Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

I jak. Czy często je widać na ulicach Poznania. Pamiętam z marca, na linii 14 pojawiały się co chwila... Co jakiś czas natykałem się na Combino na ul. Rosevelta :wink:
Heh, wtedy jeździło ich kilka a teraz... Ja mam idiotyczne wrażenie że Pst to tylko Tatry i Combino...i tak raczej jest, w mieście słabiej bo są tez inne linie.

Ps.Doszły mnie słuchy, że w najbliższy weekeend Combino będzie jeździć na liniach 5 i 6, czyli nie Pst-owych :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No w sumie słusznie, że Combino pojawiają się na PST. W sumie nowoczesna trasa, to i nowoczesne tramwaje. Podłoga w Combino jest na wysokości peronów. Tak więc słusznie... ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:No w sumie słusznie, że Combino pojawiają się na PST. W sumie nowoczesna trasa, to i nowoczesne tramwaje. Podłoga w Combino jest na wysokości peronów. Tak więc słusznie... :wink:
W sumie nawet jak tramwaj ma przystanek na jezdni ,to wsiadający "pokonuje" tylko mały schodek,a więc nie jest źle :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak to prawda pudło Combino jest tak nisko, że nawet wejście do pojazdu z poziomu jezdni nie stanowi problemu. :)

Jestem pewny, że mieszkańcy Poznania bardzo się ucieszyli widząc więcej Combino... ;)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze: Heh, wtedy jeździło ich kilka a teraz... Ja mam idiotyczne wrażenie że Pst to tylko Tatry i Combino...i tak raczej jest, w mieście słabiej bo są tez inne linie.
W weekendy 100% niskiej podłgoi na PST (nie licząc rezerwy)
Podi pisze:Ps.Doszły mnie słuchy, że w najbliższy weekeend Combino będzie jeździć na liniach 5 i 6, czyli nie Pst-owych :P
Ciekawe kto Ci to powiedział :mruga: :mruga: ...A miała być tajemnica... :(

J-31 pisze:Tak to prawda pudło Combino jest tak nisko, że nawet wejście do pojazdu z poziomu jezdni nie stanowi problemu. :)
I tu sie mylisz. Są takie babcie co z problemami wchodza do Combino, a o wózkach to juz nie wspomne..."niby niska podłga a wózek trzeba podnosic"- cytat jednej z matek "wnoszących" wózek. Niue ukrywam, ze jak to usłyszałem to chciałem zrobić mała awanturę..

Podi

Post autor: Podi »

Poznaniak pisze:W weekendy 100% niskiej podłgoi na PST (nie licząc rezerwy)
Od dzisiaj focę tylko rezerwę...
Poznaniak pisze:..A miała być tajemnica... :frown:
Sorry ,niewiedziałem ,już ja sie lepiej zamknę...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze:
Poznaniak pisze:W weekendy 100% niskiej podłgoi na PST (nie licząc rezerwy)
Od dzisiaj focę tylko rezerwę...
Gorzej jak S-3 zacznie wysyąłć RT6-N1 na rezerwę w weekendy :P:P
Podi pisze:
Poznaniak pisze:..A miała być tajemnica... :frown:
Sorry ,niewiedziałem ,już ja sie lepiej zamknę...
No i tak ma być :)

Peter

Post autor: Peter »

Cieszy mnie, że w końcu Combina wyjechały z zajezdni i dziwi zarazem dotychczasowa postawa Siemens'a...
Mam nadzieję, że nie będzie już kłopotów z konstrukcją pojazdów. :mruga:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Peter pisze:Cieszy mnie, że w końcu Combina wyjechały z zajezdni i dziwi zarazem dotychczasowa postawa Siemens'a...
Mam nadzieję, że nie będzie już kłopotów z konstrukcją pojazdów. :mruga:
Też mam takowa nadzieje, choc za Combinerkami zbytnio nie przepaadam. Jak Siemens zapowiedział- każdy wagon pojedzie do Niemiec na wyeliminowanie tej wady- co z tego będzie?. Czas pokaze

Peter

Post autor: Peter »

Poznaniak pisze:...choc za Combinerkami zbytnio nie przepaadam.
A co Ciebie w nich denerwuje ? :diabeł:

P.S.
Z tymi wyjazdami do Niemiec, to rzeczywiście może trochę potrwać...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Peter pisze:
Poznaniak pisze:...choc za Combinerkami zbytnio nie przepaadam.
A co Ciebie w nich denerwuje ? :diabeł:
Nie wiem czy na tym forum to mówiłem, ale zbytnio nie przepadam za niskopodłogowymi tramwajami (ma sie sentyment do starych). No ale niestety jestem zmuszony do korzystania z usług niskopodłogowców na PST juz sie prawie stopiatki nie pojawiają (za wyjątkiem całej 16stki). A tak ponadto to denerwują mnie jeszcze strasznie skrzypiace przegupy. Nie wiem czy fachmenii z S-1 nie mogą temu zapobiec czy co...Dodatkowo jeszcze xle na mnie działa sygnał od zamykania drzwi (juz owle głosny piszczacy w Tatrach)

Peter pisze:[Z tymi wyjazdami do Niemiec, to rzeczywiście może trochę potrwać...
No zapewne. Zwróc uwagę, ze niedługo minie rok od zabrania wagonu #501...

