Pesa Twist/Twist Step

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ludzie, przecież to system pomyślany dla jednego źródła projektów rodem z głębokiego PRL. Istniejemy w realiach wolnorynkowych z 7-8 dostawcami taboru. Niech oni oznaczają swoje modele wg swego uznania - praktycznie tylko pod nazwą handlową. Kwestia papierkologii powinna być po stronie użytkownika, np w/g mnie dziwne że TW nie wróciło do starego systemu wiedeńskiego i wagony 120Na nie oznaczono jako wagony typu R/II. Dlaczego Twista Częstochowa nie nazwie serią 200 albo 500. Tylko Kraków chyba ma zamiar prowadzić swój system oznaczeń.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Filip7370 pisze:Kraków chyba ma zamiar prowadzić swój system oznaczeń.
Chyba jednak nie. Inaczej Bombardiery nazywały by się GTU8CLF, a nie jak producent nadał NGT8.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

OPi pisze:Ciekawe, kiedy ten wózek zadebiutuje na częstochowskich liniach.
Mówią że coś w okolicach jesieni.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Ee, to strasznie długo. Rozumiem że trzeba zdobyć homologację, wyszkolić motorniczych itp., ale na to wystarczą spokojnie 3-4 miesiące.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

OPi pisze:Ee, to strasznie długo. Rozumiem że trzeba zdobyć homologację, wyszkolić motorniczych itp., ale na to wystarczą spokojnie 3-4 miesiące.
Ale tu szkolenia nie mają nic do rzeczy. To zdaje się było finansowane przez Unię i przez to te tramwaje będą musiały przez kilka lat pojawiać się na ściśle określonych liniach. Toteż choćby wszystko z nimi było gotowe na jutro to wyjadą dopiero tam gdzie mogą,

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Aha, no faktycznie, zapomniałem, że w Częstochowie buduje się teraz nowa trasa. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:o zdaje się było finansowane przez Unię i przez to te tramwaje będą musiały przez kilka lat pojawiać się na ściśle określonych liniach.
Przecież to idiotyzm, nie lepiej puścić na nową trasę parę stopiątek i w zamian za to obsługiwać wcześniej istniejący odcinek także niskaczami? Wszyscy by skorzystali.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego co się mgliście orientuje, aktualnie w Częstochowie trwa wiele różnych remontów torowisk - pomijając już budowę nowego odcinka. I komunikacja tramwajowa jest dosyć utrudniona. W ramach remontów - z tego co pamiętam - remontowany jest również rozjazd tuż przy wyjeździe z zajezdni ;)

Tak więc trochę czasu upłynie zanim Twisty zaczną kursować ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze: To zdaje się było finansowane przez Unię i przez to te tramwaje będą musiały przez kilka lat pojawiać się na ściśle określonych liniach. Toteż choćby wszystko z nimi było gotowe na jutro to wyjadą dopiero tam gdzie mogą,
Dodam, że 120N po dostawie zanim wyjechały na 9, to - by puścić je w miasto - trzeba było zdobywać specjalne zgody od urzędników, którzy przydzielali środki unijne na tę inwestycję.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Przecież to idiotyzm, nie lepiej puścić na nową trasę parę stopiątek i w zamian za to obsługiwać wcześniej istniejący odcinek także niskaczami?
Mi to tłumaczysz :?: Witamy w Unii. Pojazdy kupowane ze środków unijnych są obarczone wieloma absurdalnymi rzeczami.
Jak je kupujesz to muszą jeździć na ściśle określonych liniach, jak bierzesz coś za pieniądze z unii w ramach wymiany taboru to starych autobusów nie wolno Ci sprzedać tylko musisz je zezłomować.
Jedyne co pozytywne z tych kretyńskich przepisów to to, że nie pozwalają naklejać reklam przez pięć lat.

