PESA 120N/121N/122N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
voy

PESA 120N/121N/122N

Post autor: voy »

Jak już wiadomo od dawna PESA wygrała przetarg na niskopodłogowe tramwaje dla Elbląga. Wreszcie pojawiły się na internecie wizualizacje:
http://www.portel.pl/artykul.php3?id_dz ... 14840&ns=0
http://www.umelblag.pl/urzad_m/aktualno ... je_elb.jpg
Tramwaj ma trzy człony, 20 metrów długości.
Co sądzicie?

Po wizualizacji sądze, że jest to naprawdę bardzo ładny tramwaj.
Ostatnio zmieniony 2006-10-23, 18:17 przez voy, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy »

Na warunki w Elblągu nawet za duży, ale nie sądziłem, że będzie taki piękny. Myślałem że to będzie coś brzydszego niż np. Skoda, nie wspominając o Bombardierze.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Co do tramwaju ciekaw jestem jak będzie wyglądał realistycznie. Szczerze mówiąc to za wiele się nie spodziewam od PESY, bo nie podobała mi się zbytnio modernizacja 805tki. Nasuwa się również określenie "polski produkt", więc tym bardziej zaczynam wątpić. Dodam tylko, że z początku zaczyna się nieźle prezentować. Ciekaw jestem czy na tym się zakończy...

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Ja osobisie do PESY nic nie mam - ciesze sie ze firma sie rozwija - polska firma!

aleksej

Post autor: aleksej »

Przod i tyl taki sam ma wiekszosc nowych tramwajow, sa one robione seryjnie, poniewaz w zaleznosci od zapotrzebowania moga byc dwu kierunkowe, dotyczy to np. Tatr, Siemensow Combino, Bombardierow Cityrunnerow oraz NGT-6.

Pozdrawiam,
Aleksej

Podi

Post autor: Podi »

Przod i tyl taki sam ma wiekszosc nowych tramwajow, sa one robione seryjnie, poniewaz w zaleznosci od zapotrzebowania moga byc dwu kierunkowe, dotyczy to np. Tatr, Siemensow Combino, Bombardierow Cityrunnerow oraz NGT-6.
Jedyne mające inny tył niskopodłogowce w polsce to 116Na,Nd 105n/2 ,NDG99,114Na,112Na...

Podi

Post autor: Podi »

janzel pisze:Bo to produkcja polska.
No własnie,zobaczymy czy ten stereotyp przełamie Pesa...

Damhan

Post autor: Damhan »

Oby się udało. Trzymam kciuki za Bydgoszcz i Elbląg.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

http://www.pesa.pl/upload/864_zd.jpg tutaj jest duże zdjęcie, a raczej wizualizacja nowego tramwaju. Na stronie www.pesa.pl są również jego dane techniczne.

Damhan

Post autor: Damhan »

Wiśnia pisze:http://www.pesa.pl/upload/864_zd.jpg tutaj jest duże zdjęcie, a raczej wizualizacja nowego tramwaju. Na stronie www.pesa.pl są również jego dane techniczne.
Nareszcie coś powiedzieli na swojej stronie. Szkoda, że nie ma np. wizualizacji tyłu, wnętrza itp.

Damhan

Post autor: Damhan »

voy pisze:Ja bym obstawiał że nie jest pewny, czy te tramwaje zbuduje i czy nie okaże się to niewypał.
A ktoś wie coś więcej nt. tych wysokopodłogowców dla Warszawy? Jakieś aktualności?

Marecki

Post autor: Marecki »

Tramwaj wygląda świetnie, zastanawiwam się czy pierwsze egzemplarze będą porządne, czy będą miały jeszcze wady, jak młodzież w okresie dojżewania. 116 naprzykład z pierwszych serii baardzo fajnie się dymiły, a przynajmniej ta którą mój kuzyn jechał - a motorniczy nic sobie nie robił z czarnej chmury za tramwajem.. mam nadzieję że ten tramwaj będzie w miarę bezawaryjny, bo wygląda bardzo ładnie :smile2:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I ja ciekawy jestem jak to będzie z tymi nowym wagonami z PESY. Na obrazku wyglądają ciekawie, a nawet ładnie... ;)

Peter

Post autor: Peter »

I ja ciekawy jestem jak to będzie z tymi nowym wagonami z PESY. Na obrazku wyglądają ciekawie, a nawet ładnie...
¯yczę Wam, żeby ten niskopodłogowy tram PESY się sprawdził. Warszawa stała się już zresztą miejscem testowym produktów Konstalu i różnie z tym bywało. Ostatecznie chyba nie jest najgorzej ? :cool:
Trochę niepokojące jest tylko to, że nie ma bardziej szczegółowych informacji technicznych. Co do wyglądu to też nie będę tymczasowo oceniał, bo różne są gusty, a wygląd finalny może odbiegać od tego co na razie jest dostępne na stronie.
Najważniejsze żeby pojazd był trwały i niezawodny :)

Marecki

Post autor: Marecki »

Niezawodny.. no cóż... pozostaje mieć nadzieję, że jeśli Pesa wygra, to będzie już trochę doświadczona z tymi tramwajami, wszak trafią do Elbląga...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ten wagon z PESY wygląda naprawdę bardzo optymistycznie i przyjemnie ;) . Czekam z wielką niecierpliwością na jego "debiut" na torach.... :D

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

A ja się wstrzymam do oceny tego projektu poki albo nie zobaczę na własne oczy albo na fotkach. Bo model to model wiadomo taka zabawka :) Oby tylko elekrtyka i układy_jezdne nie sprawiały problemów.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Trzeba przyznać, że projekt bardzo ładny. Zastanawia mnie tylko to jak będzie wyglądała sprawnośc techniczna tego trama... I jeszcze jedno zgadzam się z kolegą Wilchelmem odnosnie realizacji projektu. Jak na razie wyglada ciekawie, aż nie chce się wierzyć, że to Polska konstrukcja, ale zobaczymy jak będzie wyglądał w rzeczywistości na ulicach Elbląga... ;)

ZwierZ

Post autor: ZwierZ »

Tak , projekt nawet ładny.
Dość ciekawie wygląda, aby wersji ostatecznej nic nie obcieli z wyglądu.
jeśli dodać jeszcze tram z Cegielskiego to w niedługim czasie będziemy mieli dwa niezłe niskopodłogowce. ¯eby rynek tylko zamówieniami zapewnił przyzwoitą produkcję ich. Bo szkoda żeby to była tylko krotka seria ( kilkunastu sztuk ) całej produkcji ( choć Cegła też zagranicą będzie oferował swoj tram ), ktora nie zapewni i jakości i zysków firmie.
Tak w ogole to gdzieś mi przemkły wiadomości , że być może Protram i Newag pokuszą się o takie konstrukcje. Dodając do tego zakłady Alstomu w Polsce i być może Stadlera to czyżby szykowała nam sie w przyszłości zalew polskich ( i zagranicznych z polskich zakładów ;) ) niskopodłogowców ? :>
ciekawe co z tego wyjdzie ;)

Peter

Post autor: Peter »

A ten wynalazek z PESY ma bigiel ( pantograf ) z tyłu w ostatnim członie czy on jest po prostu "pod włos" ? :o:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”