Niska podłoga w 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
voy

Post autor: voy »

Moim zdaniem gra nie jest tak warta świeczki - niskiej podłogi jest nieco zbyt mało. Chyba że nie byłoby tam żadnych foteli (tylko rozkładane na granicy "rzeźni"). Gdyby wagon był ładnie zmodernizowany, z nowoczesnym wnętrzem i zrobiony niewielkim kosztem to można byłoby o tym pomyśleć.

Robson

Post autor: Robson »

w #400 za głośny jest przegub hałasuje i to nieźle i jakoś siedzenia sa wysoko ustawione (inaczej niz w zwykłej stopiątce)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że pakowanie dużej ilości pieniędzy w modernizację 105 - a raczej ich przeróbkę na wagony niskowejściowe, to błąd. Modernizacja 105-tki na zasadzie odświeżenia wagonu i przedłużenia mu żywotności - tak.

Tak, ale... tylko na zasadzie tymczasowości - bo docelowo przewoźnik powinien rozejrzeć się za nowoczesną konstrukcją niskopodłogową - jak np. Cityrunner bądź coś w tym stylu. I te nowoczesne konstrukcję powinny powoli wypierać stare - już 30-o letnie 105-tki.

Jednak jak znam życie i polskie realia, to polskich przewoźników, po za kilkoma (Kraków, Łódź, może Poznań), na razie nie będzie stać na nowe, w pełni niskopodłogowe i nowoczesne tramwaje. Natomiast stać na niekończącą się modernizację 105-tek lub kupno używanych wagonów z zachodu... :(

Wiem, że Protram chce stworzyć niskowejściowy tramwaj dla MPK Wrocław, są zapowiedzi i nic poza tym. Ciekawe, czy im się uda ? ;)


Jak pomyślę sobie poznańskiem 105N/2 #400 i jego niskiej podłodze, to natychmiast przypomina mi się warszawski 112Na #3001 i jego "niska podłoga".

Trafił do Warszawy kilka lat temu i był pokazywany tuż obok nowoczesnych wagonów - Adtranz NGT6 (BVG Berlin) i Alstom Citadis 200 - Magdeburg.... :lol: :lol: :lol:

No comments :o:

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Niskopodłogowe 105/805 N??

Post autor: NEO »

Na stronie jednego z użytkowników KM-F ( przemotz280 ) znalazłem informacje o 105/805NF która jest proponowany dobudowany człon z niska podłogą a oto link:
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg

Podi

Post autor: Podi »

Jeśli to prawda to całkiem nieźle :)

rzelfix

Post autor: rzelfix »

I jeszcze to: KLIK!
I czy wiadomo, na kiedy planowane są pierwsze takie przebudowy?
Ostatnio zmieniony 2006-02-06, 11:44 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam nadzieję, że nie jest to tylko wytwór wyobraźni kol. Przemotz280 ? :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_23.jpg

To i ja coś dołożę (to ładna wizualizacja jest, z tego samego katalogu)

PS. A czy przy takiej sporej przeróbce nie opłacałoby się wymienić teżpierwszego członu, który i tak będzie całkiem przebodowany?

Damhan

Post autor: Damhan »

Wygląda na autentyczne. Oby tylko ZKM Gdańsk nie zakupił tego jako tramwaju niskpodłogowego (w nowym przetargu), ale jeśli to ma być modernizacja (aktualnie Gdańsk szykuje kolejne wagony) to wygląda to obiecująco. :)

luki

Post autor: luki »

Zastanawia mnie czy przy takiej konstrukcji wózki były by wciąż skrętne czy też nie.
A projekt jest ciekawy :D

aleksej

Post autor: aleksej »

Projekt jest dosyc stary (przed 2000 rokiem), wozki bylyby skretne. A ze starej 805tki zostalyby tylko pewne detala, w wiekszosci jest to praktycznie nowy wagon, z nowym szkieletem i pudlem (stary by nie wytrzymal takiego obciarzenia).

Co do remontow wagonow dla Gdanska, niech tylko Lodz nie wygra, przez was mamy opuznienia w remontach naszych wagonow!

Pozdrawiam,
Aleksej

Ale byki. :mruga:
mod Peter

ppln

Post autor: ppln »

Łódź startuje bo sama musi mieć kasę na modernizacje swoich tramwajów.

