Pesa Jazz
Drogi są dwie: decyduje wykwalifikowane gremium albo mieszkańcy.
W przypadku Warszawy sytuacja jest kolejną odsłoną znanego problemu: kompletnego braku jednolitej polityki estetycznej. Ale chyba największym problemem są struktury urzędów, gdzie pracują zwykłe urzędasy, z którymi najzwyczajniej przegra każdy kompetentny w sprawach designu człowiek. Praca w takim środowisku to jak walka z wiatrakami. Przykład sprzed dwóch dni: rezygnacja naczelnika Wydziału Estetyki.
Sonda internetowa - wykluczone, ale konsultacje społeczne - jak najbardziej. To są standardowe działania, prowadzone choćby przy inwestycjach infrastrukturalnych, uchwalaniu MZP, często także przy zmianach tras komunikacji miejskiej (choćby wczoraj ogłoszony przykład z Warszawy i Ursusa). W końcu jest to decyzja na lata, choć - coraz bardziej mi się wydaje - sam problem jest dosyć banalny.
W przypadku Warszawy sytuacja jest kolejną odsłoną znanego problemu: kompletnego braku jednolitej polityki estetycznej. Ale chyba największym problemem są struktury urzędów, gdzie pracują zwykłe urzędasy, z którymi najzwyczajniej przegra każdy kompetentny w sprawach designu człowiek. Praca w takim środowisku to jak walka z wiatrakami. Przykład sprzed dwóch dni: rezygnacja naczelnika Wydziału Estetyki.
Sonda internetowa - wykluczone, ale konsultacje społeczne - jak najbardziej. To są standardowe działania, prowadzone choćby przy inwestycjach infrastrukturalnych, uchwalaniu MZP, często także przy zmianach tras komunikacji miejskiej (choćby wczoraj ogłoszony przykład z Warszawy i Ursusa). W końcu jest to decyzja na lata, choć - coraz bardziej mi się wydaje - sam problem jest dosyć banalny.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zawsze można zrobić tak jak TŚ w sprawie wyświetlaczy w Pesach, czyli każdy zainteresowany pisał swój wybór w mailuMrStronek pisze:Ale to wtedy taką sondę można shackować i raczej to będzie mało realna sonda... To już lepiej wysłać jakiegoś urzędasa na rynek i pytać obywateli jaki tramwaj by wybralipmaster pisze:Można zrobić sondę w necie, to tańsze.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: Pesa Jazz
Matko śwnta z tą folią przód wygląda niczym bunkier, tylko kałacha wstawić i jazda na Ukrainę.
Re: Pesa Jazz
Czyli jednak będzie to kiosk al'a 102N
Może aż tak bardzo się wstydzą tego wyglądu, że postanowili go całego zasłonić?J-31 pisze:Matko śwnta z tą folią przód wygląda niczym bunkier, tylko kałacha wstawić i jazda na Ukrainę.
Re: Pesa Jazz
Kiedy w oparciu o wizualizacje narysowałem sobie ten wagon doszedłem do wniosku, że nie jest on taki zły. Chociaż można było bardziej "iść za ciosem" i bez większych zmian konstrukcyjnych zrobić coś jeszcze odważniejszego. Bardziej niepokoi pozostawienie szarej osłony wyposażenia na dachu. Będzie wyglądał jak niedokończony.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: Pesa Jazz
Na wizkach facjata Jazz'a sprawiała wrażenie wydumanej, ale na swój sposób lekkiej. Tutaj widzę, że wyszło takie o. Ale jeszcze poczekam jak go rozpakują. No i bardzo ciekaw jestem jak Pesa poradziła sobie z wózkami bezosiowymi.
Re: Pesa Jazz
Przypomnę tylko, że serja trójczłonowa będzie miała jeszcze inne wzornictwo.Jack the Ripper pisze:Na wizkach facjata Jazz'a sprawiała wrażenie wydumanej, ale na swój sposób lekkiej. Tutaj widzę, że wyszło takie o. Ale jeszcze poczekam jak go rozpakują.
Tu nie ma żadnej rewelacji: silnik z przekładniami na obu końcach rotora będzie napędzał "luźne" koła. Może rozwiąże się dzięki temu problem z przekładniami, na które w obecnej konfiguracji w czasie pierwszej fazy rozruchu działają duże momenty obrotowe więc ulegają uszkodzeniom.No i bardzo ciekaw jestem jak Pesa poradziła sobie z wózkami bezosiowymi.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: Pesa Jazz
Tak. Zdaje się, że wersja pierwsza 'klasycznej' facjaty. Czyli po prostu ładny tramwaj.TLG pisze:Przypomnę tylko, że serja trójczłonowa będzie miała jeszcze inne wzornictwo.
