Siemens Combino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Podi

Post autor: Podi »

W ogóle w Poznaniu jest jeszcze kilka przystanków które są na równi z torami, przez co dużo osób domaga się ich remontu.

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Combino podczas remontu Głog/Hetm ma trafic na wahadło z Zaj. Głogowskiej na Górczyn. Będzie to taka malutka sieć (linia) z dwoma pętlami czyli właściwie nawet nie-wahadło. Resztę pewnie zabierze Forteczna na obsługę linii 15 - paranoja bo to dwie rózne strony miasta, ale Poznań nie ma trzeciej dużej zajezdni, a Budziszyńska bez zadaszenia odpada. :(

Siemens przywiózl kolejne Combino, chyba #502 i zabrał inne (505,508 lub 512), niestety nie wiem dokładnie.

JjmJ

Post autor: JjmJ »

Po jakim czasie od powrotu do Poznania 501 wróciło na zwykłe linie? Trzeba wiedzieć, kiedy się będzie można spodziewać superhiperodnowionego 502 :)
A tak swoją drogą Combina na "trasie" Górczyn - Z Głogowska to jakiś absurd. MPk nie stac już na lepsze pomysły? Mam nadzieję, że więcej niż 2,3 Combina tam nie będą

Podi

Post autor: Podi »

To już lepiej dać na Głogowską tatry,a Combino puścić na 12 (już tam jeździły i było ok)

Robson

Post autor: Robson »

Jako że to temat o Combinach mam małą ciekawostkę przeglądając "Stassenbahn Magazin" 5/2006 nr. 199. natchnąłem się na artykuł o Kryzysie Combino. Dorzucam na forum skany obrazków oraz tłumaczenia podpisów w pod obrazkami.
Obrazek
tłum.
Przebudowa na dolnych brzeżnych(nie wiem jak to nazwać) wzmocnieniach środkowego członu Combino, po lewej Poznańskie Combino które jest również uzdrawiane.
I miejsca gdzie trzeba zmodernizować człony:
Obrazek
tłum.
Środkowa część Combino Advanced ze wzmocnieniami, powinno gwarantować życie do 32 lat.
Tłumaczenie poszczególnych fraz:
Eckverbinder - kątownik(łącznik kątowy)
Doppeleckverbinder - podwójny kątownik(łącznik kątowy)
Endportalverstärkung oben und unten - brzeżne wzmocnienia górne i dolne
Seitenwandverstärkung - wzmocnienia ścienne

Oraz modernizacje wózków:
Obrazek
tłum.
Podwozie Combino z dodatkowymi amortyzatorami i prowadnicami, gwarantuje rozszerzony promień skrętu(?).

Thomas, chyba dobrze przetłumaczyłem??

Podi

Post autor: Podi »

O, widzę, że jednak coś robią z naszymi pojazdami :) To dobrze :D

Damhan

Post autor: Damhan »


Podi

Post autor: Podi »

Możliwe, iż go dzisiaj widziałem na jazdach próbnych, choć głowy uciąć nie dam.

Peter

Post autor: Peter »

Muszę przyznać, że strasznie długo ta sprawa ciągnie się z tym Combino. Jednak coś Poznań ma pecha, ale kto to mógł przewidzieć gdy już przy zakupie były wyprodukowane i przetestowane setki takich wagonów i nic nie wskazywało na wady konstrukcyjne. :/
Sorki, bo trochę się pogubiłem. To ile teraz będzie Combino dopuszczonych do ruchu i kiedy planuje się definitywne zakończenie tej sprawy ? :mruga:

Podi

Post autor: Podi »

Wróciły już 2, w Niemczech są 2 albo 3, a reszta może jeździć :)
Koniec w przyszłym roku i wtedy przetarg na nowe tramwaje(jakiś porządny)...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Sytuacja wygląda tak:

Wróciły: 501,506
Zabrano: 502,503,504,507
Jeżdżą: 505,508,509,510,511,513,514
Uszkodzone po ciężkim wypadku: 512

Zakończenie planuje się na jesień/zimę 2007.

voy

Post autor: voy »

Co to za ciężki wypadek miał 512?

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

105tka w niego wjechała po tym jak jechała prosto a zwrotnica była w lewo i wystawiła go na jezdnie obok rozrywając bok i niszcząc szyby.


marcinc

Post autor: marcinc »

Podi pisze:Wróciły już 2, w Niemczech są 2 albo 3, a reszta może jeździć :)
Koniec w przyszłym roku i wtedy przetarg na nowe tramwaje(jakiś porządny)...
Kontrakt z Siemensem zakłada możliwość dokupienia 10 sztuk tylko czy MPK zechce skorzystać z tej klauzuli po pamiętnych problemach z Combino?

Podi

Post autor: Podi »

marcinc pisze:Kontrakt z Siemensem zakłada możliwość dokupienia 10 sztuk tylko czy MPK zechce skorzystać z tej klauzuli po pamiętnych problemach z Combino?
P. Tulibacki już rok temu mówił na łamach "GW" : "Już nawet nie będziemy o to zabiegać..."
Należy jednak pamiętać, iż wtedy były inne realia(wizja walących się dachów Combino i Euro po jakieś 4,5zł...) i Mpk było przestraszone...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A teraz mamy za darmo opłacone naprawy, gwarancję od nowa, za darmo przewozy i moze bedzie odszkodowanie od Siemensa, który musi się podnieść za wszelką cenę. Siemens nie ma już balastu w sensie działu telefonów komórkowych, więc mozę rozwijac dział najbardziej dochodowy czyli tramwajowy. Na początku 2008 roku kiedy będą nowe technologiwe dotyczące budowy Combino, albo nowy typ pojazdów Siemensa, a MPK Poznań będzie miało kasę z ZPORR, wszyscy będą myśleć inaczej. Aby nie robić krajanki taborowej będzie warto pomyślec o praktycznie bezawaryjnym taborze dobrej marki i jakości, więc liczę realnie, że Poznan kupi nawet więcej niż 10 wagonów tego typu! Jest juz przecież Combno Supra NF12. :retard:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Poznańczyk pisze:Na początku 2008 roku kiedy będą nowe technologiwe dotyczące budowy Combino, albo nowy typ pojazdów Siemensa, a MPK Poznań będzie miało kasę z ZPORR, wszyscy będą myśleć inaczej.
No, Poznań raczej już nie kupi Siemensów po przejściach z nimi, poza tym są drogawe.
Poznańczyk pisze:Aby nie robić krajanki taborowej będzie warto pomyślec o praktycznie bezawaryjnym taborze dobrej marki i jakości, więc liczę realnie, że Poznan kupi nawet więcej niż 10 wagonów tego typu!
Może też kupić Bombardiery, PESY… :cool:
Jest juz przecież Combno Supra NF12. :retard:
Co to?

voy

Post autor: voy »

Siemensy - dlaczego nie? Poza tą wadą konstrukcyjną są to porządne tramwaje. Jeżeli Siemens znalazł sposób na jej usunięcie i nowe tramwaje będą jej pozbawione to Combino może być z powodzeniem dalej sprzedawane.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

voy pisze:Siemensy - dlaczego nie? Poza tą wadą konstrukcyjną są to porządne tramwaje. Jeżeli Siemens znalazł sposób na jej usunięcie i nowe tramwaje będą jej pozbawione to Combino może być z powodzeniem dalej sprzedawane.
Mądrze prawisz, aczkolwiek Poznań raczej już Combinerek nie kupi — raz już to zrobił i zbyt dobrze na tym nie wyszedł. I gdybym był Poznaniem, też bym ich nie kupił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”