Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
JjmJ

Post autor: JjmJ »

Ale na 16-tce raczej za dużo ich nie będzie. W końcu trasa 15-tki w związku z remontem się nie zmieni, więc pewnie wszystkie Combina na nią pójdą. Pewnie za wiele ich zresztą nie będzie, bo ćwierć taboru jest u Siemensa... A tak w ogóle to co MPK zrobi z 14-tką? Już jakieś wstępne plany powinny być...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Jak na moje oko to 14stka powinna być połaczona z 8 i jako 8mka jeździć z Miłostowo przez M.Teatralny do sobieskiego na 105N-ach. Combino całkowicie obsłuzy linię 15, a na 16stke jak coś zostanie. We wakacje i tak "16stka" przejdzie w zawieszenie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznańczyk pisze:Jak na moje oko to 14stka powinna być połaczona z 8 i jako 8mka jeździć z Miłostowo przez M.Teatralny do sobieskiego na 105N-ach. Combino całkowicie obsłuzy linię 15, a na 16stke jak coś zostanie. We wakacje i tak "16stka" przejdzie w zawieszenie.
No dobra, ale to już tak na stałe, czy tymczasowo ? ;)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Mówimy o miejscach użytkowania Combinerek na czas remontu Głogowskiej/Hetmańskiej (skrzyżowanie w drodze na Górczyn). Jak zajrzysz na mape zobaczysz jakie kilometry torowisk wyłączy to z ruchu liniowego...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznańczyk pisze:Mówimy o miejscach użytkowania Combinerek na czas remontu Głogowskiej/Hetmańskiej (skrzyżowanie w drodze na Górczyn). Jak zajrzysz na mape zobaczysz jakie kilometry torowisk wyłączy to z ruchu liniowego...
Dzięki. Nie muszę patrzeć. Byłem, widziałem, jechałem, aż do samego Górczyna :)

JjmJ

Post autor: JjmJ »

Poznańczyk pisze:Mówimy o miejscach użytkowania Combinerek na czas remontu Głogowskiej/Hetmańskiej (skrzyżowanie w drodze na Górczyn). Jak zajrzysz na mape zobaczysz jakie kilometry torowisk wyłączy to z ruchu liniowego...
Jakiś tam ruch liniowy będzie, tyle że wachadłowy... Oby jak najwięcej tych GT8ZR-ów dali, a w każdym bądź razie więcej niż jeździ teraz przy Kórnickiej :)

voy

Post autor: voy »

Combino to bardzo dobre tramwaje. Jazda nimi to sama przyjemność. Na zdjęciu układ wnętrza nie podobał mi się, w rzeczywistości jednak sprawdza się - adaptacja siedzeń nad wózkami(? nie wiem jak to się nazywa w Combino) jest dobra, jest dużo rzeźni i miejsca do stania. Nie podoba mi się nieregularna budowa wagonu (4 człon krótszy) ale to już moje odczucie. Po poznańskich torach śmiga wyśmienicie. Elektryka chodzi zdecydowanie za głośno. Podoba mi się fakt, iż w czasie deszczu szyby nie parują a woda ładnie spływa. Dlatego cały deszczowy poranek siedziałem w Combino, bo w innych pojazdach nie dałoby się podziwiać widoków.

Podi

Post autor: Podi »

voy pisze:jest dużo rzeźni i miejsca do stania
Rzeźnia jest akurat mała i to jeden z minusów...

voy

Post autor: voy »

Rzeźnia jedna może jest mała, ale na cały wagon przecież nie jest jedna tylko jest ich więcej a to jest dobre.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mnie w Combino bardzo spodobało się próg wejścia na tej samej wysokości co poziom peronu na PST-ce. Nie wiem Voy, czy też to Zauważyłeś ? :)

voy

Post autor: voy »

Ja bym to na odwrót powiedział - że w Poznaniu podoba się to, iż perony mają taką wysokość, że wejście do tramwaju jest na tym samym poziomie. Zauważyłem, jest to duża zaleta.

Damhan

Post autor: Damhan »

Może nieco o Combino: to rzeczywiście piękne tramwaje, począwszy od foteli i ich układu, poprzez ładne oświetlenie, a skończywszy na bardzo ładnych wyświetlaczach, z którymi nie spotkałem się nigdy wcześniej. tramwaj ma bardzo nowoczesną stylistykę dzięki prostemu pudłu i idealnie wpasowanych w nie drzwi i ciekawym przodzie. Znakomicie sprawuje się też informacja pasażerska wewnątrz. Ogólnie to jazda Combino (szczególnie na PST) to czysta przyjemność.

