Niska podłoga w 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Bąbel

Post autor: Bąbel » 2008-11-03, 11:40

@J-31. Nie nie jest przesądzona. Na razie MT opracowuje projekt modernizacji z zachowaniem NF. MA on zostać zaopiniowany przez MPK jeśli pozytywnie to przebudowa ruszy jeśli negatywnie to z zapasowych pudeł stworzą skład 164+163 (z tych wagonów była zrobiona #400). Na razie dokładne losy jej nie są znane. Jak będę miał jakieś pewne bliższe informacje to dam znać na tym wątku. :chytry:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-28, 12:18

No i stało się - jak donoszą na TWB, glizda w czwartek pojechała na złom.

[ Dodano: 28 Sie 2011 12:46 ]
http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-28, 12:55

Rozumiem że złom, ale w końcu pierwszy niskacz w Poznaniu jak nie w Polsce (chyba że się mylę i jest to 112N). Moim zdaniem on ma wartość historyczną.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-28, 19:02

No teraz to na pewno nie ma.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29089
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-08-28, 19:26

OPi pisze:Rozumiem że złom, ale w końcu pierwszy niskacz w Poznaniu jak nie w Polsce (chyba że się mylę i jest to 112N).
Rzeczywiście jest to pierwszy niskacz w Polsce. Tuż po nim Konstal stworzył 112N, ale do Warszawy trafił on dopiero w 1996 roku ;)

Z całą pewnością "glizda" była pierwszy tramwajem z niską podłogą w Poznaniu ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-28, 19:46

Szkoda, że nie zachowali go chociaż jako stojącego pomnika, choć rozumiem, że nie było się za bardzo czym chwalić.

Podi

Post autor: Podi » 2011-08-28, 20:28

J-31 pisze: Z całą pewnością "glizda" była pierwszy tramwajem z niską podłogą w Poznaniu
Pierwszymi to były doczepy P1D w 1929 roku.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4400
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-08-29, 15:59

OPi pisze:Moim zdaniem on ma wartość historyczną.
Teraz jak na rynku dostepne są: Moderus Beta, Protram 205WrAs?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-29, 16:06

No oczywiście, że tak. Co to zmienia?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4400
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2011-08-29, 16:21

A ja uważam, że niemałą wartość historyczną (coś na ekspozycję z cyklu: ślepe drogi rozwoju komunikacji miejskiej w XXI w.) będą za paręnaście lat przedstawiać właśnie te wymienione wyżej pojazdy, gdy zacznie się masowe wycofywanie tramwajów o konstrukcji pamiętającej jeszcze czasy wagonów PCC.

ppln

Post autor: ppln » 2011-08-29, 22:52

IMO masz trochę zbyt optymistyczny punkt widzenia. I o ile zdaje się, że rzeczywiście taniej wychodzi ściągnięcie i przerobienie M/N8x, potencjalnie nawet z wymianą aparatury (gdyby komuś nie pasowała oryginalna niemiecka, i tak lepsza niż konstalowska) i przetwornicy (co przy M/NxS jest ZTCW koniecznością bo oryginalna jest dość delikatna), o tyle częściowo niskopodłogowe wynalazki na bazie konstali trochę jeszcze pojeżdżą i w połączeniu z rozsądnymi zakupami nowoczesnych pojazdów ich zakup jest i tak bardziej rozsądny niż zakup nowych wysokopodłogowców

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2011-08-30, 08:22

Problem niskiej podłogi w stozłomie jest o tyle skomplikowany, że niewiele da się z tym zrobić. Eksperyment krakowski, poznańska glizda, łódzki (niedoszły) człon wiszący i konstalowska propozycja dla Warszawy z końca lat 90 (przecięty w połowie wagon z dwuosiową niskopodłogową wstawką i drzwiami, wyposażona w silniki asynchroniczne i ze ścianą czołową od 116Na/1) to chyba wszystko, co da się z tym zrobić. Niestety, ta konstrukcja to odzwierciedlenie stanu polskiej gospodarki z okresu II połowy lat 70 (wygląda ładnie i nowocześnie, ale w środku trzyma się na słowo honoru). Tu nie przejdzie zrobienie z Tatry T3 Vario LF (który jednak Czechom się opłaca!).

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2011-08-30, 18:42


Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2011-08-30, 22:23

Eeh. Ja się będę nadal upierał, że to zabytek był. Akurat bronienie się tekstem, że mało miejsca jest trochę dziwne. Tak u nas kiedyś pocięto kilka Helmutów, które miały zostać na gospodarcze i historyczne. Tym spsobem zostały tylko bodajże dwa (jeden do MTiK). Szkoda że w Poznaniu nie ma jak w Krakowie specjalnej zajezdni dla zabytków, czy muzeum jak w Szczecinie. :/

ODPOWIEDZ