Aha i jest jeszcze jeden kretynizm - np w Kielcach autobusy mają po dwa sterowniki, bo jeden steruje wszystkim tym co jest w autobusie, a drugi jest podpięty do GPS który jest połączony z SIPem na przystankach. Jest to osobno, bo ten przystankowy SIP kupiło miasto z funduszy unijnych, więc nie może to pracować razem :]

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W Poznaniu jakoś się da, możliwe że były potrzebne dodatkowe zgody urzędników, ale w jakiś sposób się je uzyskało.
Amalio pisze:Jest to osobno, bo ten przystankowy SIP kupiło miasto z funduszy unijnych, więc nie może to pracować razem
Podejrzewam, że to nie wina przepisów UE tylko chorej nadinterpretacji kogoś w UM albo z MPK.

ppln

Post autor: ppln »

KKS pisze:
Podejrzewam, że to nie wina przepisów UE tylko chorej nadinterpretacji kogoś w UM albo z MPK.
Podejrzewam, że to nie wina chorej nadinterpretacji tylko niekompatybilności systemów. W ten sam sposób w Warszawie część tramwajów ma 4 różne sterowniki (SIP, kasowniki, GPS-Gorba i radiotelefon, też z funkcją lokalizacji po GPS), mimo że przynajmniej dwa ostatnie dałoby się zwinąć w jeden (wystarczyłoby żeby SIP przystankowy czytał dane z bazy SIP nadzoru)

KKS pisze:W Poznaniu jakoś się da, możliwe że były potrzebne dodatkowe zgody urzędników, ale w jakiś sposób się je uzyskało.
A w ramach jakich projektów były kupowane tramwaje? "Poprawa komunikacji w Poznaniu" czy "Modernizacja trasy ..."?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

ppln pisze:Podejrzewam, że to nie wina chorej nadinterpretacji tylko niekompatybilności systemów.
Hm, to nie dało się zamówić kompatybilnych? :P
ppln pisze:A w ramach jakich projektów były kupowane tramwaje? "Poprawa komunikacji w Poznaniu" czy "Modernizacja trasy ..."?
Chyba pierwszego, co nie zmienia faktu, że były przypisane do konkretnych linii a z okazji remontów i zamknięć pojawiają się regularnie na innych (na przykład na 7, teraz jest połączona z objętą projektem "szóstką", ale wcześniej nie była a Tramino też jeździły).

spooney

Post autor: spooney »

Nówka dla Częstochowy przyłapana dzisiaj, na żywo wygląda rewelacyjnie :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście tramwaj wygląda naprawdę super. Coraz bardziej mi się podoba :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Generalnie dość fajny sprzęt, design przodu i tyłu zdecydowanie lepszy niż w Swingach, jedyne co razi to szerokie słupki między oknami. No i ciekawe jakby się prezentował z pantografem na środkowym członie i czemu Częstochowa zamówiła go akurat w takiej konfiguracji.

kszyszek

Post autor: kszyszek »

Pierwszy Twist jest już z powrotem w Częstochowie. Pantograf jest z przodu, bo tak sobie zażyczyło MPK, a to dlatego, że na niektórych łukach ślizgacz pantografu umieszczonego na środku, mógłby spadać z drutów. Jeśli chodzi o liniowy wyjazd, to Twist nie będzie czekał do otwarcia TnB. Ma wyjechać liniowo już w przyszłym tygodniu, ale tylko na linię 2 i to tylko do czasu otwarcia linii na Błeszno. Ma pozwolenie, podobnie jak, swego czasu, warszawskie 120N.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A trudno byłoby uzyskać bezterminowe pozwolenie na wszystkie częstochowskie linie?

kszyszek

Post autor: kszyszek »

W ogóle się nie da uzyskać takiego pozwolenia. Twisty zostały zakupione, z wykorzystaniem środków unijnych, do obsługi linii nr 3. Dopóki nie zostanie skończona, mogą warunkowo kursować na linii 2, ale od otwarcia TnB przez 5 lat będą mogły kursować tylko na 3.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dobrze chociaż, że tylko 5. Ale to i tak kretynizm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”