Strona 4 z 5

Re: Pesa Jazz

: 2014-10-11, 17:11
autor: J-31
Pewnie niektórzy już to wiedzą, ale Ci co jeszcze nie wiedzą - to właśnie się dowiedzą. :cool:

Tak sobie dzisiaj przeglądałem http://www.skyscrapercity.com w poszukiwaniu większej ilości zdjęć Pesy 122NbT - wiadomo w jakim celu :mruga: - no i przypadkowo natknąłem się na post usera o nicku "darols" a w nim wywiad z prezesem TW Krzysztofem Karosem. No i dowiedziałem się kilku ciekawostek:

1. O tym, że TW chciałoby do połowy października odebrać #3601, tramwaj musi jeszcze przejechać 5 tys km bez zjazdów i innych awarii - to wiedziałem z Wawkomu

2. Aczkolwiek plany TW są takie, że TW chciałoby przyspieszyć dostawę Jazz-ów Duo, ponieważ lada chwila będą im usilnie potrzebne do obsługi linii 11 (dowozówka do II linii metra od strony Bemowa). Prawdopodobnie 4 kolejne wagony dotrą w listopadzie. ;)

3. Teraz najważniejsze, celowo zostawiłem to na koniec :mruga: Otóż jak na pewno Wiecie Pesa zaprezentowała Jazz-a z ... żółtymi zderzakami. TW chcą aby docelowo wszystkie Jazz-y Duo tak wyglądały. I to jeszcze nie koniec ! TW stwierdziły, że te tramwaje z szarymi listwami wyglądają kijowo, więc TW chciałoby aby górna listwa była - czerwona. Ostateczna decyzja w tej sprawie należy jednak do ZTM-u ;)

Re: Pesa Jazz

: 2014-10-11, 18:54
autor: TLG
Generalnie Jazz ma to szczęście, że jego "budowa" pozwala na zastosowanie miejskiego schematu, który oglądamy na autobusach i tramwajach po NR i NG.

Re: Pesa Jazz

: 2014-10-11, 23:32
autor: wojtek1611
J-31 pisze: I to jeszcze nie koniec ! TW stwierdziły, że te tramwaje z szarymi listwami wyglądają kijowo, więc TW chciałoby aby górna listwa była - czerwona.
Wyglądały by lepiej, choć ja pokusił bym się o walnięcie w tym miejscu żółtych pasów (jak na elementach niżej/nad szybami).

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-12, 20:03
autor: J-31
Warszawa i Gdańsk - te dwa miasta zamówiły wagony PESA Jazz. Tyle tylko, że Warszawa swój pierwszy wagon otrzymała już daaawno temu... i nadal on nie jeździ z pasażerami. Zdaje się, że wagon jest w trakcie testów SIP-u - z którym ponoć są spore problemy.

Wagon ani razu nie został zaprezentowany mieszkańcom i w zasadzie to co dzieje się z nim jest tajemnicą. Tylko wtajemniczeni wiedzą, co dzieje się z tym wagonem i co będzie się działo. Wagon już dawno miał odbywać testy liniowe, z pasażerami - ale wciąż nie jeździ. Błąka się jedynie turystycznie po mieście.

Tymczasem Gdańsk teraz otrzymał swojego pierwszego Jazz-a ... i już go zaprezentowano mieszkańcom. Była impreza. A za dwa tygodnie będzie jeździł z pasażerami.

Co do tej imprezy można by rzec - typowa kiełbasa wyborcza, bo przecież w najbliższą niedzielę wybory. Prawda jest jednak taka, że każdy nowy autobus lub nowy tramwaj w ZKM-ie jest bardzo szybko prezentowany. ZKM i władze miasta organizują imprezę.

Dla porównania w Warszawie, owszem organizuje się imprezy... ale tylko dla VIP-ów.
:strzałka: http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... xSlotI3img
Poniżej artykuł w sprawie pierwszego gdańskiego Jazz-a i fotki ;)

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-12, 20:18
autor: Burmistrz
Dobra, tylko jak Jazz u nas wyjedzie na trasę to nie będzie co chwila nagłówków "Najnowszy warszawski tramwaj blokuje ruch".

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-12, 20:28
autor: J-31
Przecież on już jeździ po mieście (w ramach testów) i jakoś nie blokuje ruchu ;)

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-12, 22:08
autor: Burmistrz
Bo pewnie są to drobne pierdółki, ale możliwe że z ich powodu kurs wypadłby z rozkładu.

