: 2013-10-20, 16:55
Panowie - Wyluzujcie - to jest tylko wizualka.
Po prostu trzeba poczekać na realny wagon. Wtedy będzie co oceniać
Po prostu trzeba poczekać na realny wagon. Wtedy będzie co oceniać
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
J-31 pisze:Błędem - zapewne producenta - było zaproponowanie zupełnie nowego wyglądu wagonu w niemalże ostatniej chwili tuż przed produkcją i zamówieniem komponentów.
Nie, tu nie było błędu ze strony producenta! Do akceptacji trafiły cztery propozycje, w UM zapadła ostateczna decyzja, wszyscy pozostali umyli ręce. To dowód na brak profesjonalizmu odpowiedzialnych za to osób, które pracują w ratuszu i nie od dzisiaj to wiadomoJ-31 pisze:To jest poważny błąd Pesy.
Także nie jestem do końca przekonany, czy szeroko pojęte społeczeństwo to właściwe gremium do podejmowania decyzji.J-31 pisze:Dodatkowo, wypadałoby aby takie decyzje podejmowane były jednak społecznie
Ja podjąłem decyzję w minutę, nieco dłużej no ale cóż. Ogółem jak ci się zbierze cała garść urzędników i połowa ma takie zdanie a połowa takie zdanie to troszkę trwa. Racja taki wybór powinny wybierać mieszkańcy ale teraz znów szykuj wybory karteczki itd a to wszystko są koszty i chyba to nie ma sensu takiego referendum na temat tramwaju robić. Zdziwiłem się że wybrali jeżdżący kiosk sklepowy. A to że swing jest brzydki to się z tym niezgodę bo to najlepszy tramwaj spod marki Pesa.pmaster pisze:Ja właściwą decyzję podjąłem w 5 sekund
Można zrobić sondę w necie, to tańsze.MrStronek pisze:znów szykuj wybory karteczki itd a to wszystko są koszty i chyba to nie ma sensu
Ale wszystkie inne mają tendencję do wyglądania dużo lepiej.MrStronek pisze:że swing jest brzydki to się z tym niezgodę bo to najlepszy tramwaj spod marki Pesa.
Ale to wtedy taką sondę można shackować i raczej to będzie mało realna sonda... To już lepiej wysłać jakiegoś urzędasa na rynek i pytać obywateli jaki tramwaj by wybralipmaster pisze:Można zrobić sondę w necie, to tańsze.MrStronek pisze:znów szykuj wybory karteczki itd a to wszystko są koszty i chyba to nie ma sensu
Zawsze można zrobić tak jak TŚ w sprawie wyświetlaczy w Pesach, czyli każdy zainteresowany pisał swój wybór w mailuMrStronek pisze:Ale to wtedy taką sondę można shackować i raczej to będzie mało realna sonda... To już lepiej wysłać jakiegoś urzędasa na rynek i pytać obywateli jaki tramwaj by wybralipmaster pisze:Można zrobić sondę w necie, to tańsze.
Może aż tak bardzo się wstydzą tego wyglądu, że postanowili go całego zasłonić?J-31 pisze:Matko śwnta z tą folią przód wygląda niczym bunkier, tylko kałacha wstawić i jazda na Ukrainę.
Przypomnę tylko, że serja trójczłonowa będzie miała jeszcze inne wzornictwo.Jack the Ripper pisze:Na wizkach facjata Jazz'a sprawiała wrażenie wydumanej, ale na swój sposób lekkiej. Tutaj widzę, że wyszło takie o. Ale jeszcze poczekam jak go rozpakują.
Tu nie ma żadnej rewelacji: silnik z przekładniami na obu końcach rotora będzie napędzał "luźne" koła. Może rozwiąże się dzięki temu problem z przekładniami, na które w obecnej konfiguracji w czasie pierwszej fazy rozruchu działają duże momenty obrotowe więc ulegają uszkodzeniom.No i bardzo ciekaw jestem jak Pesa poradziła sobie z wózkami bezosiowymi.
Tak. Zdaje się, że wersja pierwsza 'klasycznej' facjaty. Czyli po prostu ładny tramwaj.TLG pisze:Przypomnę tylko, że serja trójczłonowa będzie miała jeszcze inne wzornictwo.
Akurat nie o kwestię zawieszenia układu napędowego mi chodzi bo tą znam już od czasu choćby budapesztańskich Combino czy Eurotramów. Bardziej mnie interesuje poziom stabilności jazdy. W tym sensie jest to pewien egzamin dla Pesy.TLG pisze:Tu nie ma żadnej rewelacji: silnik z przekładniami na obu końcach rotora będzie napędzał "luźne" koła. Może rozwiąże się dzięki temu problem z przekładniami, na które w obecnej konfiguracji w czasie pierwszej fazy rozruchu działają duże momenty obrotowe więc ulegają uszkodzeniom.
Może tak, a może nie...Tak. Zdaje się, że wersja pierwsza 'klasycznej' facjaty. Czyli po prostu ładny tramwaj.
Tego nie wiem, ale nie sądzę, by PESA zrezygnowała z flexicoili, a jednocześnie Tramwaje zgodziły się na coś innego (choćby ze względów eksploatacyjnych).Bardziej mnie interesuje poziom stabilności jazdy.