Akurat nie o kwestię zawieszenia układu napędowego mi chodzi bo tą znam już od czasu choćby budapesztańskich Combino czy Eurotramów. Bardziej mnie interesuje poziom stabilności jazdy. W tym sensie jest to pewien egzamin dla Pesy.TLG pisze:Tu nie ma żadnej rewelacji: silnik z przekładniami na obu końcach rotora będzie napędzał "luźne" koła. Może rozwiąże się dzięki temu problem z przekładniami, na które w obecnej konfiguracji w czasie pierwszej fazy rozruchu działają duże momenty obrotowe więc ulegają uszkodzeniom.
Re: Pesa Jazz
Może tak, a może nie...Tak. Zdaje się, że wersja pierwsza 'klasycznej' facjaty. Czyli po prostu ładny tramwaj.
Tego nie wiem, ale nie sądzę, by PESA zrezygnowała z flexicoili, a jednocześnie Tramwaje zgodziły się na coś innego (choćby ze względów eksploatacyjnych).Bardziej mnie interesuje poziom stabilności jazdy.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: Pesa Jazz
^^ Sposobu zawieszenia wózków na pewno nie zmienią. Kwestia jak wyjdzie ten dziewiczy projekt. Pesa przyzwyczaiła nas do tego, że w ich tramwajach można dużo wymagać. Oby tego nie spartolili. Tym bardziej, że to Jazz tak naprawdę jest szykowany na produkt konkretnie eksportowy.
Re: Pesa Jazz
Tego też nie byłbym taki pewienTym bardziej, że to Jazz tak naprawdę jest szykowany na produkt konkretnie eksportowy.
Re: Pesa Jazz
http://phototrans.pl/14,698634,0,Pesa_1 ... _3601.html No i pierwszy już jest, niestety mnie stylistyka jakoś nie powaliła. Z całym szacunkiem ale wygląda jak połączenie 102N z jakąś stodołą.
Re: Pesa Jazz
Brakuje drobiazgów, które przy odrobinie dobrej woli można poprawić w kolejnych egzemplarzach. Bardzo dużo dałoby już wyczernienie pasa nad oknami do linii drzwi - jak tutaj http://i.imgur.com/RkCikW4.jpg , a gdyby ogarnąć ten szary pas (co najmniej pozbyć się tych koszmarnych wytłoczeń, może też przemalować na czerwono albo przynajmniej na metaliczny szary) byłoby bardzo ładnie
Re: Pesa Jazz
No ten szary dach i wytłoczenia wyglądają okropnie, ja bym ten dach pomalował na żółto razem z tą czerwoną częścią, wywalił te paski które IMO tak trochę wsią zalatują a dół tak idealnie na linii wózków pomalował na czerwono unifikując to malowanie z autobusowym.
Re: Pesa Jazz
Z dwojga złego, już lepiej prezentuje się obecna wersja. Chociaż widać, że zamysłem autora projektu Jazza było nawiązanie wizualne do starszych tramwajów.
Re: Pesa Jazz
Bombardier też miał takie nawiązania...
http://phototrans.pl/14,625602,0,Bombar ... k_502.html
http://phototrans.pl/14,625602,0,Bombar ... k_502.html
Re: Pesa Jazz
Te szare obudowy to niezła wioska.
Re: Pesa Jazz
Różnica jest znacząca - przytoczony tramwaj wygląda i miał wyglądać niemalże jak zabytkowy tramwaj a Jazz częściowo nawiązuje wzornictwem do tramwajów sprzed lat.
Re: Pesa Jazz
Bufet od bufetowej, hehehe. Nic tylko zrobić uchylną szybkę i zamontować kij do piwa, jeden będzie prowadził a drugi nalewał. Chociaż podobno na Służewiec biurowy to ma jeździć, to bardziej pasowałoby zatrudnić baristę z pozwoleniem do kierowania tramwajem i niech nalewa latte z mlekiem sojowym czy jakieś inne gejostwo, nie wiem nie znam się.
Nie ma się co przejmować, nie będzie na żywo chyba aż tak straszyć. Za jakieś 25 lat i tak może przy NG poucinają te fronty i założą coś estetycznego
Nie ma się co przejmować, nie będzie na żywo chyba aż tak straszyć. Za jakieś 25 lat i tak może przy NG poucinają te fronty i założą coś estetycznego