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-12, 22:50
autor: TLG
J-31 pisze:Warszawa i Gdańsk - te dwa miasta zamówiły wagony PESA Jazz. Tyle tylko, że Warszawa swój pierwszy wagon otrzymała już daaawno temu... i nadal on nie jeździ z pasażerami. Zdaje się, że wagon jest w trakcie testów SIP-u - z którym ponoć są spore problemy.
Wagon otrzymał świadectwo dopuszczenia - nic nie stoi na przeszkodzie, by woził ludzi. Jeżeli ZKM zdecydowało odebrać swoje wagony to jest sprawa ZKM.
Wagon ani razu nie został zaprezentowany mieszkańcom i w zasadzie to co dzieje się z nim jest tajemnicą. Tylko wtajemniczeni wiedzą, co dzieje się z tym wagonem i co będzie się działo. Wagon już dawno miał odbywać testy liniowe, z pasażerami - ale wciąż nie jeździ. Błąka się jedynie turystycznie po mieście.
Gdyby PESA chciała to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by zaprezentowała warszawiakom swój wagon. W Grudziądzu przecież prezentowano Fokstrota.

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-22, 21:27
autor: J-31
Warszawska PESA Jazz, #3601, wczoraj miała swoją premierę z pasażerami - wagon kursował na popołudniowym dodatku na linii 23. TLG - jak wyczytałem na Wawkomie - już miał okazję by przejechać się tym wagonem... ja się dopiero zbieram, mając nadzieję, że go gdzieś upoluję w przyszłym tygodniu :)

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-23, 09:40
autor: TLG
J-31 pisze:TLG - jak wyczytałem na Wawkomie - już miał okazję by przejechać się tym wagonem...
Nie mogłem sobie odmówić tej przyjemności. Przytoczę więc moją opinię z rzeczonego postu:
Mam mieszane uczucia po pierwszym kontakcie z tym wagonem. Ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne.
Zawieszenie twarde tak, jakby w ogóle nie było II stopnia. Każdą nierówność, każdy krzyżak - wszystko się czuje. Tego problemu z racji konstrukcji już się nie rozwiąże. Natomiast to, co jeszcze można zmienić czyli wykonanie niektórych elementów wewnątrz woła o pomstę do nieba. Wyglądają jak wycięte siekierą. To samo widać w zabudowie sufitu (zamontowane byle jak). PESA jakby nie chciała się nauczyć, że o odbiorze produktu świadczą też drobne szczegóły. Lustro weneckie jest w tym wszystkim najmniejszym problemem. Ja na przykład bardzo lubię oglądać swoje odbicie :chytry:
Plusów dodatnich parę też się znajdzie. Dużo miejsca, płaska podłoga,wygodne miejsca nad wózkami, dosyć cichy zespół napędowy.

Re: Pesa Jazz

: 2014-11-26, 18:35
autor: J-31
No i ja w końcu dorwałem Jazz Duo. Kupę śmiechu miałem, bo najpierw na niego czekałem ok. 40 min, a potem postanowiłem go szukać na al. Solidarności i w ten sposób... minąłem się z nim. Dzisiaj obsługiwał linię 26. Goniłem go aż na Wiatraczną :-P

Warto było. Generalnie tramwaj byłby super... gdyby nie to zawieszenie ;)

Wg. mnie chyba największym minusem jest twarde zawieszenie. TLG opisał to bardzo dokładnie. Niepokoi mnie to o tyle, że zastanawiam się czy nie odbije się to na przyszłej eksploatacji tych wagonów. Tam wszystko rezonuje - na każdym rozjeździe, łączeniu, etc.

Np. szybka jazda przez most Śląsko-Dąbrowski, trząsł się praktycznie cały sufit.. na każdym łączeniu torów. Zastanawiam się jak długo będą działać te monitory skoro praktycznie cała siła wstrząsów obiega niemalże całe pudło wagonu, to się w końcu kiedyś odbije na elektronice. Niemalże każdą częścią wagonu czuć każdą najmniejszą nierówność, łączenie etc.

Może Pesa to poprawi w trakcie produkcji. Chociaż raczej powątpiewam :]

Sporym plusem jest jego pojemność, ale żeby nie było zbyt różowo - ponieważ człony II i IV są krótsze w porównaniu ze Swingiem, toteż fotele które tam pozostawiono - są dosłownie wciśnięte. Jest tam mało miejsca na nogi.

W ogóle wagon ma bardzo mało miejsc siedzących, ale w przypadku PESY to już z tego co widzę jest normą.

Myślę, że to będzie dobry wagon do obsługi linii 31 (na krótkim odcinku są duże potoki pasażerskie), natomiast nie wiem jak będzie na 11-stce - ale na tą ostatnią linię jeszcze sobie długo poczekamy ;)

Re: Pesa Jazz

: 2014-12-18, 11:43
autor: ep40
Wczoraj miałem okazję się przejechać gdańskim Jazzem.
http://i.imgur.com/kjvf8fB.jpg
Muszę potwierdzić, że tramwaj wpada w dość zauważalne drgania, Swing dla porównania jedzie bardzo płynnie i chyba lepszej amortyzacji niż w Swingu nie da się zrobić.
Za to muszę przyznać, że w Jazzie praca napędu jest znacznie cichsza i ogólnie sprawia dość pozytywne wrażenie.

