TranslatorPS pisze:Generalnie widać obecni polscy producenci się nie kwapią zbytnio do oznaczania pojazdów wg zasad IPS... Mamy Solarisowe S1xx, Pesowe cuda na kiju (gdyby to uklasyfikować porządnie, to TRAMICUSy by były pod 120N [elbląskie 820N, warszawskie 120Na, łódzkie/bygdoskie 820Na], a SWINGi pod 121N [warszawskie 121N, gdańskie 121Na, szczecińskie 121Nb, segedyńskie 121Nc], a 122 by było wolne - inna sprawa, to to, iż SWING jest 120Na, bo to niby rozwinięcie 120N...), itd, itp... no i oczywiście tabor zagraniczny, który polskich oznaczeń nie dostaje (zresztą po co... a krakowskie NGT6 to co by było? 119N?). EOT.
Oj, coś Napaplałeś - a ja kompletnie nic nie kumam o co chodzi ? odkąd to w w Elbągu jeździ jakieś "820N", a w Warszawie "121N" ?
Aktualnie tramwaje polskiej produkcji, które można spotkać w polskich miastach to
- 105N + rodzina - Konstal
- S105P - Solaris
- 112N - Konstal
- 114N - Konstal
- 116N + rodzina - Konstal
- 118N - FPS
- 120N - PESA
- 120Na + rodzina - PESA (Swing)
- 121N - PESA (Elbląg)
- 122N - PESA (wąskotorowe)
- 129N - PESA (Twist)
- pomijam już celowo Protram i Moderusy - bo nie o nie mi chodzi
Tylko nie uzupełniajcie tego opisu o 105Na, 105N8e, 105N2k, 116Na, 116Na/2, 116Nd - bo o tym wiem i celowo dodałem "rodzina"
A zatem co tu Wydziwiać ? Jakie "820N" ?