Niska podłoga w 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Bąbel

Post autor: Bąbel » 2008-11-03, 11:40

@J-31. Nie nie jest przesądzona. Na razie MT opracowuje projekt modernizacji z zachowaniem NF. MA on zostać zaopiniowany przez MPK jeśli pozytywnie to przebudowa ruszy jeśli negatywnie to z zapasowych pudeł stworzą skład 164+163 (z tych wagonów była zrobiona #400). Na razie dokładne losy jej nie są znane. Jak będę miał jakieś pewne bliższe informacje to dam znać na tym wątku. :chytry:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-28, 12:18

No i stało się - jak donoszą na TWB, glizda w czwartek pojechała na złom.

[ Dodano: 28 Sie 2011 12:46 ]
http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-28, 12:55

Rozumiem że złom, ale w końcu pierwszy niskacz w Poznaniu jak nie w Polsce (chyba że się mylę i jest to 112N). Moim zdaniem on ma wartość historyczną.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-28, 19:02

No teraz to na pewno nie ma.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-08-28, 19:26

OPi pisze:Rozumiem że złom, ale w końcu pierwszy niskacz w Poznaniu jak nie w Polsce (chyba że się mylę i jest to 112N).
Rzeczywiście jest to pierwszy niskacz w Polsce. Tuż po nim Konstal stworzył 112N, ale do Warszawy trafił on dopiero w 1996 roku ;)

Z całą pewnością "glizda" była pierwszy tramwajem z niską podłogą w Poznaniu ;)
Obrazek

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-28, 19:46

Szkoda, że nie zachowali go chociaż jako stojącego pomnika, choć rozumiem, że nie było się za bardzo czym chwalić.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Podi

Post autor: Podi » 2011-08-28, 20:28

J-31 pisze: Z całą pewnością "glizda" była pierwszy tramwajem z niską podłogą w Poznaniu
Pierwszymi to były doczepy P1D w 1929 roku.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-08-29, 15:59

OPi pisze:Moim zdaniem on ma wartość historyczną.
Teraz jak na rynku dostepne są: Moderus Beta, Protram 205WrAs?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-29, 16:06

No oczywiście, że tak. Co to zmienia?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4252
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-08-29, 16:21

A ja uważam, że niemałą wartość historyczną (coś na ekspozycję z cyklu: ślepe drogi rozwoju komunikacji miejskiej w XXI w.) będą za paręnaście lat przedstawiać właśnie te wymienione wyżej pojazdy, gdy zacznie się masowe wycofywanie tramwajów o konstrukcji pamiętającej jeszcze czasy wagonów PCC.

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-29, 22:52

IMO masz trochę zbyt optymistyczny punkt widzenia. I o ile zdaje się, że rzeczywiście taniej wychodzi ściągnięcie i przerobienie M/N8x, potencjalnie nawet z wymianą aparatury (gdyby komuś nie pasowała oryginalna niemiecka, i tak lepsza niż konstalowska) i przetwornicy (co przy M/NxS jest ZTCW koniecznością bo oryginalna jest dość delikatna), o tyle częściowo niskopodłogowe wynalazki na bazie konstali trochę jeszcze pojeżdżą i w połączeniu z rozsądnymi zakupami nowoczesnych pojazdów ich zakup jest i tak bardziej rozsądny niż zakup nowych wysokopodłogowców

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-08-30, 08:22

Problem niskiej podłogi w stozłomie jest o tyle skomplikowany, że niewiele da się z tym zrobić. Eksperyment krakowski, poznańska glizda, łódzki (niedoszły) człon wiszący i konstalowska propozycja dla Warszawy z końca lat 90 (przecięty w połowie wagon z dwuosiową niskopodłogową wstawką i drzwiami, wyposażona w silniki asynchroniczne i ze ścianą czołową od 116Na/1) to chyba wszystko, co da się z tym zrobić. Niestety, ta konstrukcja to odzwierciedlenie stanu polskiej gospodarki z okresu II połowy lat 70 (wygląda ładnie i nowocześnie, ale w środku trzyma się na słowo honoru). Tu nie przejdzie zrobienie z Tatry T3 Vario LF (który jednak Czechom się opłaca!).
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-30, 18:42

Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-30, 22:23

Eeh. Ja się będę nadal upierał, że to zabytek był. Akurat bronienie się tekstem, że mało miejsca jest trochę dziwne. Tak u nas kiedyś pocięto kilka Helmutów, które miały zostać na gospodarcze i historyczne. Tym spsobem zostały tylko bodajże dwa (jeden do MTiK). Szkoda że w Poznaniu nie ma jak w Krakowie specjalnej zajezdni dla zabytków, czy muzeum jak w Szczecinie. :/

ODPOWIEDZ