Pesa Jazz

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Jack the Ripper »

^^ Sposobu zawieszenia wózków na pewno nie zmienią. Kwestia jak wyjdzie ten dziewiczy projekt. Pesa przyzwyczaiła nas do tego, że w ich tramwajach można dużo wymagać. Oby tego nie spartolili. Tym bardziej, że to Jazz tak naprawdę jest szykowany na produkt konkretnie eksportowy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pesa Jazz

Post autor: TLG »

Tym bardziej, że to Jazz tak naprawdę jest szykowany na produkt konkretnie eksportowy.
Tego też nie byłbym taki pewien ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Pesa Jazz

Post autor: Marcin N »

http://phototrans.pl/14,698634,0,Pesa_1 ... _3601.html No i pierwszy już jest, niestety mnie stylistyka jakoś nie powaliła. Z całym szacunkiem ale wygląda jak połączenie 102N z jakąś stodołą.

ppln

Re: Pesa Jazz

Post autor: ppln »

Brakuje drobiazgów, które przy odrobinie dobrej woli można poprawić w kolejnych egzemplarzach. Bardzo dużo dałoby już wyczernienie pasa nad oknami do linii drzwi - jak tutaj http://i.imgur.com/RkCikW4.jpg , a gdyby ogarnąć ten szary pas (co najmniej pozbyć się tych koszmarnych wytłoczeń, może też przemalować na czerwono albo przynajmniej na metaliczny szary) byłoby bardzo ładnie

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Pesa Jazz

Post autor: Marcin N »

No ten szary dach i wytłoczenia wyglądają okropnie, ja bym ten dach pomalował na żółto razem z tą czerwoną częścią, wywalił te paski które IMO tak trochę wsią zalatują a dół tak idealnie na linii wózków pomalował na czerwono unifikując to malowanie z autobusowym.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Przemek »

Z dwojga złego, już lepiej prezentuje się obecna wersja. Chociaż widać, że zamysłem autora projektu Jazza było nawiązanie wizualne do starszych tramwajów.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Pesa Jazz

Post autor: Marcin N »

Bombardier też miał takie nawiązania... ;)
http://phototrans.pl/14,625602,0,Bombar ... k_502.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Amalio »

Te szare obudowy to niezła wioska.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Przemek »

Różnica jest znacząca - przytoczony tramwaj wygląda i miał wyglądać niemalże jak zabytkowy tramwaj a Jazz częściowo nawiązuje wzornictwem do tramwajów sprzed lat.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Pesa Jazz

Post autor: pmaster »

Bufet od bufetowej, hehehe. Nic tylko zrobić uchylną szybkę i zamontować kij do piwa, jeden będzie prowadził a drugi nalewał. Chociaż podobno na Służewiec biurowy to ma jeździć, to bardziej pasowałoby zatrudnić baristę z pozwoleniem do kierowania tramwajem i niech nalewa latte z mlekiem sojowym czy jakieś inne gejostwo, nie wiem nie znam się.
Nie ma się co przejmować, nie będzie na żywo chyba aż tak straszyć. Za jakieś 25 lat i tak może przy NG poucinają te fronty i założą coś estetycznego

ppln

Re: Pesa Jazz

Post autor: ppln »

Nic tylko zrobić uchylną szybkę i zamontować kij do piwa, jeden będzie prowadził a drugi nalewał.
To nie Łódź ;)

A fronty są całkiem przyzwoite. Z tej perspektywy http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... ?pid=11787 wygląda IMO naprawdę fajnie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: J-31 »

Na razie to jest wersja prototypowa. Ten wagon po wstępnych testach ma ponoć wrócić do producenta. Tego brzydkiego wyglądu dodaje brak osłon wózków. One są zdemontowane i pozostawiono je w wagonie ;)

:strzałka: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 616&type=1

Ta szara niedopracowana osłona na dachu to jest wymysł jednego z miejskich urzędników. Uznał, że tak będzie "estetyczniej" - te nieszczęsne wytłoczenia sprawiły mi sporo problemów wczoraj, przy rysowaniu i już czuję, że trzeba będzie to poprawić ;)

Pomijając już kwestię jego desing-u, sporo jest ciekawostek w tym wagonie. Po pierwsze proste pudło. To jest nowość w Warszawie i ciekawi mnie jak to się sprawdzi. Ogólnie dolna część pudła wagonu jest dosyć ciekawa, ponieważ jest ona prosta, ale na samym dole mocno podcięta, ciekawy jestem jak będzie ze skrajnią, szczególnie przy peronach.

Nasz prototyp już stracił lusterko - w zajezdni - za szeroko było, ponoć stracił lusterko przy "balkonie" w hali ;)

Druga sprawa to wyprostowane fotele na wózkach - brawo, nareszcie. Generalnie tramwaj i tak ma bardzo mało miejsc siedzących, ale to już jest taka specyfika tej wersji wagonów - Swing-Duo również ma mało miejsc siedzących. W Jazz-ie będzie ich jeszcze mniej w porównaniu do Swinga-Duo ;)

Inna sprawa, że te wagony - o ile w końcu uda się zrealizować pewne plany - będą obsługiwały bardzo zatłoczone linie. Np. linię 31 na Służewiec, która byłaby skrócona do przystanku Metro Wierzbno, tam powstałby dodatkowo tor do zmiany czoła (jest miejsce).

