Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

voy pisze:Mnie w Combino razi różna długość członów, wg mnie czwarty człon powinien być taki jak drugi, żeby tramwaj porządnie wyglądał, a taki krótki 4 człon budzi u mnie wrażenie, że te Combinosy były kupowane na siłę w zbyt tanim wariancie. Wspominać o wrażeniach wizualnych nie będę, bo to moje zdanie jest - że tramwaj przez to wygląda dziwacznie. O wiele lepiej wygląda Cityrunner.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=27932
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=27249
Poza tymi członami Combino wygląda porządnie
Widzę, że lubisz symetrię w tramwajach :) Mi to tam nie przeszkadza :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Dzisiaj prawie nie osłupiałem z wrażenia widząc na ulicy Fredry Combinerki (godzina 9.47). Najprawdopodobniej podejmoy testowy przejazd z pasażerami na trasie linii 16

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peter pisze:P.S.
Szkoda J-31, że nie znasz klimatu stodwójkowej "kapliczki" i "trzaskaczy" na ostrych zakrętach lub krzywych torach. :-P
Też tego żałuję, ale wszystko jeszcze przede mną. :D

[ Dodano: 2005-11-23, 11:49 ]
Poznaniak pisze:Dzisiaj prawie nie osłupiałem z wrażenia widząc na ulicy Fredry Combinerki (godzina 9.47). Najprawdopodobniej podejmoy testowy przejazd z pasażerami na trasie linii 16
Brawo :-P . Czekam na więcej wiadomości... ;)

[ Dodano: 2005-11-23, 11:52 ]
voy pisze:Mnie w Combino razi różna długość członów, wg mnie czwarty człon powinien być taki jak drugi, żeby tramwaj porządnie wyglądał, a taki krótki 4 człon budzi u mnie wrażenie, że te Combinosy były kupowane na siłę w zbyt tanim wariancie. (...)
Nie wydaje mi się aby różna długość członów poznański Combino wynikała z "kupowania na siłę". :rotfl:

Jest to raczej wynik warunków technicznych jakie postawił przewoźnik - a między innymi, np. długość pudła wagonu... ;)

Damhan

Post autor: Damhan »

No właśnie voy. Mi też w nich się nie podoba ta długość członów. ;)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Damhan pisze:No właśnie voy. Mi też w nich się nie podoba ta długość członów. ;)
Bo co?. Bo drugi i czwarty nie mają takiej samej długości?. Gdzie jest napisane, że wagon musi miec takie same długosci członów?

Wg mnie jest idelanie...

voy

Post autor: voy »

Nie chodzi o wymogi tylko o estetykę wagonu, która jest zaburzona.

Damhan

Post autor: Damhan »

Poznaniak pisze:Bo co?. Bo drugi i czwarty nie mają takiej samej długości?. Gdzie jest napisane, że wagon musi miec takie same długosci członów?

Wg mnie jest idelanie...
Nigdzie nie jest napisane, ale ładnie wygląda jak zachowana jest symetria i to tyczy się długości członów, wysokości szyb itp.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

voy pisze:Nie chodzi o wymogi tylko o estetykę wagonu, która jest zaburzona.
To złóż zażalenie Siemensowi, że nie podoba sie Tobie ich "estetyka" . Nie pojmuje jak można mieć jakieś wątpliwości do długości członów. Moze np. przyczepa Solarisa powinna byc tej samej długosci co pierwszy człon?

Podi

Post autor: Podi »

Poznaniak pisze:To złóż zażalenie Siemensowi, że nie podoba sie Tobie ich "estetyka" . Nie pojmuje jak można mieć jakieś wątpliwości do długości członów. Moze np. przyczepa Solarisa powinna byc tej samej długosci co pierwszy człon?
Wychodzilo by na to, że tak...

Nigdzie nie jest napisane, ale ładnie wygląda jak zachowana jest symetria i to tyczy się długości członów, wysokości szyb itp.
Wysokość szyb jest akurat równa, takie dziwactwa to tylko w Warszawie...

aleksej

Post autor: aleksej »

No w Tatrach tez jest rowna ;)

A co do dlugosci czlonow, to ona mnie nie razi, ale to ze 4ty czlon ma tylko pojedyncze drzwi juz tak.

