Siemens Combino
Combino podczas remontu Głog/Hetm ma trafic na wahadło z Zaj. Głogowskiej na Górczyn. Będzie to taka malutka sieć (linia) z dwoma pętlami czyli właściwie nawet nie-wahadło. Resztę pewnie zabierze Forteczna na obsługę linii 15 - paranoja bo to dwie rózne strony miasta, ale Poznań nie ma trzeciej dużej zajezdni, a Budziszyńska bez zadaszenia odpada.
Siemens przywiózl kolejne Combino, chyba #502 i zabrał inne (505,508 lub 512), niestety nie wiem dokładnie.
Siemens przywiózl kolejne Combino, chyba #502 i zabrał inne (505,508 lub 512), niestety nie wiem dokładnie.
Po jakim czasie od powrotu do Poznania 501 wróciło na zwykłe linie? Trzeba wiedzieć, kiedy się będzie można spodziewać superhiperodnowionego 502
A tak swoją drogą Combina na "trasie" Górczyn - Z Głogowska to jakiś absurd. MPk nie stac już na lepsze pomysły? Mam nadzieję, że więcej niż 2,3 Combina tam nie będą
A tak swoją drogą Combina na "trasie" Górczyn - Z Głogowska to jakiś absurd. MPk nie stac już na lepsze pomysły? Mam nadzieję, że więcej niż 2,3 Combina tam nie będą
Jako że to temat o Combinach mam małą ciekawostkę przeglądając "Stassenbahn Magazin" 5/2006 nr. 199. natchnąłem się na artykuł o Kryzysie Combino. Dorzucam na forum skany obrazków oraz tłumaczenia podpisów w pod obrazkami.
tłum.
Przebudowa na dolnych brzeżnych(nie wiem jak to nazwać) wzmocnieniach środkowego członu Combino, po lewej Poznańskie Combino które jest również uzdrawiane.
I miejsca gdzie trzeba zmodernizować człony:
tłum.
Środkowa część Combino Advanced ze wzmocnieniami, powinno gwarantować życie do 32 lat.
Tłumaczenie poszczególnych fraz:
Eckverbinder - kątownik(łącznik kątowy)
Doppeleckverbinder - podwójny kątownik(łącznik kątowy)
Endportalverstärkung oben und unten - brzeżne wzmocnienia górne i dolne
Seitenwandverstärkung - wzmocnienia ścienne
Oraz modernizacje wózków:
tłum.
Podwozie Combino z dodatkowymi amortyzatorami i prowadnicami, gwarantuje rozszerzony promień skrętu(?).
Thomas, chyba dobrze przetłumaczyłem??
tłum.
Przebudowa na dolnych brzeżnych(nie wiem jak to nazwać) wzmocnieniach środkowego członu Combino, po lewej Poznańskie Combino które jest również uzdrawiane.
I miejsca gdzie trzeba zmodernizować człony:
tłum.
Środkowa część Combino Advanced ze wzmocnieniami, powinno gwarantować życie do 32 lat.
Tłumaczenie poszczególnych fraz:
Eckverbinder - kątownik(łącznik kątowy)
Doppeleckverbinder - podwójny kątownik(łącznik kątowy)
Endportalverstärkung oben und unten - brzeżne wzmocnienia górne i dolne
Seitenwandverstärkung - wzmocnienia ścienne
Oraz modernizacje wózków:
tłum.
Podwozie Combino z dodatkowymi amortyzatorami i prowadnicami, gwarantuje rozszerzony promień skrętu(?).
Thomas, chyba dobrze przetłumaczyłem??
Muszę przyznać, że strasznie długo ta sprawa ciągnie się z tym Combino. Jednak coś Poznań ma pecha, ale kto to mógł przewidzieć gdy już przy zakupie były wyprodukowane i przetestowane setki takich wagonów i nic nie wskazywało na wady konstrukcyjne.
Sorki, bo trochę się pogubiłem. To ile teraz będzie Combino dopuszczonych do ruchu i kiedy planuje się definitywne zakończenie tej sprawy ?
Sorki, bo trochę się pogubiłem. To ile teraz będzie Combino dopuszczonych do ruchu i kiedy planuje się definitywne zakończenie tej sprawy ?
P. Tulibacki już rok temu mówił na łamach "GW" : "Już nawet nie będziemy o to zabiegać..."marcinc pisze:Kontrakt z Siemensem zakłada możliwość dokupienia 10 sztuk tylko czy MPK zechce skorzystać z tej klauzuli po pamiętnych problemach z Combino?
Należy jednak pamiętać, iż wtedy były inne realia(wizja walących się dachów Combino i Euro po jakieś 4,5zł...) i Mpk było przestraszone...
A teraz mamy za darmo opłacone naprawy, gwarancję od nowa, za darmo przewozy i moze bedzie odszkodowanie od Siemensa, który musi się podnieść za wszelką cenę. Siemens nie ma już balastu w sensie działu telefonów komórkowych, więc mozę rozwijac dział najbardziej dochodowy czyli tramwajowy. Na początku 2008 roku kiedy będą nowe technologiwe dotyczące budowy Combino, albo nowy typ pojazdów Siemensa, a MPK Poznań będzie miało kasę z ZPORR, wszyscy będą myśleć inaczej. Aby nie robić krajanki taborowej będzie warto pomyślec o praktycznie bezawaryjnym taborze dobrej marki i jakości, więc liczę realnie, że Poznan kupi nawet więcej niż 10 wagonów tego typu! Jest juz przecież Combno Supra NF12.
No, Poznań raczej już nie kupi Siemensów po przejściach z nimi, poza tym są drogawe.Poznańczyk pisze:Na początku 2008 roku kiedy będą nowe technologiwe dotyczące budowy Combino, albo nowy typ pojazdów Siemensa, a MPK Poznań będzie miało kasę z ZPORR, wszyscy będą myśleć inaczej.
Może też kupić Bombardiery, PESY…Poznańczyk pisze:Aby nie robić krajanki taborowej będzie warto pomyślec o praktycznie bezawaryjnym taborze dobrej marki i jakości, więc liczę realnie, że Poznan kupi nawet więcej niż 10 wagonów tego typu!
Co to?Jest juz przecież Combno Supra NF12.
Mądrze prawisz, aczkolwiek Poznań raczej już Combinerek nie kupi — raz już to zrobił i zbyt dobrze na tym nie wyszedł. I gdybym był Poznaniem, też bym ich nie kupił.voy pisze:Siemensy - dlaczego nie? Poza tą wadą konstrukcyjną są to porządne tramwaje. Jeżeli Siemens znalazł sposób na jej usunięcie i nowe tramwaje będą jej pozbawione to Combino może być z powodzeniem dalej sprzedawane.