Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
marcinc

Post autor: marcinc »

Tak jest!! Combino ma ogrzewanie nawiewowe i na dodatek włączone, nawet w lecie, specjalnie dlatego żeby niektórym mkm-om nie było zimno ;-)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trochę szkoda, że kupując tak drogi i fajny tramwaj MPK nie pomyślało o klimatyzacji :mruga:

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Ja jechałem Combino linią 15, ale zimą, więc jak był nawiew to było cieplutko. Teraz lato nie jechałem jeszcze, więc nie wiem jak jest. :/
Podi pisze:Ja sie przeszedłem( a nawet-uwaga- przejechałem) i nie mogłem w Comino wytrzymać... Gorzej niż w stopiątkach...
105-ki górą :!: :D
Ostatnio zmieniony 2006-06-30, 13:19 przez chudy5d, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Trochę szkoda, że kupując tak drogi i fajny tramwaj MPK nie pomyślało o klimatyzacji :mruga:
Identycznie zresztą jak w Łodzi.

Macie w Combino odsuwane okna czy lufciki?

Podi

Post autor: Podi »

ppln pisze:Macie w Combino odsuwane okna czy lufciki?
Uchylne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No, ale przynajmniej - z tego co zauważyłem w Combino - te odchylane okna wcale nie są takie małe. To nawet nie są lufciki. Część odchylana jest naprawdę sporych rozmiarów :P

Peter

Post autor: Peter »

Niemniej Combino są "szczelniejsze" od 105-tek, a to w upały akurat i przy słabej klimatyzacji na pewno nie pomaga. ;)
Ostatnio zmieniony 2006-07-03, 12:52 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peter pisze:Niemniej Combino są "szczelniejsze" od 105-tek, a to w upały akurat i przy słabej klimatyzacji na pewno nie pomaga. ;)
Tak to prawda. Tyle, że przewoźnicy na zachodzie dbają przede wszystkim o komfort pasażerów. I szczelność Combino wynika z tego iż normalnością w tych wagonach jest klimatyzacja. Producent nie pomyslał, że taki wagon może kupić "biedny" polski przewoźnik, który będzie na wszystkim oszczędzał. :wall:

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

503 był widziany na Głogowskiej czyli jakby cames back?

Podi

Post autor: Podi »

Tak, przyjechał z Niemiec. Ale jako, że wszystkie tramwaje rozładowywane są na Głogowskiej, tam też jeździ na linii W2.

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:Producent nie pomyslał, że taki wagon może kupić "biedny" polski przewoźnik, który będzie na wszystkim oszczędzał. :wall:
Hehe, i to jako małe OT chciałem powiedzieć, ze ZKM Gdańsk, które wcale takie bogate nie jest wszystko co się rusza kupuje z klimą- i uwaga nawet w starszych pojazdach ta klima działa.

Powracając do tematu: Może mały raporcik, ile Combino już przeszło taką naprawę,a ile właśnie ją przechodzi?
Ostatnio zmieniony 2006-07-03, 16:11 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinc

Post autor: marcinc »

J-31 pisze:Producent nie pomyslał, że taki wagon może kupić "biedny" polski przewoźnik, który będzie na wszystkim oszczędzał.
Biedny, rzeczywiście :D Jako pierwszy pozbył się wysokopodłogowych autobusów :D

ppln

Post autor: ppln »

marcinc pisze:Biedny, rzeczywiście :D Jako pierwszy pozbył się wysokopodłogowych autobusów :D
1. Nie wszystkich
2. Gdynia była szybsza ;)

Ale mimo wszystko Poznań powinien być wzorem dla polskich miast (w tym Łodzi) :)

marcinc

Post autor: marcinc »

ppln pisze:
marcinc pisze:Biedny, rzeczywiście :D Jako pierwszy pozbył się wysokopodłogowych autobusów :D
1. Nie wszystkich
2. Gdynia była szybsza ;)

Ale mimo wszystko Poznań powinien być wzorem dla polskich miast (w tym Łodzi) :)
No tak, nie wszystkich - 13 migów i 19 ekologów na nocki i rezerwy :D Jak zobaczysz je na linii w dzień poza 95 to będziesz mógł powiedzieć o sobie "farciarz" :D

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Wczoraj byłem 2 razy farciarzem! Linia 59 #1517 i 91 #1503 :)

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Ja może trochę, bo je słyszałem. Ale koniec OT. A MPK Poznań ma zamiar kupić jakieś nowe tramwaje :?:

Oho, niby koniec OT, ale widzę, że zaczynamy nowe. Na takie pytania jest miejsce w temacie "Tramwaje w poznaniu" panie Chudy.- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-08-03, 16:51 przez chudy5d, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinc

Post autor: marcinc »

Poznańczyk pisze:Wczoraj byłem 2 razy farciarzem! Linia 59 #1517 i 91 #1503 :)
I jeden i drugi to była rezerwa! Farciarzem byłem przedwczoraj kiedy jechałem migiem #1124 na 68/1 planowo.
Ostatnio zmieniony 2006-08-03, 13:19 przez marcinc, łącznie zmieniany 1 raz.

Podi

Post autor: Podi »

ppln pisze:Ale mimo wszystko Poznań powinien być wzorem dla polskich miast (w tym Łodzi) :)
Pod względem autobusów. Jeśli chodzi o tramwaje, to Kraków.
marcinc pisze:Jako pierwszy pozbył się wysokopodłogowych autobusów :D
Jeszcze tylko ekologi :D Dwa, trzy przetargi i koniec.
69/1 planowo.
68 !
Poznańczyk pisze:Wczoraj byłem 2 razy farciarzem! Linia 59 #1517 i 91 #1503 :)
A nie przypadkiem zamiast 1503, 1507?
marcinc pisze:Ja może trochę, bo je słyszałem. Ale koniec OT. A MPK Poznań ma zamiar kupić jakieś nowe tramwaje :?:
W tym albo przyszłym roku będzie przetarg. Kasa już jest. Poznań patrzy...

marcinc

Post autor: marcinc »

Podi pisze:Cytat:
69/1 planowo.

68 !
Pewnie że 68 :D Nawet nie wiem czym jechaliśmy :D Musze odstawić butelkę :D :D :D
Podi pisze:Poznańczyk napisał/a:
Wczoraj byłem 2 razy farciarzem! Linia 59 #1517 i 91 #1503 :)

A nie przypadkiem zamiast 1503, 1507?
Chyba raczej :D

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Możliwe że 1507 :D Pamiętałem, że z 7 na końcu.
Podi pisze:W tym albo przyszłym roku będzie przetarg. Kasa już jest. Poznań patrzy...
Co znaczy: "Poznań patrzy..."? :shocked:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”