Pesa Jazz
Re: Pesa Jazz
Z dwojga złego, już lepiej prezentuje się obecna wersja. Chociaż widać, że zamysłem autora projektu Jazza było nawiązanie wizualne do starszych tramwajów.
Re: Pesa Jazz
Bombardier też miał takie nawiązania...
http://phototrans.pl/14,625602,0,Bombar ... k_502.html
http://phototrans.pl/14,625602,0,Bombar ... k_502.html
Re: Pesa Jazz
Te szare obudowy to niezła wioska.
Re: Pesa Jazz
Różnica jest znacząca - przytoczony tramwaj wygląda i miał wyglądać niemalże jak zabytkowy tramwaj a Jazz częściowo nawiązuje wzornictwem do tramwajów sprzed lat.
Re: Pesa Jazz
Bufet od bufetowej, hehehe. Nic tylko zrobić uchylną szybkę i zamontować kij do piwa, jeden będzie prowadził a drugi nalewał. Chociaż podobno na Służewiec biurowy to ma jeździć, to bardziej pasowałoby zatrudnić baristę z pozwoleniem do kierowania tramwajem i niech nalewa latte z mlekiem sojowym czy jakieś inne gejostwo, nie wiem nie znam się.
Nie ma się co przejmować, nie będzie na żywo chyba aż tak straszyć. Za jakieś 25 lat i tak może przy NG poucinają te fronty i założą coś estetycznego
Nie ma się co przejmować, nie będzie na żywo chyba aż tak straszyć. Za jakieś 25 lat i tak może przy NG poucinają te fronty i założą coś estetycznego
Re: Pesa Jazz
To nie ŁódźNic tylko zrobić uchylną szybkę i zamontować kij do piwa, jeden będzie prowadził a drugi nalewał.
A fronty są całkiem przyzwoite. Z tej perspektywy http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... ?pid=11787 wygląda IMO naprawdę fajnie
Re: Pesa Jazz
Na razie to jest wersja prototypowa. Ten wagon po wstępnych testach ma ponoć wrócić do producenta. Tego brzydkiego wyglądu dodaje brak osłon wózków. One są zdemontowane i pozostawiono je w wagonie
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 616&type=1
Ta szara niedopracowana osłona na dachu to jest wymysł jednego z miejskich urzędników. Uznał, że tak będzie "estetyczniej" - te nieszczęsne wytłoczenia sprawiły mi sporo problemów wczoraj, przy rysowaniu i już czuję, że trzeba będzie to poprawić
Pomijając już kwestię jego desing-u, sporo jest ciekawostek w tym wagonie. Po pierwsze proste pudło. To jest nowość w Warszawie i ciekawi mnie jak to się sprawdzi. Ogólnie dolna część pudła wagonu jest dosyć ciekawa, ponieważ jest ona prosta, ale na samym dole mocno podcięta, ciekawy jestem jak będzie ze skrajnią, szczególnie przy peronach.
Nasz prototyp już stracił lusterko - w zajezdni - za szeroko było, ponoć stracił lusterko przy "balkonie" w hali
Druga sprawa to wyprostowane fotele na wózkach - brawo, nareszcie. Generalnie tramwaj i tak ma bardzo mało miejsc siedzących, ale to już jest taka specyfika tej wersji wagonów - Swing-Duo również ma mało miejsc siedzących. W Jazz-ie będzie ich jeszcze mniej w porównaniu do Swinga-Duo
Inna sprawa, że te wagony - o ile w końcu uda się zrealizować pewne plany - będą obsługiwały bardzo zatłoczone linie. Np. linię 31 na Służewiec, która byłaby skrócona do przystanku Metro Wierzbno, tam powstałby dodatkowo tor do zmiany czoła (jest miejsce).
A to oznacza, że będzie potrzebna duża powierzchnia stojąca - im więcej osób wejście do wagonu, tym lepiej
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 616&type=1
Ta szara niedopracowana osłona na dachu to jest wymysł jednego z miejskich urzędników. Uznał, że tak będzie "estetyczniej" - te nieszczęsne wytłoczenia sprawiły mi sporo problemów wczoraj, przy rysowaniu i już czuję, że trzeba będzie to poprawić
Pomijając już kwestię jego desing-u, sporo jest ciekawostek w tym wagonie. Po pierwsze proste pudło. To jest nowość w Warszawie i ciekawi mnie jak to się sprawdzi. Ogólnie dolna część pudła wagonu jest dosyć ciekawa, ponieważ jest ona prosta, ale na samym dole mocno podcięta, ciekawy jestem jak będzie ze skrajnią, szczególnie przy peronach.