PS1. Na który rok planowana była ta modernizacja?
PS2. Czy będziemy mieli w najbliższym czasie więcej bulw z elinowskimi pulpitami (Enik)

Peter

Post autor: Peter »

Ciekawa jest ta modernizacja. Mnie się jednak wydaje, że szkoda kasy na takie głębokie modernizacje. Lepiej już raczej kupić fabrycznie nowe wagony. :mruga:
aleksej pisze:Projekt jest dosyc stary (przed 2000 rokiem), wozki bylyby skretne (...)
Przy takim układzie członów (środkowy zawieszony) wózki muszą być zamocowane bez możliwości obrotu, więc nie mogą być skrętne. Pozbywamy się tym samym czopu skrętu, przez co można nieco obniżyć wysokość podłogi nad wózkami. ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

ppln pisze:Łódź startuje bo sama musi mieć kasę na modernizacje swoich tramwajów.

PS1. Na który rok planowana była ta modernizacja?
PS2. Czy będziemy mieli w najbliższym czasie więcej bulw z elinowskimi pulpitami (Enik)
1. 1998-1999 MPK doszlo do wniosku ze jest to nieoplacalne przedsiewziecie i zapadla decyzja o zakupie nowych wagonow.
2. Eniki beda na razie dwa sklady (jest juz jeden sklad, drugi sie robi) obie na Chocianowicach.

Pozdrawiam,
Aleksej

przemotz280

Re: Niskopodłogowe 105/805 N??

Post autor: przemotz280 »

NEO pisze:Na stronie jednego z użytkowników KM-F ( przemotz280 ) znalazłem informacje o 105/805NF która jest proponowany dobudowany człon z niska podłogą a oto link:
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg
To nie jest częścią mojej strony (bo ona jest o autobusach), a jedynie jest zamieszczone na serwie. Wrzuciłem to tam, aby móc przedstawić wizerunek tego projektu osobie, która pytała o więcej informacji na Łódzkim Forum Komunikacyjnym w wątku "Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź".

[ Dodano: 2006-02-06, 18:49 ]
rzelfix pisze:I jeszcze to: KLIK!
I czy wiadomo, na kiedy planowane są pierwsze takie przebudowy?
Nie są planowane, gdyż to projekt sprzed kilku lat, który zarzucono. Nie zbudowano ani jednego prototypu.

[ Dodano: 2006-02-06, 18:49 ]
Damhan pisze:Wygląda na autentyczne. Oby tylko ZKM Gdańsk nie zakupił tego jako tramwaju niskpodłogowego (w nowym przetargu), ale jeśli to ma być modernizacja (aktualnie Gdańsk szykuje kolejne wagony) to wygląda to obiecująco. :)
Spokojna głowa, na pewno do niego nie wrócą.

[ Dodano: 2006-02-06, 18:52 ]
J-31 pisze:Ja mam nadzieję, że nie jest to tylko wytwór wyobraźni kol. Przemotz280 ? :mruga:
Jeśli byłoby to tworem mojej wyobraźni tramwaj wyglądałby znacznie ciekawiej :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może to i dobrze, że zarzucono ten projekt. Dzięki temu posunięciu w Łodzi będzie więcej duuuużo lepszych wagonów rodem z Bombardiera. ;)

Peter

Post autor: Peter »

J-31 pisze:Może to i dobrze, że zarzucono ten projekt (...)
Pewnie, że dobrze. Lepiej mieć nowe sprawdzone Bombardiery (nawet jeśli są droższe), niż jakieś przerabiane stopiątki (osiemsetpiątki) z chorobami wieku dziecięcego jak to zwykle bywa w przypadku takich konstrukcji. :mruga:

aleksej

Post autor: aleksej »

MPK wyliczylo ze koszt takiem modernizacji bylby wysoki, a dlugosc eksploatacji niezadawalajaca.

Zreszta to nie jest przypadek ze 105tka z niska podloga powstala tylko jedna.

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Podobno, MPK Poznań przymierza się do kasacji Konstal-a 105N/2 :cry:

:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,182128,0.html
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,194972,0.html
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,221964,0.html

A wszystko "dzięki" bardzo awaryjnej elektryce w "gliździe" :cry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ach, skodovka… Czy dzisiejsze gimnazja upadły aż tak nisko, że nie uczą w najmniejszym stopniu czytania ze zrozumieniem? Gdybyś zagłębił się w to, co tam nawypisywali nieco bardziej, to byś zauważył, że ponure w tonie wypowiedzi pochodzą głównie z 2007 roku (ostatnia z lutego br.) i wcale nie są aż tak ponure. Poza tym skoro ma ją wyremontować Modertrans tak, żeby dało się nią jeździć, to czemu mieliby ją skasować? To bądź co bądź niskacz, szkoda byłoby go rozszabrować.

[ Dodano: 21 Lip 2008 17:14 ]
Literatura uzupełniająca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”