Niska podłoga w 105N
Podobno, MPK Poznań przymierza się do kasacji Konstal-a 105N/2
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,182128,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,194972,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,221964,0.html
A wszystko "dzięki" bardzo awaryjnej elektryce w "gliździe"
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,182128,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,194972,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,221964,0.html
A wszystko "dzięki" bardzo awaryjnej elektryce w "gliździe"
Ach, skodovka… Czy dzisiejsze gimnazja upadły aż tak nisko, że nie uczą w najmniejszym stopniu czytania ze zrozumieniem? Gdybyś zagłębił się w to, co tam nawypisywali nieco bardziej, to byś zauważył, że ponure w tonie wypowiedzi pochodzą głównie z 2007 roku (ostatnia z lutego br.) i wcale nie są aż tak ponure. Poza tym skoro ma ją wyremontować Modertrans tak, żeby dało się nią jeździć, to czemu mieliby ją skasować? To bądź co bądź niskacz, szkoda byłoby go rozszabrować.
[ Dodano: 21 Lip 2008 17:14 ]
Literatura uzupełniająca
[ Dodano: 21 Lip 2008 17:14 ]
Literatura uzupełniająca
Panowie Z glizdą jest tak. Po wielu problemach wydziału S-1 z uruchomieniem wagonu, kierownictwo długo forsowało o wciągnięcie go do remontu, a było to bardzo trudne ze względu na bardzo niewielki przebieg (ok. 200 tys.km.- to stanowczo za mało na kapitalkę). Jak się udało i wciągnięto go do remontu Modertrans wystąpił do FPS po projekt technologiczny (wózki środkowe, środkowy człon, itp.), podobno FPS się wypiął stwierdzając, że jest to oferta rynkowa. Dlatedo przez około miesiąc czterysetka znajdowała się na Gajowej. Tam ją rozczłonowano i wymiarowano. Do końca roku firma MODERTRANS ma pracować projekt modernizacji. Jeśli MPK go zaakceptuje to zostanie wyremontowana. Jeśli nie na bazie pudeł zapasowych ma na powrót wyjechać skład 164-163, z którego 400 była zrobiona. Pozdro
@J-31. Nie nie jest przesądzona. Na razie MT opracowuje projekt modernizacji z zachowaniem NF. MA on zostać zaopiniowany przez MPK jeśli pozytywnie to przebudowa ruszy jeśli negatywnie to z zapasowych pudeł stworzą skład 164+163 (z tych wagonów była zrobiona #400). Na razie dokładne losy jej nie są znane. Jak będę miał jakieś pewne bliższe informacje to dam znać na tym wątku.
No i stało się - jak donoszą na TWB, glizda w czwartek pojechała na złom.
[ Dodano: 28 Sie 2011 12:46 ]
http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
[ Dodano: 28 Sie 2011 12:46 ]
http://www.gloswielkopolski.pl/fakty24/ ... ,id,t.html
Rzeczywiście jest to pierwszy niskacz w Polsce. Tuż po nim Konstal stworzył 112N, ale do Warszawy trafił on dopiero w 1996 rokuOPi pisze:Rozumiem że złom, ale w końcu pierwszy niskacz w Poznaniu jak nie w Polsce (chyba że się mylę i jest to 112N).
Z całą pewnością "glizda" była pierwszy tramwajem z niską podłogą w Poznaniu