Pesa Jazz

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Drogi są dwie: decyduje wykwalifikowane gremium albo mieszkańcy.
W przypadku Warszawy sytuacja jest kolejną odsłoną znanego problemu: kompletnego braku jednolitej polityki estetycznej. Ale chyba największym problemem są struktury urzędów, gdzie pracują zwykłe urzędasy, z którymi najzwyczajniej przegra każdy kompetentny w sprawach designu człowiek. Praca w takim środowisku to jak walka z wiatrakami. Przykład sprzed dwóch dni: rezygnacja naczelnika Wydziału Estetyki.
Sonda internetowa - wykluczone, ale konsultacje społeczne - jak najbardziej. To są standardowe działania, prowadzone choćby przy inwestycjach infrastrukturalnych, uchwalaniu MZP, często także przy zmianach tras komunikacji miejskiej (choćby wczoraj ogłoszony przykład z Warszawy i Ursusa). W końcu jest to decyzja na lata, choć - coraz bardziej mi się wydaje - sam problem jest dosyć banalny.

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

MrStronek pisze:
pmaster pisze:Można zrobić sondę w necie, to tańsze.
Ale to wtedy taką sondę można shackować i raczej to będzie mało realna sonda... To już lepiej wysłać jakiegoś urzędasa na rynek i pytać obywateli jaki tramwaj by wybrali :D
Zawsze można zrobić tak jak TŚ w sprawie wyświetlaczy w Pesach, czyli każdy zainteresowany pisał swój wybór w mailu ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Jack the Ripper »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: J-31 »

Matko śwnta z tą folią przód wygląda niczym bunkier, tylko kałacha wstawić i jazda na Ukrainę. :cool:

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Coffee »

Czyli jednak będzie to kiosk al'a 102N
J-31 pisze:Matko śwnta z tą folią przód wygląda niczym bunkier, tylko kałacha wstawić i jazda na Ukrainę. :cool:
Może aż tak bardzo się wstydzą tego wyglądu, że postanowili go całego zasłonić? :retard:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pesa Jazz

Post autor: TLG »

Kiedy w oparciu o wizualizacje narysowałem sobie ten wagon doszedłem do wniosku, że nie jest on taki zły. Chociaż można było bardziej "iść za ciosem" i bez większych zmian konstrukcyjnych zrobić coś jeszcze odważniejszego. Bardziej niepokoi pozostawienie szarej osłony wyposażenia na dachu. Będzie wyglądał jak niedokończony.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Jack the Ripper »

Na wizkach facjata Jazz'a sprawiała wrażenie wydumanej, ale na swój sposób lekkiej. Tutaj widzę, że wyszło takie o. Ale jeszcze poczekam jak go rozpakują. No i bardzo ciekaw jestem jak Pesa poradziła sobie z wózkami bezosiowymi.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pesa Jazz

Post autor: TLG »

Jack the Ripper pisze:Na wizkach facjata Jazz'a sprawiała wrażenie wydumanej, ale na swój sposób lekkiej. Tutaj widzę, że wyszło takie o. Ale jeszcze poczekam jak go rozpakują.
Przypomnę tylko, że serja trójczłonowa będzie miała jeszcze inne wzornictwo.
No i bardzo ciekaw jestem jak Pesa poradziła sobie z wózkami bezosiowymi.
Tu nie ma żadnej rewelacji: silnik z przekładniami na obu końcach rotora będzie napędzał "luźne" koła. Może rozwiąże się dzięki temu problem z przekładniami, na które w obecnej konfiguracji w czasie pierwszej fazy rozruchu działają duże momenty obrotowe więc ulegają uszkodzeniom.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Jack the Ripper »