Podi

Post autor: Podi »

Są trasy dostosowane do niskopodłogowców( tak samo jak kiedyś robiono wszystkie przystanki autobusowe) i dlatego do wchodząc do Combino czasem idzie się lekko w dół :)

aleksej

Post autor: aleksej »

Tak, tylko obecnie zgodnie z rozporzadzeniem ministra infrastruktury (nie wiem ktory to wydal, ale balwan jakich malo) perony przystankowe nie moga byc wyzsze niz 20 pare centymetrow nad glowke szyny, a podloga wagonow ma przewaznie od 34 do 36. W przypadku roznych remontow finansowanych przez miasto mozna w sumie to olac, ale przy projektach unijnych beda problemy.

Naprawde ludzie myslcie na kogo glosujecie, jakis ministerek sobie cos ubzdural, zapisal to i sa problemy, a przeciez wyzszy peron to rowniez latwiejsze wsiadanie do wagonow 105/805Na czy Helmutow.

Aleksej

Robson

Post autor: Robson »

aleksej pisze:Tak, tylko obecnie zgodnie z rozporzadzeniem ministra infrastruktury (nie wiem ktory to wydal, ale balwan jakich malo) perony przystankowe nie moga byc wyzsze niz 20 pare centymetrow nad glowke szyny, a podloga wagonow ma przewaznie od 34 do 36. W przypadku roznych remontow finansowanych przez miasto mozna w sumie to olac, ale przy projektach unijnych beda problemy.
kurcze jakie to chore czyli trzeba przystanki remontowac z wlasnych pieniedzy. A dlaczego przystanki nie moga miec 30cm wysokosci ??

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aleksej pisze:Naprawde ludzie myslcie na kogo glosujecie, jakis ministerek sobie cos ubzdural, zapisal to i sa problemy, a przeciez wyzszy peron to rowniez latwiejsze wsiadanie do wagonow 105/805Na czy Helmutow.
Aleksej. Jest jeden mały problem. Na ministrów się nie głosuje, a co więcej - jak pokazuje najnowsza historia polskiej polityki - naród absolutnie nie ma najmniejszego wpływu na wybór ministrów. Przykład: Czy Głosowałeś na Samoobronę ? Podejrzewa, że nie. A A. Lepper właśnie został ministrem i wice-premierem. :devil:

Na pocieszenie, napiszę Ci, że może za 20 lat jakiś inny minister odkręci ten przepis :retard:

aleksej

Post autor: aleksej »

Dlaczego jest taki zapis, nikt nie wie, pewnie ktos cos napisal bez zastanowienia sie.

A co do glosowania, fakt nie glosuje sie na ministrow, tylko na parlamentarzystow, jedyne co mozna robic, to glosowac na partie i ludzi ktorzy nigdy nie wejda do koalicji z takim (i tutaj cenzura) jak Lepper czy Gierdych, i ze jak polityk na ktorego zaglosowalem zostanie ministrem to bedzie dobra wiadomosc.

Jedyna nadzieja ze sie szybko pozra, na jesien nowe wybory i ktos normalny dojdzie do wladzy.

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aleksej pisze:Jedyna nadzieja ze sie szybko pozra, na jesien nowe wybory i ktos normalny dojdzie do wladzy.
Aleksej Otwórz oczy. Oni się owszem pożrą, ale nie będzie nowych wyborów. Czemu ? Ponieważ większość parlamentarzystów pobrało ogromne kredyty. Muszą je spłacić. Ta "zabawa" w politykę będzie trwała 4 lata... :mruga:

No dobra, ale może wróćmy do Combino, przynajmniej one nie mają nic wspólnego z tymi facetami z Wiejskiej. xD

Damhan

Post autor: Damhan »

A może ten przepis to wymuszanie kupowania tramwajów z bardzo niską podłogą (ULF). ;)

ppln

Post autor: ppln »

Ale ULF ma 30 cm przez co tak czy siak potrzebne by były platformy. Maksymalną wysokością powinno być 50cm, żeby każdy przewoźnik mógł zrobić przystanki pod posiadane tramwaje, jakkolwiek by były wysokie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”