Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Damhan

Post autor: Damhan »

Podi pisze:Pod względem autobusów. Jeśli chodzi o tramwaje, to Kraków.
Pozwole sobie trochę pociągnąć wątek- wiem, ze jesteś skromny, ale musisz przyznać, że Poznań przoduje również w tramwajach. Przynajmniej taka jest opinia moja- turysty MKMa. ;)

marcinc

Post autor: marcinc »

Patrzy na ręce darmozjadom z magistratu :D

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Co znaczy: "Poznań patrzy..."? :shocked:
Poznań obserwuje, co się dzieje w innych miastach, jeśli chodzi o zakup i jazdę nowych niskaczy.
Damhan pisze:ozwole sobie trochę pociągnąć wątek- wiem, ze jesteś skromny, ale musisz przyznać, że Poznań przoduje również w tramwajach. Przynajmniej taka jest opinia moja- turysty MKMa. ;)
Tylko w Krakowie się zdołowałem widząc tramwaje. A byłem w każdym mieście, gdzie są. I widziałem je.

Skoro tak mówisz, to może stwórz temat pt. np. "Porównanie sieci tramwajowych w Polsce", w którym porównałbyś wszystkie te miasta pod względem tramwajów. Zawsze to będzie nowy, ciekawy temat- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-08-04, 12:24 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznań "obserwuje", ale na razie to właśnie MPK Poznań - jako jedyny przewoźnik w Polsce - posiada przepiękne, nowoczesne, doskonale utrzymane i zadbane tramwaje Siemens Combino :P

marcinc

Post autor: marcinc »

J-31 pisze:Poznań "obserwuje", ale na razie to właśnie MPK Poznań - jako jedyny przewoźnik w Polsce - posiada przepiękne, nowoczesne, doskonale utrzymane i zadbane tramwaje Siemens Combino :P
Które jeżdżą na wsiowej linii W2 albo 6 :D

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A co to niby ma znaczyć, że "6" jest "wsiowa"? Albo W2? Normalne linia to są! Combino może jeździć wszędzie, więc czemu nie tam?

Podi

Post autor: Podi »

Ale spoko, w piątek wszystkie wrócą na PST.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I jak tam Combino. Czy wróciły już na PST ? ;)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Cały czas na niej były #501,#502,#506 i #514. :D Dziś dobiła reszta.

Podi

Post autor: Podi »

Tak, jest tłoczno, jeżeli chodzi o ilość niskaczy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Siemens Combino w Poznaniu, cz.1 #512

Post autor: J-31 »

I kolejne moje "echo" z "Katarzynki". Tym razem kilka słów i kilkanaście zdjęć na temat wagonów Siemens Combino. Stacjonują one w zajezdni Głogowska.

... W czasie "Katarzynki" pokazano #504, ale wzdłuż hali stały trzy kolejne wagony, w tym jeden (#512) w czasie jakiegoś remontu. Nie wiem o co dokładnie chodzi, wiem tylko, że ten wagon będzie miał wymieniane szyby - te porysowane, do wymiany były zaznaczone żółtymi kropkami. '

A zatem serdeczna prośba do kolegów z Poznania o małe wyjaśnienie co dzieje się z wagonem #512... ;)

...A nim koledzy coś napiszą, to ja pokażę zdjęcia Siemensa Combino jakiego na pewno nie Znacie. A zatem #512: :mruga:

Obrazek

To jest tylna ściana kabiny motorniczego:
Obrazek

A to już część pasażerska:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dolna część przegubu:
Obrazek

Tylny pulpit sterowniczy (manewrowy):
Obrazek

Zdjęcia "normalnego" Siemensa Combino jutro... :D
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Obiecałem, a więc zdjęcia Siemensa Combino. Wagon #504, od środka. Muszę przyznać, że Siemens Combino zrobił na mnie po raz kolejny pozytywne wrażenie. Niby takie pudełko, ale niesamowicie praktyczne.

Zacznijmy od kabiny motornicznego. Zauważcie, że nawet w podłokietniku są przyciski, jest tam m.in. dzwonek zewnętrzny:
Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Część pasażerska:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ciekawe są fotele. Lekka, praktyczna konstrukcja. Są one twarde, ale w przypadku tramwaju to nie ma większego znaczenia
Obrazek

Wagon ma dwie spore rzeźnie...
Obrazek Obrazek

Reasumując, jak na wagon niskopodłogowy, to producent znakomicie dostosował go do potrzeb Poznania. Wydaje mi się, że chyba lepiej nie można było tego zrobić, chociaż w godzinach szczytu jest może za ciasny, ale tak naprawdę w Poznaniu, nie ma tramwajów, które nie są za ciasne... Jazda wagonem, jest przyjemna. Tramwaj jest niesamowicie cichy.... :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Tramwaj jest niesamowicie cichy....
Pozwoliłbym sobie polemizować. Sprawa się tyczy przede wszystkim aparatury rozruchowej. Nawet z 116Na/1 pracuje ona dużo ciszej. Jeśli chodzi o kulture pracy Combino jest w tyle za Cityrunnerem.

Maciej

COMBINO-zdjęcia i recenzje.

Post autor: Maciej »

Witam.Ten wątek przeznaczam producentowi ładnych tramwajów "Combino".Poniżej możecie obejrzeć zdjęcia, wpisać swoje recenzje i zagłosować w ankiecie.Zapraszam.

www.mlyniec.gda.pl/nmach/fotki/combino(6).jpg
www.emark2.user.icpnet.pl/tramwaje/wag/combino.jpg
www.tramateurs.free.fr/tram_marseille?ext.jpg

Ja uważam, że są bardzo ładne.Wpisujcie się również Wy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bardzo szerokie zagadnienie. Jeśli chodzi o Combino to mam bardzo mieszane uczucia. Oczywiście, tramwaj ten posiada parę zalet, m.in niską podłogę za całej powierzchni, modułową budowę. Jednak jak pokazały doświadczenia z alugripami nie jest rewelacyjny, minusem - przynajmniej dla mnie - jest niezbyt wyszukane i nieciekawe wzornictwo. Na rynku jest coraz więcej różnych niskopodłogowych konstrukcji Combino do najtańszych nie należy. Siemens wprawdzie poczynił pewne środki w celu modyfikacji i poprawy konkurencyjności Combino, czego wynikiem są tramwaje Supra i Siemens SGP GT8N2.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”