Niska podłoga w 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-06-10, 16:17

A przeguby pewnie z Ikarusów

Posty wydzielone z tematu Modele/105N mod. u2w
T'estimo Barça!

Podi

Post autor: Podi » 2005-06-10, 16:24

Nie koniecznie-przedbudowy dokonywał tylko i wyłącznie Cegielski,a poza tym Ikarusy są szersze mi się zdaje.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak » 2005-06-10, 17:16

¯artuje przeciez ;) Ale tak na serio to podobno Poznań kasuje Ikarusy w bardzo dobrym stanie...
T'estimo Barça!

Milenium

Post autor: Milenium » 2005-06-10, 19:52

Poznań Podi pisze:Jest ale to jest trójwagony przegubowiec niskopodłogowy w środkowym członie.
W Świecie Kolei jest fajny artykul o "przegubowcu" a właśnie na jakie linie on jezdzi? :)

Podi

Post autor: Podi » 2005-06-10, 19:54

To zależy,jest duza rozbieżność,ale przeważnie na PST.A artukuł o tym wagonie jest w Świece Kolei 1/2004.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 496
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO » 2005-06-10, 21:04

A czy on ma gdzieś niska podłoge :?: :?:

Podi

Post autor: Podi » 2005-06-10, 21:04

Tak,w środkowym członie(22%)całego tramwaju.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 496
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO » 2005-06-10, 21:10

ale oni go robili z 3 105N??

Podi

Post autor: Podi » 2005-06-10, 21:17

Nie z wyeksploatowanego składu bodajże 166+167,a środkowy człon dobudowano.

lukluk

Post autor: lukluk » 2005-06-11, 09:56

i jak z awaryjnością ?

Podi

Post autor: Podi » 2005-06-11, 12:00

Na początku było kiepsko-typowe choroby stopiątek+psujace się drzwi;teraz jest juz lepiej,ale tramwaj liczy sobie juz 10 lat i jego stan pozostwia sobie wiele do życzenia.
Tak przy okazji-Cegielski startował z tym tramwajem do przetargu na 10 niskopodłogowych wagonów dla Poznania,ale ostatecznie wygrała Tatra.Odrzucenie projektu HCP wiąze się z tym,że ma on za mało niskiej podłogi i,jak powiedziano jest to tylko dobra droga do modernizacji wagonów 105N w naszym mieście.Jednak nie zdecydowano sie na takowy krok i wciąż stopiątki jeżdzą w dwuwagonowych składach,choć chodzą słuchy o wznowieniu tego projektu modernizacji tramwajów.

Robson

Post autor: Robson » 2005-06-12, 19:44

Najdroższa chyba własnie jest środkowa część wagonu bo od podstaw robiona ale to i tak chyba bedzie mniej kosztowac niz nowe

Podi

Post autor: Podi » 2005-06-12, 20:13

Tak-ale teraz Poznń czeka na nowy rodzimy wytwór,bowiem w Cegielskim powstaje pierwszy polski tramwaj niskopodłogowy(prototyp ma sie pojawić na ulicach pod koniec roku).

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-06-12, 20:42

Poznań Podi pisze:Tak-ale teraz Poznń czeka na nowy rodzimy wytwór,bowiem w Cegielskim powstaje pierwszy polski tramwaj niskopodłogowy(prototyp ma sie pojawić na ulicach pod koniec roku).
Raczej watpie aby sie pojawil pod koniec tego roku. Cegielski nie ma kasy a jedyny rysunek jaki ujrzal swiatlo dzienne byl bardzo ogolnikowy.

A co do uniskopodlogawiania 105tek to jest to nieoplacalne, dlatego w Poznaniu nie powstalo wiecej takich wagonow, a inne miasta jak Lodz czy Wroclaw nawet prototypu nie zrobily (a mialy podobne wagony w planach).

Pozdrawiam,
Aleksej

Robson

Post autor: Robson » 2005-06-12, 21:04

Być może zobaczyli jakie problemy eksplatacyjne wychodzą przy takiej modernizacji. Ale za to Poznań ma jedyny wóz na świecie 105N/2 (115N)

voy

Post autor: voy » 2005-06-12, 22:08

Moim zdaniem gra nie jest tak warta świeczki - niskiej podłogi jest nieco zbyt mało. Chyba że nie byłoby tam żadnych foteli (tylko rozkładane na granicy "rzeźni"). Gdyby wagon był ładnie zmodernizowany, z nowoczesnym wnętrzem i zrobiony niewielkim kosztem to można byłoby o tym pomyśleć.

Robson

Post autor: Robson » 2005-06-12, 22:28

w #400 za głośny jest przegub hałasuje i to nieźle i jakoś siedzenia sa wysoko ustawione (inaczej niz w zwykłej stopiątce)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28829
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-13, 09:17

Może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że pakowanie dużej ilości pieniędzy w modernizację 105 - a raczej ich przeróbkę na wagony niskowejściowe, to błąd. Modernizacja 105-tki na zasadzie odświeżenia wagonu i przedłużenia mu żywotności - tak.

Tak, ale... tylko na zasadzie tymczasowości - bo docelowo przewoźnik powinien rozejrzeć się za nowoczesną konstrukcją niskopodłogową - jak np. Cityrunner bądź coś w tym stylu. I te nowoczesne konstrukcję powinny powoli wypierać stare - już 30-o letnie 105-tki.

Jednak jak znam życie i polskie realia, to polskich przewoźników, po za kilkoma (Kraków, Łódź, może Poznań), na razie nie będzie stać na nowe, w pełni niskopodłogowe i nowoczesne tramwaje. Natomiast stać na niekończącą się modernizację 105-tek lub kupno używanych wagonów z zachodu... :(

Wiem, że Protram chce stworzyć niskowejściowy tramwaj dla MPK Wrocław, są zapowiedzi i nic poza tym. Ciekawe, czy im się uda ? ;)


Jak pomyślę sobie poznańskiem 105N/2 #400 i jego niskiej podłodze, to natychmiast przypomina mi się warszawski 112Na #3001 i jego "niska podłoga".

Trafił do Warszawy kilka lat temu i był pokazywany tuż obok nowoczesnych wagonów - Adtranz NGT6 (BVG Berlin) i Alstom Citadis 200 - Magdeburg.... :lol: :lol: :lol:

No comments :o:
Obrazek

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 496
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Niskopodłogowe 105/805 N??

Post autor: NEO » 2006-02-06, 09:17

Na stronie jednego z użytkowników KM-F ( przemotz280 ) znalazłem informacje o 105/805NF która jest proponowany dobudowany człon z niska podłogą a oto link:
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg

Podi

Post autor: Podi » 2006-02-06, 09:27

Jeśli to prawda to całkiem nieźle :)

ODPOWIEDZ