Nasz prototyp już stracił lusterko - w zajezdni - za szeroko było, ponoć stracił lusterko przy "balkonie" w hali
Druga sprawa to wyprostowane fotele na wózkach - brawo, nareszcie. Generalnie tramwaj i tak ma bardzo mało miejsc siedzących, ale to już jest taka specyfika tej wersji wagonów - Swing-Duo również ma mało miejsc siedzących. W Jazz-ie będzie ich jeszcze mniej w porównaniu do Swinga-Duo
Inna sprawa, że te wagony - o ile w końcu uda się zrealizować pewne plany - będą obsługiwały bardzo zatłoczone linie. Np. linię 31 na Służewiec, która byłaby skrócona do przystanku Metro Wierzbno, tam powstałby dodatkowo tor do zmiany czoła (jest miejsce).
A to oznacza, że będzie potrzebna duża powierzchnia stojąca - im więcej osób wejście do wagonu, tym lepiej
Re: Pesa Jazz
Thanks captain obvious.J-31 pisze:Tego brzydkiego wyglądu dodaje brak osłon wózków. One są zdemontowane i pozostawiono je w wagonie
Chciałbym zobaczyć dom tego kogoś.J-31 pisze:Ta szara niedopracowana osłona na dachu to jest wymysł jednego z miejskich urzędników. Uznał, że tak będzie "estetyczniej"
Re: Pesa Jazz
Mnie martwi w tym wszystkim, to, że znów nie ma kontynuacji ujednolicania schematu malowania. Jak udało się w końcu coś wypracować, to pojawia się ktoś, kto chce koniecznie to zmieniać. Ta szarość kompletnie do niczego nie pasuje.
A za te wklęsłości, nad którymi właśnie już drugi dzień muszę siedzieć - chętnie bym temu człowiekowi zrobił "ku-ku"
A za te wklęsłości, nad którymi właśnie już drugi dzień muszę siedzieć - chętnie bym temu człowiekowi zrobił "ku-ku"
Re: Pesa Jazz
Kiedyś ktoś przemalował 120N na szaro i powiedział że tak będzie, trzeba się cieszyć, że tak nie jest.
Re: Pesa Jazz
Pamiętam, ja go nawet sfociłem i w realu wyglądał zupełnie jak na zdjęciu... marnie. Niestety ta szarość na osłonie dachu Jazz-a chyba zostanie
Re: Pesa Jazz
Niekoniecznie. Pamiętaj, że w przypadku trzech pierwszych Swingów w czarną "mycką" na czole zmieniono koncepcję i pozostałe wagony miały już czerwoną.
Szara listwa to pomysł fatalny (wygląda jakby zabrakło farby i pozostał podkład cynkowy), czarne paski - idiotyczny. Ale reszta wagonu powoli mnie do siebie przekonuje. Ciężkawo, ale spójnie i z zachowaniem linii. W Swingu mi tego brakuje
Szara listwa to pomysł fatalny (wygląda jakby zabrakło farby i pozostał podkład cynkowy), czarne paski - idiotyczny. Ale reszta wagonu powoli mnie do siebie przekonuje. Ciężkawo, ale spójnie i z zachowaniem linii. W Swingu mi tego brakuje
Re: Pesa Jazz
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=66007
Jazz z homologacją
25 lipca Jazz otrzymał homologację –poinformował nas Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Obecnie wagon jest w trakcie odbiorów technicznych –dodał. To pierwszy z partii 45 wagonów jakie PESA produkuje dla stolicy. To także właśnie Tramwaje Warszawskie jako pierwszy przewoźnik dostały od bydgoskiego producenta taki tramwaj. Wcześniej do stolicy dostarczone zostały już dwukierunkowe wagony z PESY, ale były to Swingi. Po zakończeniu odbiorów technicznych wagon zostanie wpisany na stan taboru przewoźnika. Pierwsze jednostki posłużą za nauki jazdy.
Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRail Jazz to jeden z najnowocześniejszych wagonów w Europie. Zastosowane tu rozwiązania są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w eksploatacji pojazdów PESY pierwszej, drugiej i trzeciej generacji, a także przetargowych wymagań Tramwajów Warszawskich. Przede wszystkim wagon będzie posiadał całkowicie płaską podłogę. A to dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych. Wysokość podłogi od poziomu główki szyny to tylko 350 mm. To znaczne ułatwienie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, a także starszych i matek z dziećmi. Z myślą o nich w wagonach zamontowane zostaną wysuwane platformy, przy drzwiach przy kabinach motorniczego, po obu stronach pojazdu. Wagon będzie wyposażony w 6 drzwi –4 dwupłatowe i 2 pojedyncze. Wszystkie miejsca siedzące zostaną ustawione równolegle do kierunku jazdy. Nie będzie już skośnych siedzisk, znanych ze Swingów, a jedynie fotele ustawione wzdłuż ścian wagonu. Nowy Jazz DUO zabierze na swój pokład 207 pasażerów. To o 9 osób więcej niż Swing. Na miejscach siedzących będzie podróżować 28 osób. Tramwaje będą klimatyzowane, z informacją pasażerską, znaną ze Swingów, z ekranami LCD, na których pojawiać się mogą, oprócz trasy, inne informacje czy reklamy. Będzie też monitoring oraz urządzenia liczące pasażerów.
Liniowo wagony mają w pierwszej kolejności kursować na liniach nowobudowanych, oddawanych do eksploatacji etapami oraz modernizowanych.
Re: Pesa Jazz
#3601 już do nas wrócił. Wczoraj jadąc autobusem kilka razy się z nim wymijałem w al. Solidarności i muszę przyznać, że w realu znacznie fajniej wygląda niż na fotkach.
Prawdę powiedziawszy zadziwia mnie to, bowiem zdjęcia nie kłamią a mimo to na fotkach wagon wygląda smętnie, a na żywo robi zupełnie inne wrażenie.
Prawdę powiedziawszy zadziwia mnie to, bowiem zdjęcia nie kłamią a mimo to na fotkach wagon wygląda smętnie, a na żywo robi zupełnie inne wrażenie.
Re: Pesa Jazz
Jak się czyta Wawkom, to często można coś ciekawego się dowiedzieć. PESA zaprezentowała Jazz-a na tarach Innotrans w takiej wersji
=> https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... aedb7ec320
=> https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... aedb7ec320
Re: Pesa Jazz
Pewnie niektórzy już to wiedzą, ale Ci co jeszcze nie wiedzą - to właśnie się dowiedzą.
Tak sobie dzisiaj przeglądałem http://www.skyscrapercity.com w poszukiwaniu większej ilości zdjęć Pesy 122NbT - wiadomo w jakim celu - no i przypadkowo natknąłem się na post usera o nicku "darols" a w nim wywiad z prezesem TW Krzysztofem Karosem. No i dowiedziałem się kilku ciekawostek:
1. O tym, że TW chciałoby do połowy października odebrać #3601, tramwaj musi jeszcze przejechać 5 tys km bez zjazdów i innych awarii - to wiedziałem z Wawkomu
2. Aczkolwiek plany TW są takie, że TW chciałoby przyspieszyć dostawę Jazz-ów Duo, ponieważ lada chwila będą im usilnie potrzebne do obsługi linii 11 (dowozówka do II linii metra od strony Bemowa). Prawdopodobnie 4 kolejne wagony dotrą w listopadzie.
3. Teraz najważniejsze, celowo zostawiłem to na koniec Otóż jak na pewno Wiecie Pesa zaprezentowała Jazz-a z ... żółtymi zderzakami. TW chcą aby docelowo wszystkie Jazz-y Duo tak wyglądały. I to jeszcze nie koniec ! TW stwierdziły, że te tramwaje z szarymi listwami wyglądają kijowo, więc TW chciałoby aby górna listwa była - czerwona. Ostateczna decyzja w tej sprawie należy jednak do ZTM-u
Tak sobie dzisiaj przeglądałem http://www.skyscrapercity.com w poszukiwaniu większej ilości zdjęć Pesy 122NbT - wiadomo w jakim celu - no i przypadkowo natknąłem się na post usera o nicku "darols" a w nim wywiad z prezesem TW Krzysztofem Karosem. No i dowiedziałem się kilku ciekawostek:
1. O tym, że TW chciałoby do połowy października odebrać #3601, tramwaj musi jeszcze przejechać 5 tys km bez zjazdów i innych awarii - to wiedziałem z Wawkomu
2. Aczkolwiek plany TW są takie, że TW chciałoby przyspieszyć dostawę Jazz-ów Duo, ponieważ lada chwila będą im usilnie potrzebne do obsługi linii 11 (dowozówka do II linii metra od strony Bemowa). Prawdopodobnie 4 kolejne wagony dotrą w listopadzie.
