Pesa Jazz

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Pesa Jazz

Post autor: OPi »

PESA podpisała umowę z Tramwajami Warszawskimi na dostawę 45 wagonów dwukierunkowych. Nowe tramwaje będą się nazywać "Pesa Jazz Duo".
W czwartek, 21 marca o godz. 13.30 podpisano umowę na zakup 45 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Nowy typ pojazdu o nazwie Jazz Duo zostanie wyprodukowany przez Pesę Bydgoszcz.

W spotkaniu udział wzięli m.in. prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz, prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos oraz wiceprezes Pesy Bydgoszcz Robert Świechowicz.

- Cieszę się, że dzisiaj podpisaliśmy umowę na dostawę 45 tramwajów. Mam nadzieję, że pojazdy te sprawią, że jakość podróży będzie jeszcze lepsza – mówił podczas spotkania Karos. - Te nowoczesne, niskopodłogowe i dwukierunkowe tramwaje pomogą nam w realizowaniu zadań w czasie remontów czy budowy nowych linii - Nowe tramwaje są trochę inne niż Swing Duo. Zamówiliśmy tramwaje bardziej przyjazne dla pasażera.

Nowe tramwaje będą w pełni klimatyzowane, monitoring wizyjny obejmie całe wnętrze części pasażerskiej. „Jazz Duo będzie miał w porównaniu do Swinga idealnie równą podłogę. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu nowej technologii na rynku tzw. napędowych wózków bezosiowych. Mniejsza masa własna tramwaju pozwoli także na zmniejszenie nacisków koła na szynę” – informuje Urząd Miasta. Pojazdy mają być wyposażone w nowoczesny System Informacji Liniowej, system zapowiedzi głosowych oraz monitory LCD.

Tramwaje będą miały prawie 30 m długości. Nareszcie nie będzie słynnych "skosów" pudła przy podłodze - odległość pomiędzy drzwiami, a krawędzią peronu zostanie zmniejszona o 5 cm. Dwa pierwsze z zamówionych tramwajów zostaną dostosowano do potrzeb nauki jazdy celem szkoleń motorniczego. Pesa udzieliła na każdy wagon pięcioletniej gwarancji.

Rozpoczęcie dostaw planowane jest w lipcu przyszłego roku. Łączny koszt inwestycji to 380 088 552 zł brutto.
¬ródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/42261/__45 ... zawy__.htm

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

A kilka wizualizacji tutaj: http://infotram.pl/text.php?from=main&id=54545
Dla Warszawy Jazz! - nowy produkt PESY

Umowa na dostawę 45 dwukierunkowych wagonów dla Warszawy została podpisana. Pierwsze pojazdy pojawią się w lipcu 2014 roku. Jeśli PESA, zwycięzca przetargu, nie przyśpieszy – zapowiedział Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Do stolicy przyjadą, i tu niespodzianka, nie Swingi i nie Twisty, a Jazzy.

Umowa na dostawę 45 dwukierunkowych wagonów dla Warszawy została podpisana. Pierwsze pojazdy pojawią się w lipcu 2014 roku. Jeśli PESA, zwycięzca przetargu, nie przyśpieszy –zapowiedział Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. Do stolicy przyjadą, i tu niespodzianka, nie Swingi i nie Twisty, a Jazzy. Duo, rzecz jasna, bo jak wspomnieliśmy zamówienie obejmuje wagony dwukierunkowe. Jazz to tramwaj przygotowany dla Warszawy –mówi Robert Świechowicz –Wiceprezes Zarządu PESY. Ale nie tylko. Warszawa będzie pierwszym odbiorcą tych wagonów, ale pojazd ma być również oferowany na innych rynkach, w tym także zagranicznych. Zastosowane tu rozwiązania są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w eksploatacji pojazdów PESY pierwszej, drugiej i trzeciej generacji, a także przetargowych wymagań Tramwajów Warszawskich. Przede wszystkim wagon będzie posiadał całkowicie płaską podłogę. A to dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych. Wysokość podłogi od poziomu główki szyny to tylko 350 mm. To znaczne ułatwienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także starszych i matek z dziećmi. Z myślą o nich w wagonach zamontowane zostaną wysuwane platformy, przy drzwiach przy kabinach motorniczego, po obu stronach pojazdu. Wagon będzie wyposażony w 6 drzwi –4 dwupłatowe i 2 pojedyncze. Wszystkie miejsca siedzące zostaną ustawione równolegle do kierunku jazdy. Nie będzie też skosów, znanych ze Swingów.