A to oznacza, że będzie potrzebna duża powierzchnia stojąca - im więcej osób wejście do wagonu, tym lepiej ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Tego brzydkiego wyglądu dodaje brak osłon wózków. One są zdemontowane i pozostawiono je w wagonie ;)
Thanks captain obvious.

J-31 pisze:Ta szara niedopracowana osłona na dachu to jest wymysł jednego z miejskich urzędników. Uznał, że tak będzie "estetyczniej"
Chciałbym zobaczyć dom tego kogoś.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: J-31 »

Mnie martwi w tym wszystkim, to, że znów nie ma kontynuacji ujednolicania schematu malowania. Jak udało się w końcu coś wypracować, to pojawia się ktoś, kto chce koniecznie to zmieniać. Ta szarość kompletnie do niczego nie pasuje. :roll:

A za te wklęsłości, nad którymi właśnie już drugi dzień muszę siedzieć - chętnie bym temu człowiekowi zrobił "ku-ku" :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Pesa Jazz

Post autor: pmaster »

Kiedyś ktoś przemalował 120N na szaro i powiedział że tak będzie, trzeba się cieszyć, że tak nie jest.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: J-31 »

Pamiętam, ja go nawet sfociłem i w realu wyglądał zupełnie jak na zdjęciu... marnie. Niestety ta szarość na osłonie dachu Jazz-a chyba zostanie ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pesa Jazz

Post autor: TLG »

Niekoniecznie. Pamiętaj, że w przypadku trzech pierwszych Swingów w czarną "mycką" na czole zmieniono koncepcję i pozostałe wagony miały już czerwoną.
Szara listwa to pomysł fatalny (wygląda jakby zabrakło farby i pozostał podkład cynkowy), czarne paski - idiotyczny. Ale reszta wagonu powoli mnie do siebie przekonuje. Ciężkawo, ale spójnie i z zachowaniem linii. W Swingu mi tego brakuje

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Przemek »

http://infotram.pl/text.php?from=main&id=66007
Jazz z homologacją

25 lipca Jazz otrzymał homologację –poinformował nas Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Obecnie wagon jest w trakcie odbiorów technicznych –dodał. To pierwszy z partii 45 wagonów jakie PESA produkuje dla stolicy. To także właśnie Tramwaje Warszawskie jako pierwszy przewoźnik dostały od bydgoskiego producenta taki tramwaj. Wcześniej do stolicy dostarczone zostały już dwukierunkowe wagony z PESY, ale były to Swingi. Po zakończeniu odbiorów technicznych wagon zostanie wpisany na stan taboru przewoźnika. Pierwsze jednostki posłużą za nauki jazdy.

Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRail Jazz to jeden z najnowocześniejszych wagonów w Europie. Zastosowane tu rozwiązania są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w eksploatacji pojazdów PESY pierwszej, drugiej i trzeciej generacji, a także przetargowych wymagań Tramwajów Warszawskich. Przede wszystkim wagon będzie posiadał całkowicie płaską podłogę. A to dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych. Wysokość podłogi od poziomu główki szyny to tylko 350 mm. To znaczne ułatwienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także starszych i matek z dziećmi. Z myślą o nich w wagonach zamontowane zostaną wysuwane platformy, przy drzwiach przy kabinach motorniczego, po obu stronach pojazdu. Wagon będzie wyposażony w 6 drzwi –4 dwupłatowe i 2 pojedyncze. Wszystkie miejsca siedzące zostaną ustawione równolegle do kierunku jazdy. Nie będzie już skośnych siedzisk, znanych ze Swingów, a jedynie fotele ustawione wzdłuż ścian wagonu. Nowy Jazz DUO zabierze na swój pokład 207 pasażerów. To o 9 osób więcej niż Swing. Na miejscach siedzących będzie podróżować 28 osób. Tramwaje będą klimatyzowane, z informacją pasażerską, znaną ze Swingów, z ekranami LCD, na których pojawiać się mogą, oprócz trasy, inne informacje czy reklamy. Będzie też monitoring oraz urządzenia liczące pasażerów.
Liniowo wagony mają w pierwszej kolejności kursować na liniach nowobudowanych, oddawanych do eksploatacji etapami oraz modernizowanych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: J-31 »

#3601 już do nas wrócił. Wczoraj jadąc autobusem kilka razy się z nim wymijałem w al. Solidarności i muszę przyznać, że w realu znacznie fajniej wygląda niż na fotkach. ;)
Prawdę powiedziawszy zadziwia mnie to, bowiem zdjęcia nie kłamią a mimo to na fotkach wagon wygląda smętnie, a na żywo robi zupełnie inne wrażenie. :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: J-31 »

Jak się czyta Wawkom, to często można coś ciekawego się dowiedzieć. PESA zaprezentowała Jazz-a na tarach Innotrans w takiej wersji ;)

=> https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... aedb7ec320

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”