Niska podłoga w 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
rzelfix

Post autor: rzelfix »

I jeszcze to: KLIK!
I czy wiadomo, na kiedy planowane są pierwsze takie przebudowy?
Ostatnio zmieniony 2006-02-06, 11:44 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam nadzieję, że nie jest to tylko wytwór wyobraźni kol. Przemotz280 ? :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_23.jpg

To i ja coś dołożę (to ładna wizualizacja jest, z tego samego katalogu)

PS. A czy przy takiej sporej przeróbce nie opłacałoby się wymienić teżpierwszego członu, który i tak będzie całkiem przebodowany?

Damhan

Post autor: Damhan »

Wygląda na autentyczne. Oby tylko ZKM Gdańsk nie zakupił tego jako tramwaju niskpodłogowego (w nowym przetargu), ale jeśli to ma być modernizacja (aktualnie Gdańsk szykuje kolejne wagony) to wygląda to obiecująco. :)

luki

Post autor: luki »

Zastanawia mnie czy przy takiej konstrukcji wózki były by wciąż skrętne czy też nie.
A projekt jest ciekawy :D

aleksej

Post autor: aleksej »

Projekt jest dosyc stary (przed 2000 rokiem), wozki bylyby skretne. A ze starej 805tki zostalyby tylko pewne detala, w wiekszosci jest to praktycznie nowy wagon, z nowym szkieletem i pudlem (stary by nie wytrzymal takiego obciarzenia).

Co do remontow wagonow dla Gdanska, niech tylko Lodz nie wygra, przez was mamy opuznienia w remontach naszych wagonow!

Pozdrawiam,
Aleksej

Ale byki. :mruga:
mod Peter

ppln

Post autor: ppln »

Łódź startuje bo sama musi mieć kasę na modernizacje swoich tramwajów.

PS1. Na który rok planowana była ta modernizacja?
PS2. Czy będziemy mieli w najbliższym czasie więcej bulw z elinowskimi pulpitami (Enik)

Peter

Post autor: Peter »

Ciekawa jest ta modernizacja. Mnie się jednak wydaje, że szkoda kasy na takie głębokie modernizacje. Lepiej już raczej kupić fabrycznie nowe wagony. :mruga:
aleksej pisze:Projekt jest dosyc stary (przed 2000 rokiem), wozki bylyby skretne (...)
Przy takim układzie członów (środkowy zawieszony) wózki muszą być zamocowane bez możliwości obrotu, więc nie mogą być skrętne. Pozbywamy się tym samym czopu skrętu, przez co można nieco obniżyć wysokość podłogi nad wózkami. ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

ppln pisze:Łódź startuje bo sama musi mieć kasę na modernizacje swoich tramwajów.

PS1. Na który rok planowana była ta modernizacja?
PS2. Czy będziemy mieli w najbliższym czasie więcej bulw z elinowskimi pulpitami (Enik)
1. 1998-1999 MPK doszlo do wniosku ze jest to nieoplacalne przedsiewziecie i zapadla decyzja o zakupie nowych wagonow.
2. Eniki beda na razie dwa sklady (jest juz jeden sklad, drugi sie robi) obie na Chocianowicach.

Pozdrawiam,
Aleksej

przemotz280

Re: Niskopodłogowe 105/805 N??

Post autor: przemotz280 »

NEO pisze:Na stronie jednego z użytkowników KM-F ( przemotz280 ) znalazłem informacje o 105/805NF która jest proponowany dobudowany człon z niska podłogą a oto link:
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg
To nie jest częścią mojej strony (bo ona jest o autobusach), a jedynie jest zamieszczone na serwie. Wrzuciłem to tam, aby móc przedstawić wizerunek tego projektu osobie, która pytała o więcej informacji na Łódzkim Forum Komunikacyjnym w wątku "Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź".

[ Dodano: 2006-02-06, 18:49 ]
rzelfix pisze:I jeszcze to: KLIK!
I czy wiadomo, na kiedy planowane są pierwsze takie przebudowy?
Nie są planowane, gdyż to projekt sprzed kilku lat, który zarzucono. Nie zbudowano ani jednego prototypu.