Pozdrawiam,
Aleksej

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

aleksej pisze:
A co do dlugosci czlonow, to ona mnie nie razi, ale to ze 4ty czlon ma tylko pojedyncze drzwi juz tak.
Mimo brak tych drugich drzwi w tym członie to i tak wymiana pasażerów odbywa sie szybko.

voy

Post autor: voy »

Siemens oferuje tramwaje zarówno z krótszym czwartym członem, jak i o normalnej długości, więc bądź co bądź mógł zamówić tą trochę dłuższą wersję.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

voy pisze:Siemens oferuje tramwaje zarówno z krótszym czwartym członem, jak i o normalnej długości, więc bądź co bądź mógł zamówić tą trochę dłuższą wersję.
A może Poznań nie chciał dłuższych, co.. ;) ?

I tak sie na niektórych przystankach Combino ledwo mieści

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznaniak pisze:I tak sie na niektórych przystankach Combino ledwo mieści
Zgadza się. I ten post potwierdza to co napisałem wyżej. Siemens musiał wyprodukować wagon o określonej długości. Ograniczeniem jest tutaj długość peronów przystankowych.

Pamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie), ale również z PST zjeżdżają do starszej części miasta (gdzie przystanki są krótsze). :)

A to, że producent wybrał wariant "nie równych" członów, to już zostawmy gustom poszczególnych kolegów.... ;)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:
Poznaniak pisze:I tak sie na niektórych przystankach Combino ledwo mieści
Zgadza się. I ten post potwierdza to co napisałem wyżej. Siemens musiał wyprodukować wagon o określonej długości. Ograniczeniem jest tutaj długość peronów przystankowych.
Ja tu podam przykład: przytsanek Wojskowa, Bułgarska, tam sie na prawde ledwo mieści Jak choćby ciut dłuższy był nie wmieściłby się

Podi

Post autor: Podi »

Pamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie), ale również z PST zjeżdżają do starszej części miasta (gdzie przystanki są krótsze). :smile:
Tam gdzie nie ma PST,to od razu stare miasto :P
Poznaniak pisze: I tak sie na niektórych przystankach Combino ledwo mieści
No wlaśnie, jakby kupili dluższe,to by była afera...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Podi pisze:
Pamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie), ale również z PST zjeżdżają do starszej części miasta (gdzie przystanki są krótsze). :smile:
Tam gdzie nie ma PST,to od razu stare miasto :P
Przepraszam źle się wyraziłem. Miałem na myśli PST jako nową trasę tramwajową i pozostałą część infrastruktury tramwajowej Poznania, nie jako stare miasto, ale jako wcześniejsza, starsza od PST infrastruktura :rotfl:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze: Pamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie),
Na tyle długie, że na przystanku może zatrzymać sie jeden tramwaj i wysadzić pasażerów, a drugi musi czekać az pierwszy odjedzie..:P. To sie nazywa długość. Juz dłuższy przystanek jest np na Małych Garbarach
Podi pisze:No wlaśnie, jakby kupili dluższe,to by była afera...
Afera-> niby czemu, im dłuższy tramwaj tym lepiej, tylko w naszych warunkach to nie możliwe
J-31 pisze:Przepraszam źle się wyraziłem. Miałem na myśli PST jako nową trasę tramwajową i pozostałą część infrastruktury tramwajowej Poznania
No juz ją nową nie można nazwać, swoje latka już ma...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Combino is coming na linię 16 tylko po co jeśli na linii 14 i 15 pojawiają się dzięki temu te beznadziejne stopiątki!! :(

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Combino is coming na linię 16 tylko po co jeśli na linii 14 i 15 pojawiają się dzięki temu te beznadziejne stopiątki!! :frown:
Witam na forum,ale juz cie chyba tu widziałem :D ...
No cóż, pewnie jakieś Combino stało na zajezdni, zresztą tych stopiątek też nie było za dużo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”