Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
marcinc

Post autor: marcinc »

Pewnie że można kupić pojazdy marki PESA tylko problem jest w tym że one jeszcze nie istnieją! Chyba nie chcemy drugich RT6N1!! Prototypy które się wiecznie psują chyba nas nie interesują! ale mi sie zrymowało :)

Oczywiście że trzeba wspierać krajowy przemysł tylko jego wyroby muszą być porównywalne z zachodnimi pod względem bezawaryjności!

Koncar to bedzie dobre rozwiązanie pod warunkiem że jego wyroby się sprawdzą i nie będzie drugich RT6N1.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

marcinc pisze:Pewnie że można kupić pojazdy marki PESA tylko problem jest w tym że one jeszcze nie istnieją! Chyba nie chcemy drugich RT6N1!! Prototypy które się wiecznie psują chyba nas nie interesują! ale mi sie zrymowało :)
Spokojnie… PESę kupiły już 2 miasta i pewnie będą kolejne, poza tym jak dotąd wszystko im się udało :P
Koncar to bedzie dobre rozwiązanie pod warunkiem że jego wyroby się sprawdzą i nie będzie drugich RT6N1.
PESA także.

Podi

Post autor: Podi »

plocmaster pisze:No, Poznań raczej już nie kupi Siemensów po przejściach z nimi, poza tym są drogawe.
A tam, to kurs Euro to sprawił przede wszystkim...
ppln pisze:Albo Koncary ;)
Przyjemnie by było :)
voy pisze:Combino może być z powodzeniem dalej sprzedawane.
Ponoć z Combino koniec i teraz ULF-y...
plocmaster pisze:Spokojnie… PESę kupiły już 2 miasta i pewnie będą kolejne, poza tym jak dotąd wszystko im się udało :P
Kupiły, ale jeszcze nie jeżdzą i nie wiadomo jakie mają wady...
plocmaster pisze:I gdybym był Poznaniem, też bym ich nie kupił.
:rotfl:
plocmaster pisze:Poznań raczej już Combinerek nie kupi — raz już to zrobił i zbyt dobrze na tym nie wyszedł.
Czemu tak uważasz? Mniej kasy zapłacą, a poza tym wagony będą wyremontowane...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Podi pisze:Ponoć z Combino koniec i teraz ULF-y...
A one nadają się w ogóle na poznańskie torowiska?
Podi pisze:Czemu tak uważasz? Mniej kasy zapłacą, a poza tym wagony będą wyremontowane...
Właśnie… jak już napisałem, nie kupiłbym ich, gdybym był Poznaniem.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

ULfy sa starsze niż Combino i na polskie tory się nie nadają.

Postaram sie teraz być Poznaniem i kupuję tylko Combino i ewentualnie Bombardiery ale te krakowskie. Nic innego nie chcę bo to prototypyki na wzór przejśc z RT6N1!

ppln

Post autor: ppln »

A może Citki? Bardzo porządne w 100% niskopodłogowe tramwaje :)

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:ULfy sa starsze niż Combino i na polskie tory się nie nadają.
Bzdura....
Poznańczyk pisze:na polskie tory się nie nadają.
Na PST się nadają...
ppln pisze:A może Citki? Bardzo porządne w 100% niskopodłogowe tramwaje :)
A nie za drogie są przypadkiem?

marcinc

Post autor: marcinc »

wait

cena tramwaju zależy najbardziej od kursu waluty

jezeli złoty jest silny to cena tramwaju jest niższa - 2 mln euro może być równe 7,5 mln PLN a kiedy indziej 9 mln PLN!!
plocmaster pisze:Spokojnie… PESę kupiły już 2 miasta i pewnie będą kolejne, poza tym jak dotąd wszystko im się udało :P
kupiły tramwaje które jeszcze fizycznie nie istnieją i nie wiadomo czego się po nich spodziewać!

Siemens i Bombardier wyprodukowały po kilkaset sztuk swoich pojazdów które są sprawdzone i raczej bezawaryjne (poza słynymi alugripami oczywiście)

jak tramwaje rodem z Bydgoszczy będą się dobrze sprawować w Wawie i Elblągu to można pomyśleć o ich zakupie

Robson

Post autor: Robson »

Podi pisze:Ponoć z Combino koniec i teraz ULF-y...
Produkują ale nie są aluminiowo-stalowa rama gdzie trzeba użwywać alugripów tylko jest cała rama ze stali i spawana.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

marcinc pisze:Kontrakt z Siemensem zakłada możliwość dokupienia 10 sztuk tylko czy MPK zechce skorzystać z tej klauzuli po pamiętnych problemach z Combino?
Trochę szkoda, że władze Poznania i MPK Poznań nie zechciały jednak - w ramach rekompensaty - dokupić Combino. W sumie to są naprawdę wspaniałe tramwaje. Pytanie tylko, czy ten zapis (klauzula) byłaby opłacalna dla MPK :roll:

Podi

Post autor: Podi »

Gdzieś tam pojawiają takie i owe głosy, ale żadnych realistycznych obietnic nie ma.

marcinc

Post autor: marcinc »

Powinni nam w ramach rekompensaty sprzedać 10 combinerek z zerową marżą

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Ale bzdura... To jest przedsiębiorstwo a nie Caritas...A rekompensaty będzie dość... :roll:

marcinc

Post autor: marcinc »

Poznańczyk pisze:Ale bzdura... To jest przedsiębiorstwo a nie Caritas...A rekompensaty będzie dość... :roll:
nie bzdura tylko sarkazm :-)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Ok ale niemożliwy do realizacji. :rotfl:

marcinc

Post autor: marcinc »

Poznańczyk pisze:Ok ale niemożliwy do realizacji. :rotfl:
A szkoda bo Combino to nawet niezłe tramwaje są i chętnie bym zobaczył kolejne dziesięć na naszych ulicach.
Ostatnio zmieniony 2006-06-13, 18:21 przez marcinc, łącznie zmieniany 1 raz.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

No całkiem jest to możliwe jesli Siemens przystąpi do kolejnych przetargów. Tylko, że WTK i Wyborcza się zaraz zaczną pluć... :wall:

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Tylko, że WTK i Wyborcza się zaraz zaczną pluć... :wall:
Jasne, nakręcą koniukturę a potem będą czekać na rezultaty.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Chciałem się nieco wrócić do historii poznańskich tramwajów. I mam takie pytanie związane z planem zakupu obecnie eksplatowanych Combino.

Czy one miały obsługiwać PST ? Czy Combino kupiono pod kątem PST ? ;)

Podi

Post autor: Podi »

Czy one miały obsługiwać PST ? Czy Combino kupiono pod kątem PST ? ;)
Naturalnie. Bo pod kątem czego mogłybyć kupowane?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”