TLG pisze:Przypomnę tylko, że serja trójczłonowa będzie miała jeszcze inne wzornictwo.
Tak. Zdaje się, że wersja pierwsza 'klasycznej' facjaty. Czyli po prostu ładny tramwaj.
TLG pisze:Tu nie ma żadnej rewelacji: silnik z przekładniami na obu końcach rotora będzie napędzał "luźne" koła. Może rozwiąże się dzięki temu problem z przekładniami, na które w obecnej konfiguracji w czasie pierwszej fazy rozruchu działają duże momenty obrotowe więc ulegają uszkodzeniom.
Akurat nie o kwestię zawieszenia układu napędowego mi chodzi bo tą znam już od czasu choćby budapesztańskich Combino czy Eurotramów. Bardziej mnie interesuje poziom stabilności jazdy. W tym sensie jest to pewien egzamin dla Pesy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pesa Jazz

Post autor: TLG »

Tak. Zdaje się, że wersja pierwsza 'klasycznej' facjaty. Czyli po prostu ładny tramwaj.
Może tak, a może nie... ;)
Bardziej mnie interesuje poziom stabilności jazdy.
Tego nie wiem, ale nie sądzę, by PESA zrezygnowała z flexicoili, a jednocześnie Tramwaje zgodziły się na coś innego (choćby ze względów eksploatacyjnych).

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Jack the Ripper »

^^ Sposobu zawieszenia wózków na pewno nie zmienią. Kwestia jak wyjdzie ten dziewiczy projekt. Pesa przyzwyczaiła nas do tego, że w ich tramwajach można dużo wymagać. Oby tego nie spartolili. Tym bardziej, że to Jazz tak naprawdę jest szykowany na produkt konkretnie eksportowy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pesa Jazz

Post autor: TLG »

Tym bardziej, że to Jazz tak naprawdę jest szykowany na produkt konkretnie eksportowy.
Tego też nie byłbym taki pewien ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Pesa Jazz

Post autor: Marcin N »

http://phototrans.pl/14,698634,0,Pesa_1 ... _3601.html No i pierwszy już jest, niestety mnie stylistyka jakoś nie powaliła. Z całym szacunkiem ale wygląda jak połączenie 102N z jakąś stodołą.

ppln

Re: Pesa Jazz

Post autor: ppln »

Brakuje drobiazgów, które przy odrobinie dobrej woli można poprawić w kolejnych egzemplarzach. Bardzo dużo dałoby już wyczernienie pasa nad oknami do linii drzwi - jak tutaj http://i.imgur.com/RkCikW4.jpg , a gdyby ogarnąć ten szary pas (co najmniej pozbyć się tych koszmarnych wytłoczeń, może też przemalować na czerwono albo przynajmniej na metaliczny szary) byłoby bardzo ładnie

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Pesa Jazz

Post autor: Marcin N »

No ten szary dach i wytłoczenia wyglądają okropnie, ja bym ten dach pomalował na żółto razem z tą czerwoną częścią, wywalił te paski które IMO tak trochę wsią zalatują a dół tak idealnie na linii wózków pomalował na czerwono unifikując to malowanie z autobusowym.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Przemek »

Z dwojga złego, już lepiej prezentuje się obecna wersja. Chociaż widać, że zamysłem autora projektu Jazza było nawiązanie wizualne do starszych tramwajów.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Pesa Jazz

Post autor: Marcin N »

Bombardier też miał takie nawiązania... ;)
http://phototrans.pl/14,625602,0,Bombar ... k_502.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Amalio »

Te szare obudowy to niezła wioska.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Pesa Jazz

Post autor: Przemek »

Różnica jest znacząca - przytoczony tramwaj wygląda i miał wyglądać niemalże jak zabytkowy tramwaj a Jazz częściowo nawiązuje wzornictwem do tramwajów sprzed lat.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Pesa Jazz

Post autor: pmaster »

Bufet od bufetowej, hehehe. Nic tylko zrobić uchylną szybkę i zamontować kij do piwa, jeden będzie prowadził a drugi nalewał. Chociaż podobno na Służewiec biurowy to ma jeździć, to bardziej pasowałoby zatrudnić baristę z pozwoleniem do kierowania tramwajem i niech nalewa latte z mlekiem sojowym czy jakieś inne gejostwo, nie wiem nie znam się.
Nie ma się co przejmować, nie będzie na żywo chyba aż tak straszyć. Za jakieś 25 lat i tak może przy NG poucinają te fronty i założą coś estetycznego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”