Peter

Post autor: Peter »

Z tym skrzypieniem przegubów dokładnie tak samo było w 116Nd. Wierz mi skrzypiało to chyba gorzej niż w 102Na. :retard:
Po pewnym czasie się to przetarło samo i teraz już nic nie skrzypi, więc nie martwiłbym się tym. :)

Co do lubienia wagonów niskopodłogowych ja nie lubię ich ze względu na tłok przy drzwiach (oczywiście mówię o Karlikach, bo Combino nie jechałem), wolę wówczas jeździć składami stopiątek. ;)

P.S.
Ciekawe dźwięki wydają Combino przy ruszaniu ( film Podiego - WIELKIE dzięki Ci za to :-P ). Czy to jest spowodowane konstrukcją wózków ? Wiecie coś o tym więcej ?

Podi

Post autor: Podi »

Poznaniak pisze:A tak ponadto to denerwują mnie jeszcze strasznie skrzypiace przegupy
Hmm w tych nowych Combino, to jakoś tego nie słyszałem :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Peter pisze:Z tym skrzypieniem przegubów dokładnie tak samo było w 116Nd. Wierz mi skrzypiało to chyba gorzej niż w 102Na. :retard:
Po pewnym czasie się to przetarło samo i teraz już nic nie skrzypi, więc nie martwiłbym się tym. :)
Wiesz ja słyszałem, że fachowcy z S-1 musza jakims specjalnym smarem smarowac te przeguby aby nie skrzypiały, ale ile w tym prawdy trudno mi powiedziec
Peter pisze:Co do lubienia wagonów niskopodłogowych ja nie lubię ich ze względu na tłok przy drzwiach (oczywiście mówię o Karlikach, bo Combino nie jechałem), wolę wówczas jeździć składami stopiątek. ;)
Zapewne jest tak samo jak w Karlikach. Tłok wystepuje tylko w odrębie drugim i czwartym członie ze wzgledu na wieksze drzwi i większosc przestrzeń dla pasażerów. W pozostałch członach występuja "niedobory" pasażerów ze względu na brak miejsca do jakiegokolwiek przemieszczania sie pasażerów.

Peter pisze:Ciekawe dźwięki wydają Combino przy ruszaniu ( film Podiego - WIELKIE dzięki Ci za to :-P ). Czy to jest spowodowane konstrukcją wózków ? Wiecie coś o tym więcej ?
Zapewne tak. Po tak na zdrowy rozsądek to z jakiego innego powodu wydpobywałby sie ten "charakterystyczny" dźwięk

Podi pisze:
Poznaniak pisze:A tak ponadto to denerwują mnie jeszcze strasznie skrzypiace przegupy
Hmm w tych nowych Combino, to jakoś tego nie słyszałem :)
Z nowych to #512 juz na to cierpi, natomiast #513 i #514 jeszcze nie. Natomiast ze starymi to róznie bywa, raz skrzypią, raz nie

voy

Post autor: voy »

Peter pisze:Cieszy mnie, że w końcu Combina wyjechały z zajezdni i dziwi zarazem dotychczasowa postawa Siemens'a...
Co jest takiego nie w porządku z Siemensem? Fakt, że wyprodukował tramwaj wadliwy, ale przecież przyznał się do tego, a także zobowiązał się do naprawy wagonów. Poznań wytoczył jednak Siemensowi proces, który ciężko było rozstrzygnąć, więc poszli na ugodę. Dopóki pojazdy nie zostaną naprawione, nie będzie wpłacona pełna suma. Siemens coś próbuje robić z Combino, ale na razie efektów tych prac nie ma - jeden z poznańskich tramwajów ciągle jest na poprawie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja jechałem Combino i naprawdę warunki jazdy a także wszelkie odgłosy, które wydobywają się podczas jazdy - nie są takie złe. Jest to piękny nowoczesny tramwaj, który zrobił na mnie ogromne - przyjemne - wrażenie. :)

Panowie, ja rozumiem, że koledzy z Poznania mogą sobie po narzekać, mają je na codzień - ale naprawdę Combino to nie to samo co głośna 102-ka czy inne 105Na. To jest zupełnie inna technologia. Inne warunki podróżowania. Przy czym słowo "inne" proszę traktować w sensie pozytywnym dla Combino... ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:Panowie, ja rozumiem, że koledzy z Poznania mogą sobie po narzekać, mają je na codzień - ale naprawdę Combino to nie to samo co głośna 102-ka
Ona sie już nie liczy...
J-31 pisze:czy inne 105Na
Prawie wszystkie po modernizacji,nie słychać przetwornicy :)

Peter

Post autor: Peter »

Ja tylko porównywałem skrzypienie przegubu Combino do 102-ki. Tak tylko jako punkt odniesienia. O nic innego mi nie chodziło przecież. :D
Oczywiście trudno mi powiedzieć czy to skrzypi i jak głośno. Wiem to tylko z relacji Poznaniaka. ;)

P.S.
Szkoda J-31, że nie znasz klimatu stodwójkowej "kapliczki" i "trzaskaczy" na ostrych zakrętach lub krzywych torach. :-P

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Peter pisze:
Oczywiście trudno mi powiedzieć czy to skrzypi i jak głośno. Wiem to tylko z relacji Poznaniaka. ;)
Może kiedyś to nagram to się przekonacie :)

voy

Post autor: voy »

Mnie w Combino razi różna długość członów, wg mnie czwarty człon powinien być taki jak drugi, żeby tramwaj porządnie wyglądał, a taki krótki 4 człon budzi u mnie wrażenie, że te Combinosy były kupowane na siłę w zbyt tanim wariancie. Wspominać o wrażeniach wizualnych nie będę, bo to moje zdanie jest - że tramwaj przez to wygląda dziwacznie. O wiele lepiej wygląda Cityrunner.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=27932
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=27249
Poza tymi członami Combino wygląda porządnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”