Strona 13 z 16
: 2006-05-21, 22:11
autor: marcinc
Pewnie że można kupić pojazdy marki PESA tylko problem jest w tym że one jeszcze nie istnieją! Chyba nie chcemy drugich RT6N1!! Prototypy które się wiecznie psują chyba nas nie interesują! ale mi sie zrymowało
Oczywiście że trzeba wspierać krajowy przemysł tylko jego wyroby muszą być porównywalne z zachodnimi pod względem bezawaryjności!
Koncar to bedzie dobre rozwiązanie pod warunkiem że jego wyroby się sprawdzą i nie będzie drugich RT6N1.
: 2006-05-21, 22:14
autor: pmaster
marcinc pisze:Pewnie że można kupić pojazdy marki PESA tylko problem jest w tym że one jeszcze nie istnieją! Chyba nie chcemy drugich RT6N1!! Prototypy które się wiecznie psują chyba nas nie interesują! ale mi sie zrymowało
Spokojnie… PESę kupiły już 2 miasta i pewnie będą kolejne, poza tym jak dotąd wszystko im się udało
Koncar to bedzie dobre rozwiązanie pod warunkiem że jego wyroby się sprawdzą i nie będzie drugich RT6N1.
PESA także.
: 2006-05-21, 22:40
autor: Podi
plocmaster pisze:No, Poznań raczej już nie kupi Siemensów po przejściach z nimi, poza tym są drogawe.
A tam, to kurs Euro to sprawił przede wszystkim...
ppln pisze:Albo Koncary
Przyjemnie by było
voy pisze:Combino może być z powodzeniem dalej sprzedawane.
Ponoć z Combino koniec i teraz ULF-y...
plocmaster pisze:Spokojnie… PESę kupiły już 2 miasta i pewnie będą kolejne, poza tym jak dotąd wszystko im się udało
Kupiły, ale jeszcze nie jeżdzą i nie wiadomo jakie mają wady...
plocmaster pisze:I gdybym był Poznaniem, też bym ich nie kupił.
plocmaster pisze:Poznań raczej już Combinerek nie kupi — raz już to zrobił i zbyt dobrze na tym nie wyszedł.
Czemu tak uważasz? Mniej kasy zapłacą, a poza tym wagony będą wyremontowane...
: 2006-05-21, 22:56
autor: pmaster
Podi pisze:Ponoć z Combino koniec i teraz ULF-y...
A one nadają się w ogóle na poznańskie torowiska?
Podi pisze:Czemu tak uważasz? Mniej kasy zapłacą, a poza tym wagony będą wyremontowane...
Właśnie… jak już napisałem, nie kupiłbym ich, gdybym był Poznaniem.
: 2006-05-22, 00:43
autor: Poznañczyk
ULfy sa starsze niż Combino i na polskie tory się nie nadają.
Postaram sie teraz być Poznaniem i kupuję tylko Combino i ewentualnie Bombardiery ale te krakowskie. Nic innego nie chcę bo to prototypyki na wzór przejśc z RT6N1!
: 2006-05-22, 14:40
autor: ppln
A może Citki? Bardzo porządne w 100% niskopodłogowe tramwaje
: 2006-05-22, 14:52
autor: Podi
Poznańczyk pisze:ULfy sa starsze niż Combino i na polskie tory się nie nadają.
Bzdura....
Poznańczyk pisze:na polskie tory się nie nadają.
Na PST się nadają...
ppln pisze:A może Citki? Bardzo porządne w 100% niskopodłogowe tramwaje
A nie za drogie są przypadkiem?
: 2006-05-22, 17:11
autor: marcinc
wait
cena tramwaju zależy najbardziej od kursu waluty
jezeli złoty jest silny to cena tramwaju jest niższa - 2 mln euro może być równe 7,5 mln PLN a kiedy indziej 9 mln PLN!!
plocmaster pisze:Spokojnie… PESę kupiły już 2 miasta i pewnie będą kolejne, poza tym jak dotąd wszystko im się udało
kupiły tramwaje które jeszcze fizycznie nie istnieją i nie wiadomo czego się po nich spodziewać!
Siemens i Bombardier wyprodukowały po kilkaset sztuk swoich pojazdów które są sprawdzone i raczej bezawaryjne (poza słynymi alugripami oczywiście)
jak tramwaje rodem z Bydgoszczy będą się dobrze sprawować w Wawie i Elblągu to można pomyśleć o ich zakupie
: 2006-05-22, 20:41
autor: Robson
Podi pisze:Ponoć z Combino koniec i teraz ULF-y...
Produkują ale nie są aluminiowo-stalowa rama gdzie trzeba użwywać alugripów tylko jest cała rama ze stali i spawana.
: 2006-06-06, 11:59
autor: J-31
marcinc pisze:Kontrakt z Siemensem zakłada możliwość dokupienia 10 sztuk tylko czy MPK zechce skorzystać z tej klauzuli po pamiętnych problemach z Combino?
Trochę szkoda, że władze Poznania i MPK Poznań nie zechciały jednak - w ramach rekompensaty - dokupić Combino. W sumie to są naprawdę wspaniałe tramwaje. Pytanie tylko, czy ten zapis (klauzula) byłaby opłacalna dla MPK
: 2006-06-06, 15:35
autor: Podi
Gdzieś tam pojawiają takie i owe głosy, ale żadnych realistycznych obietnic nie ma.
: 2006-06-06, 21:52
autor: marcinc
Powinni nam w ramach rekompensaty sprzedać 10 combinerek z zerową marżą
: 2006-06-07, 00:01
autor: Poznañczyk
Ale bzdura... To jest przedsiębiorstwo a nie Caritas...A rekompensaty będzie dość...
: 2006-06-12, 15:14
autor: marcinc
Poznańczyk pisze:Ale bzdura... To jest przedsiębiorstwo a nie Caritas...A rekompensaty będzie dość...
nie bzdura tylko sarkazm
: 2006-06-12, 17:10
autor: Poznañczyk
Ok ale niemożliwy do realizacji.
: 2006-06-13, 17:22
autor: marcinc
Poznańczyk pisze:Ok ale niemożliwy do realizacji.
A szkoda bo Combino to nawet niez
łe tramwaje s
ą i chętnie bym zobaczył kolejne dziesięć na naszych ulicach
.
: 2006-06-13, 20:01
autor: Poznañczyk
No całkiem jest to możliwe jesli Siemens przystąpi do kolejnych przetargów. Tylko, że WTK i Wyborcza się zaraz zaczną pluć...
: 2006-06-13, 20:22
autor: Podi
Poznańczyk pisze:Tylko, że WTK i Wyborcza się zaraz zaczną pluć...
Jasne, nakręcą koniukturę a potem będą czekać na rezultaty.
: 2006-06-14, 12:36
autor: J-31
Chciałem się nieco wrócić do historii poznańskich tramwajów. I mam takie pytanie związane z planem zakupu obecnie eksplatowanych Combino.
Czy one miały obsługiwać PST ? Czy Combino kupiono pod kątem PST ?
: 2006-06-14, 17:07
autor: Podi
Czy one miały obsługiwać PST ? Czy Combino kupiono pod kątem PST ?
Naturalnie. Bo pod kątem czego mogłybyć kupowane?