Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Siemens Combino

Post autor: Podi »

Wreszcie wydaje się,że spór o los tramwajów Siemens Combino został zażegnany:
"
MPK doszło do porozumienia z polskim przedstawicielstwem firmy Siemens i wydaje się, że podpisanie aneksu do umowy o zakupie tramwajów jest bliskie. Na mocy aneksu Poznań, który jak dotąd zapłacił Siemensowi 49 proc. kwoty kontraktu, wypłaci firmie kolejne 20 proc. po tym, jak na trasy wyjadą wszystkie wagony. Brakujące 31 proc. producent otrzyma po usunięciu we wszystkich tramwajach wady konstrukcyjnej (dotyczy ona elemenów łączących ściany i dach wagonu). Natomiast Niemcy będą musieli zapłacić Poznaniowi ok. 6 mln zł odszkodowania za to, że przez półtora roku połowa z 14 zakupionych tramwajów stała w zajezdni.

- Jesteśmy gotowi, żeby podpisać aneks, ale Siemens w Polsce ciągle nie ma upoważnienia z Niemiec - mówi Wojciech Tulibacki, dyrektor MPK i dodaje, że nie podpisano jeszcze żadnych dokumentów. Sprawa jest jednak na finiszu. W Poznaniu są już pracownicy Siemensa, którzy przygotowują tramwaje do wyjazdu na ulice. Zdaniem Tulibackiego wszystkie Combino mogłyby wyjechać na trasy w październiku."
¬ródło: GW oczywiście:)
A więc pozostaje nam czekać na wyjazd wszytskich Combino na linie 14,15 a może jeszcze i jakąś inną :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Brawo :!:

Wreszcie jakaś pozytywna informacja. Trzymam kciuki... ;) Mam nadzieję, że wreszcie te pozostałe wagony wyjadą... :)

Robson

Post autor: Robson »

Przecież Combino to dobre wozy i inne miasta juz dawno uzywaja te wagony po znalezieniu wady. Ale najgorzej na tym ucierpiał Siemens i stracił dobra renome :(

Podi

Post autor: Podi »

Robson pisze:Przecież Combino to dobre wozy i inne miasta juz dawno uzywaja te wagony po znalezieniu wady. Ale najgorzej na tym ucierpiał Siemens i stracił dobra renome :frown:
Ciekawe,na co pójdzie te 6mln złotych odszkodowania :)

Robson pisze:Ale najgorzej na tym ucierpiał Siemens i stracił dobra renome :frown:
Są jeszcze ULF-y całkiem dobre tramwaje :)

Robson

Post autor: Robson »

Za to ULF-y nie sa takie ladne.

Podi

Post autor: Podi »

Robson pisze:Za to ULF-y nie sa takie ladne.
Mi się tam podobają,nie są złe. Brzydkie to są Warszawskie dziwactwa niskopodłogowo podobne...

Robson

Post autor: Robson »

A to tez potwierdzam ze sa brzydaśne lecz tylko te pierwsze bo te 116Na/1 to mają sympatyczna mordke. ALe ULF-y do najladniejszych też nienależa.

voy

Post autor: voy »

Kwestia gustu. Mnie tam ULFy pasują.

Damhan

Post autor: Damhan »

A dla mnie też są brzydactwami. Szczególnie te przeguby.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Wiedeńskie są piękne.

11David

Post autor: 11David »

Ciekaw jestem czy Combino wrócą na poznańskie tory do końca listopada, albo mi do końca tego roku :lol: Z resztą w ogóle dlaczego Combino mają kursować tylko na liniach PST?? Moim zdaniem tramwaje niskopodłogowe powinny kursować na liniach, którymi jeżdżą ludzie starsi i inwalidzi, a jak widzę to Pestką jeżdżą głównie ludzie młodzi. Poza tym na Pestce z powodu dużych obciążeń są niszczone!! Linia 7 mogłaby przejąć Tatry, a linie 2,4 czy 8 mogłyby przejąć Combino. A nie Tylko pestka i pestka, aż się niedobrze robi. Tam powinny jeździć typowe bydłowozy=>105N-y. xD

lukluk

Post autor: lukluk »

ile macie tych combinowanych tramwajów :D Na zdjęciach wyglądają całkiem ładnie :)

Robson

Post autor: Robson »

Bydłowóz to ex testowiec NL283 obecny obecnie w MPK Pozniań :]

11David

Post autor: 11David »

Mamy 14 Combino, z czego jeden jest w Niemczevh na naprawie wady konstrukcyjnej. :lol:

Robson

Post autor: Robson »

Ale to chyba dobrze że zostaną uruchomione wszystkie bo ludzie będą zadowoleni że nie muszą się po schodkach wspinać. Mam pytanie czy w rozkładzie jest jakoś oznaczone że jedzie niskopodłogowy wagon ??

Podi

Post autor: Podi »

11David pisze:Ciekaw jestem czy Combino wrócą na poznańskie tory do końca listopada, albo mi do końca tego roku :lol: Z resztą w ogóle dlaczego Combino mają kursować tylko na liniach PST?? Moim zdaniem tramwaje niskopodłogowe powinny kursować na liniach, którymi jeżdżą ludzie starsi i inwalidzi, a jak widzę to Pestką jeżdżą głównie ludzie młodzi. Poza tym na Pestce z powodu dużych obciążeń są niszczone!! Linia 7 mogłaby przejąć Tatry, a linie 2,4 czy 8 mogłyby przejąć Combino. A nie Tylko pestka i pestka, aż się niedobrze robi. Tam powinny jeździć typowe bydłowozy=>105N-y. xD
Jasne,a najlepiej na twoich ulubionych liniach,_np.11 ... ;)
Robson pisze:Ale to chyba dobrze że zostaną uruchomione wszystkie bo ludzie będą zadowoleni że nie muszą się po schodkach wspinać. Mam pytanie czy w rozkładzie jest jakoś oznaczone że jedzie niskopodłogowy wagon ?
Nic takiego nie ma,_przy takiej awaryjności tatr...hahaha

Damhan

Post autor: Damhan »

Podi pisze:Nic takiego nie ma,_przy takiej awaryjności tatr...hahaha
W Gdańsku jest takie coś i jest respektowane. :)

Podi

Post autor: Podi »

Damhan pisze:W Gdańsku jest takie coś i jest respektowane. :smile:
Ale na przystankach tramwajowych?Przecież wy macie 6 niskopodłogowców?

Damhan

Post autor: Damhan »

Podi pisze:Ale na przystankach tramwajowych?Przecież wy macie 6 niskopodłogowców?
No dokładnie. I na tramwajowych i na autobusowych. Mała literka "n" przy godzinie.

Podi

Post autor: Podi »

Damhan pisze:No dokładnie. I na tramwajowych i na autobusowych. Mała literka "n" przy godzinie.
I co ile kursów wypada tramwajowy niskopodłogowiec mniej więcej?

[ Dodano: 2005-11-02, 22:53 ]
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2997314.html To tak apropo....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”