Siemens Combino
Widzę, że lubisz symetrię w tramwajach Mi to tam nie przeszkadzavoy pisze:Mnie w Combino razi różna długość członów, wg mnie czwarty człon powinien być taki jak drugi, żeby tramwaj porządnie wyglądał, a taki krótki 4 człon budzi u mnie wrażenie, że te Combinosy były kupowane na siłę w zbyt tanim wariancie. Wspominać o wrażeniach wizualnych nie będę, bo to moje zdanie jest - że tramwaj przez to wygląda dziwacznie. O wiele lepiej wygląda Cityrunner.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=27932
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=27249
Poza tymi członami Combino wygląda porządnie
Też tego żałuję, ale wszystko jeszcze przede mną.Peter pisze:P.S.
Szkoda J-31, że nie znasz klimatu stodwójkowej "kapliczki" i "trzaskaczy" na ostrych zakrętach lub krzywych torach.
[ Dodano: 2005-11-23, 11:49 ]
Brawo . Czekam na więcej wiadomości...Poznaniak pisze:Dzisiaj prawie nie osłupiałem z wrażenia widząc na ulicy Fredry Combinerki (godzina 9.47). Najprawdopodobniej podejmowły testowy przejazd z pasażerami na trasie linii 16
[ Dodano: 2005-11-23, 11:52 ]
Nie wydaje mi się aby różna długość członów poznański Combino wynikała z "kupowania na siłę".voy pisze:Mnie w Combino razi różna długość członów, wg mnie czwarty człon powinien być taki jak drugi, żeby tramwaj porządnie wyglądał, a taki krótki 4 człon budzi u mnie wrażenie, że te Combinosy były kupowane na siłę w zbyt tanim wariancie. (...)
Jest to raczej wynik warunków technicznych jakie postawił przewoźnik - a między innymi, np. długość pudła wagonu...
Wychodzilo by na to, że tak...Poznaniak pisze:To złóż zażalenie Siemensowi, że nie podoba sie Tobie ich "estetyka" . Nie pojmuje jak można mieć jakieś wątpliwości do długości członów. Moze np. przyczepa Solarisa powinna byc tej samej długosci co pierwszy człon?
Wysokość szyb jest akurat równa, takie dziwactwa to tylko w Warszawie...Nigdzie nie jest napisane, ale ładnie wygląda jak zachowana jest symetria i to tyczy się długości członów, wysokości szyb itp.
Zgadza się. I ten post potwierdza to co napisałem wyżej. Siemens musiał wyprodukować wagon o określonej długości. Ograniczeniem jest tutaj długość peronów przystankowych.Poznaniak pisze:I tak sie na niektórych przystankach Combino ledwo mieści
Pamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie), ale również z PST zjeżdżają do starszej części miasta (gdzie przystanki są krótsze).
A to, że producent wybrał wariant "nie równych" członów, to już zostawmy gustom poszczególnych kolegów....
Ja tu podam przykład: przytsanek Wojskowa, Bułgarska, tam sie na prawde ledwo mieści Jak choćby ciut dłuższy był nie wmieściłby sięJ-31 pisze:Zgadza się. I ten post potwierdza to co napisałem wyżej. Siemens musiał wyprodukować wagon o określonej długości. Ograniczeniem jest tutaj długość peronów przystankowych.Poznaniak pisze:I tak sie na niektórych przystankach Combino ledwo mieści
Tam gdzie nie ma PST,to od razu stare miastoPamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie), ale również z PST zjeżdżają do starszej części miasta (gdzie przystanki są krótsze).
No wlaśnie, jakby kupili dluższe,to by była afera...Poznaniak pisze: I tak sie na niektórych przystankach Combino ledwo mieści
Przepraszam źle się wyraziłem. Miałem na myśli PST jako nową trasę tramwajową i pozostałą część infrastruktury tramwajowej Poznania, nie jako stare miasto, ale jako wcześniejsza, starsza od PST infrastrukturaPodi pisze:Tam gdzie nie ma PST,to od razu stare miastoPamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie), ale również z PST zjeżdżają do starszej części miasta (gdzie przystanki są krótsze).
Na tyle długie, że na przystanku może zatrzymać sie jeden tramwaj i wysadzić pasażerów, a drugi musi czekać az pierwszy odjedzie... To sie nazywa długość. Juz dłuższy przystanek jest np na Małych GarbarachJ-31 pisze: Pamiętajcie, że Combino kursują nie tylko po trasie PST (tam przystanki są długie),
Afera-> niby czemu, im dłuższy tramwaj tym lepiej, tylko w naszych warunkach to nie możliwePodi pisze:No wlaśnie, jakby kupili dluższe,to by była afera...
No juz ją nową nie można nazwać, swoje latka już ma...J-31 pisze:Przepraszam źle się wyraziłem. Miałem na myśli PST jako nową trasę tramwajową i pozostałą część infrastruktury tramwajowej Poznania