3. Teraz najważniejsze, celowo zostawiłem to na koniec Otóż jak na pewno Wiecie Pesa zaprezentowała Jazz-a z ... żółtymi zderzakami. TW chcą aby docelowo wszystkie Jazz-y Duo tak wyglądały. I to jeszcze nie koniec ! TW stwierdziły, że te tramwaje z szarymi listwami wyglądają kijowo, więc TW chciałoby aby górna listwa była - czerwona. Ostateczna decyzja w tej sprawie należy jednak do ZTM-u
Re: Pesa Jazz
Generalnie Jazz ma to szczęście, że jego "budowa" pozwala na zastosowanie miejskiego schematu, który oglądamy na autobusach i tramwajach po NR i NG.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pesa Jazz
Wyglądały by lepiej, choć ja pokusił bym się o walnięcie w tym miejscu żółtych pasów (jak na elementach niżej/nad szybami).J-31 pisze: I to jeszcze nie koniec ! TW stwierdziły, że te tramwaje z szarymi listwami wyglądają kijowo, więc TW chciałoby aby górna listwa była - czerwona.
Re: Pesa Jazz
Warszawa i Gdańsk - te dwa miasta zamówiły wagony PESA Jazz. Tyle tylko, że Warszawa swój pierwszy wagon otrzymała już daaawno temu... i nadal on nie jeździ z pasażerami. Zdaje się, że wagon jest w trakcie testów SIP-u - z którym ponoć są spore problemy.
Wagon ani razu nie został zaprezentowany mieszkańcom i w zasadzie to co dzieje się z nim jest tajemnicą. Tylko wtajemniczeni wiedzą, co dzieje się z tym wagonem i co będzie się działo. Wagon już dawno miał odbywać testy liniowe, z pasażerami - ale wciąż nie jeździ. Błąka się jedynie turystycznie po mieście.
Tymczasem Gdańsk teraz otrzymał swojego pierwszego Jazz-a ... i już go zaprezentowano mieszkańcom. Była impreza. A za dwa tygodnie będzie jeździł z pasażerami.
Co do tej imprezy można by rzec - typowa kiełbasa wyborcza, bo przecież w najbliższą niedzielę wybory. Prawda jest jednak taka, że każdy nowy autobus lub nowy tramwaj w ZKM-ie jest bardzo szybko prezentowany. ZKM i władze miasta organizują imprezę.
Dla porównania w Warszawie, owszem organizuje się imprezy... ale tylko dla VIP-ów.
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... xSlotI3img
Poniżej artykuł w sprawie pierwszego gdańskiego Jazz-a i fotki
Wagon ani razu nie został zaprezentowany mieszkańcom i w zasadzie to co dzieje się z nim jest tajemnicą. Tylko wtajemniczeni wiedzą, co dzieje się z tym wagonem i co będzie się działo. Wagon już dawno miał odbywać testy liniowe, z pasażerami - ale wciąż nie jeździ. Błąka się jedynie turystycznie po mieście.
Tymczasem Gdańsk teraz otrzymał swojego pierwszego Jazz-a ... i już go zaprezentowano mieszkańcom. Była impreza. A za dwa tygodnie będzie jeździł z pasażerami.
Co do tej imprezy można by rzec - typowa kiełbasa wyborcza, bo przecież w najbliższą niedzielę wybory. Prawda jest jednak taka, że każdy nowy autobus lub nowy tramwaj w ZKM-ie jest bardzo szybko prezentowany. ZKM i władze miasta organizują imprezę.
Dla porównania w Warszawie, owszem organizuje się imprezy... ale tylko dla VIP-ów.
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... xSlotI3img
Poniżej artykuł w sprawie pierwszego gdańskiego Jazz-a i fotki
Re: Pesa Jazz
Dobra, tylko jak Jazz u nas wyjedzie na trasę to nie będzie co chwila nagłówków "Najnowszy warszawski tramwaj blokuje ruch".