Tramwaje będą klimatyzowane, z informacją pasażerską, znaną ze Swingów, z ekranami LCD, na których pojawiać się mogą, oprócz trasy, inne informacje czy reklamy. Będzie też monitoring oraz urządzenia liczące pasażerów. Jazz to pojazd najnowszej generacji –mówi Robert Świechowicz. Będzie jeszcze nowocześniejszy niż Swing i jeszcze bardziej niezawodny. O tym, że producent jest przekonany o wspomnianej niezawodności świadczy aż pięcioletnia gwarancja na każdy wagon. Co więcej zanim podpisany zostanie protokół odbioru tramwaju każdy pojazd musi przejść tzw. test sprawności. Polega to na tym, że wagon musi przejechać 5000 km bez awaryjnego zjazdu do zajezdni –tłumaczy Krzysztof Karos. Przypomnijmy, że na dzień dzisiejszy w Warszawie kursuje 5 Swingów DUO, które zostały dostarczone w ramach kontraktu na 186 wagonów niskopodłogowych. Nowością w Jazzach będzie zasobnik energii, który umożliwi przejechanie kilku metrów bez zasilania. To ważne w przypadku awarii i zatrzymania wagonu np. na skrzyżowaniu –mówi Krzysztof Karos. Co więcej układ napędowy ze sterowaniem mikroprocesorowym umożliwia odzyskiwanie energii elektrycznej podczas hamowania. Nowe wagony mają w pierwszej kolejności kursować na liniach nowobudowanych, oddawanych do eksploatacji etapami oraz modernizowanych –tłumaczy Prezes Tramwajów Warszawskich. Chociażby na Wilanów. Nowy Jazz DUO zabierze na swój pokład 207 pasażerów. To o 9 osób więcej niż Swing. Na miejscach siedzących będzie podróżować 28 osób. Jak wspomnieliśmy umowny początek dostaw zaplanowano na lipiec 2014 roku. Pierwsze wagony posłużą za nauki jazdy.

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

ciekawostka, byłem pewien, że następny tramwaj Pesy będzie Jazz i o :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wizualka wygląda ciekawie, oby tylko Jazz wyglądał tak w realu. Cóż, pożyjemy, zobaczymy - za rok ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

J-31 pisze: oby tylko Jazz wyglądał tak w realu.
Otóż to, bo niestety np Inspiro wygląda gorzej niż na zapowiedzi :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak, w przypadku Inspiro to naprawdę różnica jest spora ;)

Awatar użytkownika
Lionsek!
Posty: 53
Rejestracja: 2011-08-07, 21:44
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: Lionsek! »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PESA robi niezły interes 45 sztuk dla Warszawy i przy okazji 5 sztuk dla Gdańska. Ciekawy jestem, które kolejne miasto pokusi się na te wagony ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Warszawa ostatecznie wybrała wygląd Jazza - będzie on identyczny jak dla Gdańska. (ten ostatni z prawej)
http://www.transport-publiczny.pl//wiad ... a-525.html
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie mogli wybrać innego niż najgorszy?

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

To byłoby zaprzeczeniem rozwoju dizajnu w XXI wieku. Obrzydliwy, 105 jest bardziej aerodynamiczna.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Będzie się ze 102N kojarzyć... ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czytałem o tym wczoraj na Wawkomie nic nie pisałem, bo to są tylko wizualki... a ja chciałbym zobaczyć realny tramwaj. Dopiero wtedy będzie o czym gadać ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Podziękujcie pracownikom UM. To w UM podjęto decyzję. Natomiast na obrazku przytoczonym przez Opiego czegoś brakuje ;)

michj
Posty: 19
Rejestracja: 2013-10-18, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michj »

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... NajCzytSST - wizualizacja z barwami warszawskimi. Nie takie złe :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W sumie co za różnica, i tak Swingi, których jest pełno są brzydkie. I tak bardziej irytuje cwaniak w fioletowym kaszkiecie i jego stopiątka z pianinem na LCDekach

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

pmaster pisze: I tak bardziej irytuje cwaniak w fioletowym kaszkiecie i jego stopiątka z pianinem na LCDekach
Marketing TW :D :rotfl:

ppln

Post autor: ppln »

Tam na dachu ma być jakieś amelinum (po co? w poprzedniej wersji nie było) czy ten wiejski srebrny w dziwne wzorki ma być malowany? Nie można zrobić jakiegoś prostego, w miarę jednolitego schematu (bo o ile dół ujdzie, a na pewno jest lepszy niż w Swingu, o tyle na górze wieś tańczy i śpiewa)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

ppln pisze:czy ten wiejski srebrny w dziwne wzorki ma być malowany?
Wygląda na perforowany
ppln pisze:po co?
¯eby było bardziej designersko :D

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

Moim zdaniem spartaczyli ten wygląd Jazza. Wygląda jeszcze gorzej niż Swing. Może był ociężały, ale przynajmniej miał pochyloną do tyłu szybę i normalny schemat malowania, a nie jakieś wzorki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”