[ Dodano: 2006-02-06, 18:49 ]
Damhan pisze:Wygląda na autentyczne. Oby tylko ZKM Gdańsk nie zakupił tego jako tramwaju niskpodłogowego (w nowym przetargu), ale jeśli to ma być modernizacja (aktualnie Gdańsk szykuje kolejne wagony) to wygląda to obiecująco. :)
Spokojna głowa, na pewno do niego nie wrócą.

[ Dodano: 2006-02-06, 18:52 ]
J-31 pisze:Ja mam nadzieję, że nie jest to tylko wytwór wyobraźni kol. Przemotz280 ? :mruga:
Jeśli byłoby to tworem mojej wyobraźni tramwaj wyglądałby znacznie ciekawiej :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może to i dobrze, że zarzucono ten projekt. Dzięki temu posunięciu w Łodzi będzie więcej duuuużo lepszych wagonów rodem z Bombardiera. ;)

Peter

Post autor: Peter »

J-31 pisze:Może to i dobrze, że zarzucono ten projekt (...)
Pewnie, że dobrze. Lepiej mieć nowe sprawdzone Bombardiery (nawet jeśli są droższe), niż jakieś przerabiane stopiątki (osiemsetpiątki) z chorobami wieku dziecięcego jak to zwykle bywa w przypadku takich konstrukcji. :mruga:

aleksej

Post autor: aleksej »

MPK wyliczylo ze koszt takiem modernizacji bylby wysoki, a dlugosc eksploatacji niezadawalajaca.

Zreszta to nie jest przypadek ze 105tka z niska podloga powstala tylko jedna.

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Podobno, MPK Poznań przymierza się do kasacji Konstal-a 105N/2 :cry:

:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,182128,0.html
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,194972,0.html
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,221964,0.html

A wszystko "dzięki" bardzo awaryjnej elektryce w "gliździe" :cry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ach, skodovka… Czy dzisiejsze gimnazja upadły aż tak nisko, że nie uczą w najmniejszym stopniu czytania ze zrozumieniem? Gdybyś zagłębił się w to, co tam nawypisywali nieco bardziej, to byś zauważył, że ponure w tonie wypowiedzi pochodzą głównie z 2007 roku (ostatnia z lutego br.) i wcale nie są aż tak ponure. Poza tym skoro ma ją wyremontować Modertrans tak, żeby dało się nią jeździć, to czemu mieliby ją skasować? To bądź co bądź niskacz, szkoda byłoby go rozszabrować.

[ Dodano: 21 Lip 2008 17:14 ]
Literatura uzupełniająca

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

KKS pisze:A czy w zmodernizowanej niskiej stopiatce (Moderus Beta)
Moderus Beta to na bazie N8C będzie robiony.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Była jeszcze kiedys opcja, że "glizda" będzie remntowana gdzieś indziej :)

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Panowie Z glizdą jest tak. Po wielu problemach wydziału S-1 z uruchomieniem wagonu, kierownictwo długo forsowało o wciągnięcie go do remontu, a było to bardzo trudne ze względu na bardzo niewielki przebieg (ok. 200 tys.km.- to stanowczo za mało na kapitalkę). Jak się udało i wciągnięto go do remontu Modertrans wystąpił do FPS po projekt technologiczny (wózki środkowe, środkowy człon, itp.), podobno FPS się wypiął stwierdzając, że jest to oferta rynkowa. Dlatedo przez około miesiąc czterysetka znajdowała się na Gajowej. Tam ją rozczłonowano i wymiarowano. Do końca roku firma MODERTRANS ma pracować projekt modernizacji. Jeśli MPK go zaakceptuje to zostanie wyremontowana. Jeśli nie na bazie pudeł zapasowych ma na powrót wyjechać skład 164-163, z którego 400 była zrobiona. Pozdro

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. To będzie niezły numer. Dzięki Bąbel za info. :)

Przyznam się szczerze, że podejrzewałem bardziej kasację, ale... przebudowę tego wagonu z powrotem do normalnego składu. Tego się nie spodziewałem :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Rozumiem, że przebudowa #400-stki na normalny skład jest już przesądzone i nie odwołalne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”