Niska podłoga w 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może to i dobrze, że zarzucono ten projekt. Dzięki temu posunięciu w Łodzi będzie więcej duuuużo lepszych wagonów rodem z Bombardiera. ;)

Peter

Post autor: Peter »

J-31 pisze:Może to i dobrze, że zarzucono ten projekt (...)
Pewnie, że dobrze. Lepiej mieć nowe sprawdzone Bombardiery (nawet jeśli są droższe), niż jakieś przerabiane stopiątki (osiemsetpiątki) z chorobami wieku dziecięcego jak to zwykle bywa w przypadku takich konstrukcji. :mruga:

aleksej

Post autor: aleksej »

MPK wyliczylo ze koszt takiem modernizacji bylby wysoki, a dlugosc eksploatacji niezadawalajaca.

Zreszta to nie jest przypadek ze 105tka z niska podloga powstala tylko jedna.

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Podobno, MPK Poznań przymierza się do kasacji Konstal-a 105N/2 :cry:

:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,182128,0.html
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,194972,0.html
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,221964,0.html

A wszystko "dzięki" bardzo awaryjnej elektryce w "gliździe" :cry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ach, skodovka… Czy dzisiejsze gimnazja upadły aż tak nisko, że nie uczą w najmniejszym stopniu czytania ze zrozumieniem? Gdybyś zagłębił się w to, co tam nawypisywali nieco bardziej, to byś zauważył, że ponure w tonie wypowiedzi pochodzą głównie z 2007 roku (ostatnia z lutego br.) i wcale nie są aż tak ponure. Poza tym skoro ma ją wyremontować Modertrans tak, żeby dało się nią jeździć, to czemu mieliby ją skasować? To bądź co bądź niskacz, szkoda byłoby go rozszabrować.

[ Dodano: 21 Lip 2008 17:14 ]
Literatura uzupełniająca

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

KKS pisze:A czy w zmodernizowanej niskiej stopiatce (Moderus Beta)
Moderus Beta to na bazie N8C będzie robiony.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Była jeszcze kiedys opcja, że "glizda" będzie remntowana gdzieś indziej :)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Panowie Z glizdą jest tak. Po wielu problemach wydziału S-1 z uruchomieniem wagonu, kierownictwo długo forsowało o wciągnięcie go do remontu, a było to bardzo trudne ze względu na bardzo niewielki przebieg (ok. 200 tys.km.- to stanowczo za mało na kapitalkę). Jak się udało i wciągnięto go do remontu Modertrans wystąpił do FPS po projekt technologiczny (wózki środkowe, środkowy człon, itp.), podobno FPS się wypiął stwierdzając, że jest to oferta rynkowa. Dlatedo przez około miesiąc czterysetka znajdowała się na Gajowej. Tam ją rozczłonowano i wymiarowano. Do końca roku firma MODERTRANS ma pracować projekt modernizacji. Jeśli MPK go zaakceptuje to zostanie wyremontowana. Jeśli nie na bazie pudeł zapasowych ma na powrót wyjechać skład 164-163, z którego 400 była zrobiona. Pozdro

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. To będzie niezły numer. Dzięki Bąbel za info. :)

Przyznam się szczerze, że podejrzewałem bardziej kasację, ale... przebudowę tego wagonu z powrotem do normalnego składu. Tego się nie spodziewałem :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Rozumiem, że przebudowa #400-stki na normalny skład jest już przesądzone i nie odwołalne ;)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

@J-31. Nie nie jest przesądzona. Na razie MT opracowuje projekt modernizacji z zachowaniem NF. MA on zostać zaopiniowany przez MPK jeśli pozytywnie to przebudowa ruszy jeśli negatywnie to z zapasowych pudeł stworzą skład 164+163 (z tych wagonów była zrobiona #400). Na razie dokładne losy jej nie są znane. Jak będę miał jakieś pewne bliższe informacje to dam znać na tym wątku. :chytry:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No i stało się - jak donoszą na TWB, glizda w czwartek pojechała na złom.

[ Dodano: 28 Sie 2011 12:46 ]
http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Rozumiem że złom, ale w końcu pierwszy niskacz w Poznaniu jak nie w Polsce (chyba że się mylę i jest to 112N). Moim zdaniem on ma wartość historyczną.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No teraz to na pewno nie ma.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Rozumiem że złom, ale w końcu pierwszy niskacz w Poznaniu jak nie w Polsce (chyba że się mylę i jest to 112N).
Rzeczywiście jest to pierwszy niskacz w Polsce. Tuż po nim Konstal stworzył 112N, ale do Warszawy trafił on dopiero w 1996 roku ;)

Z całą pewnością "glizda" była pierwszy tramwajem z niską podłogą w Poznaniu ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Szkoda, że nie zachowali go chociaż jako stojącego pomnika, choć rozumiem, że nie było się za bardzo czym chwalić.

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze: Z całą pewnością "glizda" była pierwszy tramwajem z niską podłogą w Poznaniu
Pierwszymi to były doczepy P1D w 1929 roku.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

OPi pisze:Moim zdaniem on ma wartość historyczną.
Teraz jak na rynku dostepne są: Moderus Beta, Protram 205WrAs?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No oczywiście, że tak. Co to zmienia?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

A ja uważam, że niemałą wartość historyczną (coś na ekspozycję z cyklu: ślepe drogi rozwoju komunikacji miejskiej w XXI w.) będą za paręnaście lat przedstawiać właśnie te wymienione wyżej pojazdy, gdy zacznie się masowe wycofywanie tramwajów o konstrukcji pamiętającej jeszcze czasy wagonów PCC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”