?v=wG59-WfU2-c
Wydaje mi się, że 134N to będzie o wiele fajniejsze rozwiązanie niż solówki 105Na. Wagon jako taki jest dłuższy w porównaniu z wagonami 105Na i pochodnych, jednocześnie ma więcej miejsc do siedzenia. Tak więc znakomicie będzie pasował na 6-stkę lub 28, czy nawet 14-stkę.
Póki co ja go spotkałem na 13-stce ... no i pozostaje tylko czekać na więcej krótkich Jazz-ów
Rzeczywiście motorniczy będzie miał słabą widoczność z tylnego pulpitu sterowniczego, ciężko mu będzie manewrować na bazie ... i to chyba byłby jedyny mankament.
No może te "zakamarki" w rejonie foteli. Łatwo tam zostawić śmieci. Zresztą ktoś już wsunął w jedno z takich miejsc gazetę, ale to taka drobnostka
Tym razem Pesie udało się wyprostować fotele na wózkach - wg. mnie to jest dobre rozwiązanie. Przynajmniej nie można potknąć się o czyjeś nogi lub kolana. Miejsc do siedzenia sporo jak na taki krótki wagon. Jest też miejsce na wózki. Miodzio i malinka.
Trochę fotek:
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
Jakby ktoś chciał obejrzeć krótki filmik... to zapraszam
https://www.youtube.com/watch?v=wG59-WfU2-c
Wydaje mi się, że 134N to będzie o wiele fajniejsze rozwiązanie niż solówki 105Na. Wagon jako taki jest dłuższy w porównaniu z wagonami 105Na i pochodnych, jednocześnie ma więcej miejsc do siedzenia. Tak więc znakomicie będzie pasował na 6-stkę lub 28, czy nawet 14-stkę.
Póki co ja go spotkałem na 13-stce ... no i pozostaje tylko czekać na więcej krótkich Jazz-ów
Re: Pesa Jazz
Chyba po prostu chciałeś wierzyć, że coś tam zmieniono i wydało Ci się, że jest lepiej.J-31 pisze:Udało mi się w końcu załapać na Pesę 134N "Jazz". Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem wagonu. Zawieszenie jest twardsze niż w Swingu, ale mimo wszystko dosyć przyjemnie się tym podróżuje. O wiele przyjemniej niż w Jazzie-Duo. Tam czuć każdy element torowiska. Tutaj jakoś to wytłumiono. Generalnie 134N to wagon krótki, ale pojemny w podróżowaniu
Re: Pesa Jazz
Może za krótko nim jechałem, ale chwilę po tym jak jechałem krótkim Jazzem, to wracałem Jazz-em Duo, po tej samej trasie. I znacznie bardziej odczuwałem wszelkie nierówności na torze niż w 134N
Re: Pesa Jazz
Nie wiem jak to prawidłowo napisać, ale chyba wychodzą pierwsze poważniejsze "kwiatki" z Pesami 134N "Jazz". Nie wiem, czy to jest błąd konstrukcyjny, czy może jakość wykonania, czy po prostu eksploatacja, ale Tramwaje Warszawskie zaczynają wysyłać swoje krótkie Jazzy do Bydgoszczy, do Pesy na "wzmocnienie konstrukcji"
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54904.html
Chodzi o wzmocnienie połączenia członów skrajnych z członem środkowym
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54904.html
Chodzi o wzmocnienie połączenia członów skrajnych z członem środkowym
Re: Pesa Jazz
Ot, efekty pracy ukraińskich spawaczy...