PESA 120N/121N/122N
Sugeruję się tą oto wypowiedzią;
- Dostarczymy tramwaje o długości 30,12 m, a te, które są teraz w Szczecinie, mają 31,82 m - mówi Michał ¯urowski, rzecznik Pesy. - Wyprodukujemy tramwaje zgodne ze specyfikacją przetargu. Będą krótsze tylko dlatego, że w związku z realizacją dużego kontraktu dla Warszawy nasza linia produkcyjna swingów przygotowana jest do budowy krótszych wagonów, takie jakie zamówiła stolica - tłumaczy ¯urowski. - Ze względu na krótkie terminy dostaw, jakie narzuciły Tramwaje Szczecińskie, nie mamy czasu na tworzenie oddzielnej linii dla dłuższych swingów.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Pesa walczy w Turcji o kolejne zamówienie:
Pesa walczy ze Skodą w przetargu na tramwaje dla Turcji. Stawka to 100 mln euro
Bydgoska Pesa ma ochotę na kolejne duże zamówienie eksportowe. Po otwarciu ofert w przetargu na tramwaje dla tureckiej Konyi okazało się, że oferta polskiej firmy była drugą najtańszą, zaraz po propozycji czeskiej Skody. Czy Swing Duo pojedzie do Turcji?
Oferty w przetargu na dostawę 60 nowych, pięcioczłonowych, dwukierunkowych tramwajów wraz z usługami dodatkowymi złożyło sześć firm. Oferta Skody była warta 98,7 lub 104,7 mln euro (producent złożył dwie oferty), a Pesy - 109 mln euro. Pozostałe firmy, które biorą udział w przetargu, to chiński CNR, hiszpański CAF, rumuńska Astra, oraz Bombardier. Cena stanowi 70% oceny oferty. Pozostałe punkty można uzyskać za: skrócenie czasu dostawy i wartość techniczną (liczą się tu szerokość i wysokość pojazdu oraz naciski na oś).
Oferta Pesy jest dość niska - w przeliczeniu poniżej 7 mln złotych za jeden dwukierunkowy tramwaj (nie licząc usług dodatkowych). - Rynek jest bardzo konkurencyjny. Nasza oferta nie była przecież najniższa ze złożonych - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marcin Jędryczka, z zarządu Pesy. Jak przyznaje, przy tak dużym zamówieniu kupujący jest w korzystnej sytuacji i zwykle uzyskuje niższe ceny.
System tramwajów w Konyi jest bardzo młody - otwarto go w 1992 roku. Całkowita długość jedynej linii (zbudowanej przez Siemensa) wynosi 18 km. Linię obsługuje obecnie 61 używanych tramwajów GT8 kupionych od niemieckiej Kolonii. Jeszcze nie wiadomo, kto dostarczy nowe tramwaje - trwa badanie ofert pod kątem wartości technicznej.
http://www.google.pl/url?q=http://www.r ... mru4IzudWg
Jesli jeszcze nie widziałeś to zaglądnij http://tramwar4.republika.pl/tw120naduo.htmlOPi pisze:Jest jakoś więcej zdjęć czy jakieś filmy z eksploatacji? Jestem ciekaw tego dźwięku.
Knypek dla Kaliningradu:
http://phototrans.pl/14,594932,0,Pesa_121NaK_.html
http://phototrans.pl/14,594837,23.html
Jak widać malowanie strasznie oryginalne
http://phototrans.pl/14,594932,0,Pesa_121NaK_.html
http://phototrans.pl/14,594837,23.html
Jak widać malowanie strasznie oryginalne
Jedno nie wyklucza drugiego, zwłaszcza, że to, co demonstrowano w Kaliningradzie było normalnotorowe, a nikt nigdzie nie podał numeru seryjnego tamtego tramwaju.J-31 pisze:Chryste, a ja sądziłem, że ten wagon - którego demonstrowano w Rosji (chyba właśnie w Kaliningradzie) - to była jakaś kombinacja, tzn. nie wykończony wagon 120Na dla Warszawy. A tu się okazuje, że jednak nie - jest to 121NaK
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Zagadka rozwiązana.A może ma warszawskie obicia siedzeń?
To chyba tradycyjny wzór PESy?
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/51 ... 9.html?i=2
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Miałem przyjemność się przejechać tramwajem miniSwing dla Kaniligradu. Bardzo fajny mały tramwaj, cichutki i do tego wygodny Tramwaj robił furore na ulicach Bydgoszczy podczas przejazdu po mieście. Z oficjeli byli: prezydent Bydgoszczy, prezes MZK, prezes Tramwaj Fordon, przedstawiciele Kalinigradzkiego przewoźnika, prezes Pesa Bydgoszcz i załoga z Pesy.