Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Robson

Post autor: Robson »

To i tak nic przed remontem ul. Podmiejskiej w Gorzowie to było ograniczenie do 2km/h :) Więcej niż 5 czy 10km/h groziło wykolejeniem.
I jak ile obecnie na linii jeździ już Combinerek?? Z powodu urywających się dachów wprowadzono jakieś ograniczenia??

Podi

Post autor: Podi »

Robson pisze:I jak ile obecnie na linii jeździ już Combinerek?? Z powodu urywających się dachów wprowadzono jakieś ograniczenia??
na razie tylko 7...
Dachy urywają sie jak sie przejedzie daną ilośc kilometrów a nie od prędkości :)

Robson

Post autor: Robson »

No ale przy większych prędkościach są większe przeciążenia i szybciej materiał się męczy :) To tak jak z busami szyby przednie pękają od przeciążeń padających na szybę przy skrętach.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Robson pisze:To i tak nic przed remontem ul. Podmiejskiej w Gorzowie to było ograniczenie do 2km/h :)
Przepraszam ja Ciebie. Do ilu!? :shocked:
Robson pisze: I jak ile obecnie na linii jeździ już Combinerek?? Z powodu urywających się dachów wprowadzono jakieś ograniczenia??
502,503,505,506,507,508,509,510,511- czyli 9, jeszcze ma wyjechać 504 na dniach
512-514 do końca miesiaca

Robson

Post autor: Robson »

Poznaniak pisze:Przepraszam ja Ciebie. Do ilu!? :shocked:
No do 2 km/h jak główka szyny miała nie wiecej niż 2-3 centymetry. :diabeł:
Nie no to już sporo chyba wystarczy do obsadzenia całej linii więc nie jest tak źle :)

Podi

Post autor: Podi »

Robson pisze:Nie no to już sporo chyba wystarczy do obsadzenia całej linii więc nie jest tak źle :smile:
Niop,teraz to się Combino będzie na 15 pojawiać :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Podi pisze:
Robson pisze:Nie no to już sporo chyba wystarczy do obsadzenia całej linii więc nie jest tak źle :smile:
Niop,teraz to się Combino będzie na 15 pojawiać :)
Juz je mozna spotkać. Dzisiaj jedna sztukę widziałem

Tak do obsady to znowu wyglada to ciekawie. planowo mamy na Głogowskiej 14 Combinerek (obecnie 13 bo #501 grzeje sie w Niemczech) glizdę numer #400. Do obsługi linii 14 i 15 w dzień roboczy jest potrzebne:
14- 7 wagonów
15- 8 wagonów

Przy dobrych wiatrach jakby wszystkie Combino i glizda były w stanie uzytku to spokojnie linie te mogłyby być obsługiwane przez wagony nisko podłogowe. Jeszcze do uruchamiania nisko podłogowców podam jak to wyglada na linii 12. Otóż Tatry kursuja na wszystkich brygadach oprócz: 3,5/11,10

Robson

Post autor: Robson »

Jak wróci #501 to będzie jeden wóz rezerwowy (pewno glizda) i na rozkładach bedzie napisane linia obsługiwana wagonami niskopodłogowymi. :) Kiedy nastąpi tak że w Gorzowie będą niskopodłogowce. Mam nadzieje że jak najprędzej przy szczęściu to nawet za 2 lata mogłyby być skierowane już na linie 2.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Robson pisze:Jak wróci #501 to będzie jeden wóz rezerwowy (pewno glizda)
To do Niemiec pojedzie 502 :D
Robson pisze:i na rozkładach bedzie napisane linia obsługiwana wagonami niskopodłogowymi. :)
...za wyjatkiem sytuacji awaryjnej :D

Podi

Post autor: Podi »

Coś nie_wierzę w pełną obsługę wagonami Combino,jako,że będą jeździć pojedyńczo na remonty do Niemiec...

Robson

Post autor: Robson »

Ale 14 na pewno obsadzą wszystkimi Combinami a 15 za to resztą ile zostanie a glizda to pewno jakieś inne linie by ludzie nie narzekali na brak niskopodłogowców :) Słyszałem że #400 ma iść na NG bo to jednak 10lat. Może już jest po Naprawie Głównej ??

Podi

Post autor: Podi »

Robson pisze:Słyszałem że #400 ma iść na NG bo to jednak 10lat. Może już jest po Naprawie Głównej ??
Już powoli czas na NG,jeszcze jej nie miał :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

No i dobra wiadomosć :)

Dzisiaj (18.11.05r) po godzinei 17stej na trasie zadebiutowały następujace Combinerki:

- 512 na 15/3 (podmiana za 146+147)
- 514 na 15/8 (podmiana za 172+171)

Tym samym na trasie mamy obecnie 12 Combinerek, 501 nadal w Niemczech, a 513 przytstosowywany do jazdy (lada dzień wyjazd na linię)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Gratulacje :shocked: .

I jak wrażenia, czy ten długi postój odbił się na nich jakoś negatywnie ? :)

Podi

Post autor: Podi »

I jak wrażenia, czy ten długi postój odbił się na nich jakoś negatywnie ? :smile:
Wszystko jest ok, rdzy nie zauważyłem :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak rozumiem, one się niczym nie różnią od tych, które już wcześniej kursowały ? :)

Podi

Post autor: Podi »

Nie wiem,wydają się bardziej świeższe :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To wcale nie jest dziwne, w końcu trafiły do eksploatacji znacznie później, tzn. niedawno... :D

Podi

Post autor: Podi »

To wcale nie jest dziwne, w końcu trafiły do eksploatacji znacznie później, tzn. niedawno... :biggrin:
Dokłanie, podłoga jeszcze nie zużyta, zero grafiti, istny raj :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I jak. Czy często je widać na ulicach Poznania. Pamiętam z marca, na linii 14 pojawiały się co chwila... Co jakiś czas natykałem się na Combino na ul. Rosevelta ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”