Re: Pesa Jazz

: 2014-12-18, 12:02
autor: J-31
Dzięki za info ep40. To ważna informacja. Oznacza to, że z jakiegoś powodu producent dla tej wersji wprowadził jakąś modyfikację zawieszenia Jazz-Duo. No i teraz będzie twardo :cool:

Aż ciekawy jestem jakie będą krótkie Jazzy - no ale na to poczekamy aż dopiero pewnie do wiosny przyszłego roku ;)

Re: Pesa Jazz

: 2015-01-19, 23:16
autor: J-31
Ponieważ nikt nic nie pisze, to ja skrobnę. W Warszawie mamy już drugiego Jazz-a Duo. #3602, jest to bodajże wagon, który był demonstrowany w zeszłym roku na jednej z wystaw. Trochę różni się wizualnie od #3601... ten ostatni nie otrzymał jeszcze homologacji i nadal jest w trakcie prób. Z postów jakie ostatnio wnikliwie czytam na Wawkomie, wychodzi na to, że są z nim jakieś problemy techniczne, ale szczegółów nikt nie chce podać ;)

U producenta stoi jeszcze 6 szt. gotowych Jazz-ów (siódmy właśnie przyjechał). Wg. terminów, do końca zeszłego roku miało być ich 10 w Warszawie. Całość do listopada br. - obawiam się, że to chyba nie realne, szczególnie, że PESA ma też inne kontrakty ;)

Re: Pesa Jazz

: 2015-01-20, 08:40
autor: TLG
J-31 pisze:Ponieważ nikt nic nie pisze, to ja skrobnę. W Warszawie mamy już drugiego Jazz-a Duo. #3602, jest to bodajże wagon, który był demonstrowany w zeszłym roku na jednej z wystaw. Trochę różni się wizualnie od #3601... ten ostatni nie otrzymał jeszcze homologacji i nadal jest w trakcie prób.
Otrzymał homologację. Nie został odebrany przez spółkę, gdyż wciąż nie spełnił warunku przejechania bez awarii wskazanego przebiegu.
Z postów jakie ostatnio wnikliwie czytam na Wawkomie, wychodzi na to, że są z nim jakieś problemy techniczne, ale szczegółów nikt nie chce podać ;)
Biada temu, kto by je podał, po trzykroć biada

Re: Pesa Jazz

: 2015-02-04, 00:18
autor: Lionsek!
Jako Gdańszczanin mogę powiedzieć, że w wszystkie pięć Gdańskich Jazzów jest już w ruchu liniowym. Wszystkie jeżdżą na najdłuższej "szóstce". Niestety, jeszcze na żadnego nie trafiłem. Natomiast gdy byłem w Warszawie, nie wiedząc gdzie jeździ tego dnia trafiłem na niego po... 2 minutach (wtedy na "dziesiątce"). Moje subiektywne odczucie nt. samego designu jest następujące - Gdańskie wyglądają świetnie. Pasują do malowania. Ale Warszawski nie był wcale brzydki, no poza tą szarą listwą. No i jest pewien element, który dodatkowo "słodzi" Jazzom - spójność linii bocznej i przedniej. Poza tym widać, że nawiązuje do większych sióstr - Gammy i Linków.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
fot. infobus i ZKM.

Re: Pesa Jazz

: 2015-02-06, 01:06
autor: 9507
Fajne jest w nich to, że prezentują się tak "szeroko". Faktycznie są przestronne w środku?

Re: Pesa Jazz

: 2015-02-06, 10:43
autor: J-31
Jedyną ich wadą może być jedynie to, że mają baaardzo mało miejsc siedzących. Mogą być świetne na krótkie odcinki, gdzie trzeba przewieźć dużą liczbę osób, ale jakoś nie za bardzo je sobie wyobrażam na długie linie - a w Warszawie takowa będzie 11-stka ;)

Re: Pesa Jazz

: 2015-02-07, 15:51
autor: 9507
Lepiej stać w tramwaju, niż na przystanku ;)

Re: Pesa Jazz

: 2015-02-07, 15:54
autor: J-31
No tak, ale osoby starsze będą miały poważny problem... na razie jednak poczekajmy na wnioski. Kiedy TW zacznie to eksploatować w dużych ilościach, wtedy będzie można lepiej ocenić. Ja na razie jechałem tym raz ;)