Bombardier Flexity Outlook -"Cityrunner"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-02-23, 10:50

Oczywiście - wiadomo. Wielkie dzięki za info... :)

A trochę zmieniając temat - ale wciąż pozostając w kwestii producenta - firmy Bombardier - to, jeśli ktoś z Was czyta (mam nadzięję) forum międzynarodowe (angielskie), to zapewne zauważy, że najwyraźniej MPK Kraków i MPK Łódź miały niezłe szczęście. ;)
Ponieważ Bombardier mocno się spóźnia z dostawą dla VBZ Zurich tramwajów "Cobra". One nie tylko wciąż są budowane, ale są bardzo głośne, kol. AmmuNation określił je wręcz jako "Rattlesnake" (grzechotnik). :mruga:

Co o tym Myślicie ? :)

voy

Post autor: voy » 2005-02-23, 14:12

Może cena jest niska i dlatego je kupują. Cobry to te z niewklejanymi, brzydkimi oknami??

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-04-22, 20:37

I Cityrunnery znowu jadą zagranicę :) Tym razem do Walencji - Hiszpania.
Więcej o tym w najnowszym newsie ;)
Pozdrawiam

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-04-23, 21:58

mac pisze:I Cityrunnery znowu jadą zagranicę :) Tym razem do Walencji - Hiszpania.
Kolejne miasta z bogatszych niż Polska krajów wypożyczają z Łodzi tramwaje na testy. MPK trochę na tym zarobi, do tego Łódź staje się sławna :)

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-04-24, 10:57

Thomas78 pisze:MPK trochę na tym zarobi, do tego Łódź staje się sławna :)
Cale 5 mln zl. zalosne. Jednak przynajmniej ci idioci z MPK nie moga sie ich kompletnie pozbyc, bo nikt nie chce ich kupic i wywiezc do innego miasta, jeszcze 1,5 roku i mam nadzieje Kropiwnicki odejdzie z urzedu.

A slawna to Lodz sie nie staje, wagony sa zaklejane w reklame, badz barwy zakladowe przedsiebiorstwa w ktorym jezdza, zostaja tylko loga MPK Lodz na siedzeniach.

No i na koniec, niestety Lodz staje sie powoli posmiewiskiem, pokazcie mi inne miasto na swiecie ktore tak chetnie wyporzycza swoje najnowsze wagony za granice i to na 1,5 roku. Chociaz moze wyremontuja wkoncu 1201 i 1212 (no chyba 1210 znowu stoi, cos z tym kompem jest nie tak) bo na remonty na trasie W-Z przy obecnej wladzy bym nie liczyl. No i powinni zamontowac klime w citkach do Walencji (albo we wszystkich) bo jak sie Hiszpanie troszke posmaza to moga sie jeszcze rozmyslic.

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-04-25, 11:45

aleksej pisze:No i na koniec, niestety Lodz staje sie powoli posmiewiskiem, pokazcie mi inne miasto na swiecie ktore tak chetnie wyporzycza swoje najnowsze wagony za granice i to na 1,5 roku.
Nie Przejmuj się. Warszawa też jest pośmiewiskiem... ;)
aleksej pisze: No i powinni zamontowac klime w citkach do Walencji (albo we wszystkich) bo jak sie Hiszpanie troszke posmaza to moga sie jeszcze rozmyslic.
Może właśnie o to chodzi. To może jest antyreklama dla Bombardiera.... :mruga:

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-04-25, 15:22

aleksej pisze:A slawna to Lodz sie nie staje, wagony sa zaklejane w reklame, badz barwy zakladowe przedsiebiorstwa w ktorym jezdza, zostaja tylko loga MPK Lodz na siedzeniach.
Dobre i to. Zawsze jakaś forma promocji ;)

szubak

Post autor: szubak » 2005-05-07, 22:57

Kolejne miasta z bogatszych niż Polska krajów wypożyczają z Łodzi tramwaje na testy. MPK trochę na tym zarobi, do tego Łódź staje się sławna :smile:
A w tym momencie nie dziala to przynajmniej na takiej zasadzie, ze lodzkie MPQ posiadajac dosyc duzedlugi odsprzedalo cityrunnery innej firmie i korzysta z nich na zasadzie wypozyczenia placac comiesieczne raty? Wtedy byc moze wyszlobyna to, iz to tamta firma zarabia na wypozyczaniu tramow a nie MPQ...
No i na koniec, niestety Lodz staje sie powoli posmiewiskiem, pokazcie mi inne miasto na swiecie ktore tak chetnie wyporzycza swoje najnowsze wagony za granice i to na 1,5 roku. Chociaz moze wyremontuja wkoncu 1201 i 1212 (no chyba 1210 znowu stoi, cos z tym kompem jest nie tak) bo na remonty na trasie W-Z przy obecnej wladzy bym nie liczyl. No i powinni zamontowac klime w citkach do Walencji (albo we wszystkich) bo jak sie Hiszpanie troszke posmaza to moga sie jeszcze rozmyslic.
Lodz sie staje powoli posmiewiskiem, rowniez za sprawa polityki nowego zarzadzu firmy. Osobiscie do nowego prezesa nicniemam, w Kraku sprawdzal sie znakomicie, ale wedlugmnie wynikalo to w duzej mierze z tego, iz byl odpowiedzialny jdynie za sprawy finansowe, a nie za caloksztal. Jedna osoba dbala o interes pasazerow,inna probowala ciac koszty i z takiej "burzy mozgow" wynikalo wiele dobrego :-P

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-05-08, 08:36

szubak pisze: Osobiscie do nowego prezesa nicniemam, w Kraku sprawdzal sie znakomicie, ale wedlugmnie wynikalo to w duzej mierze z tego, iz byl odpowiedzialny jdynie za sprawy finansowe, a nie za caloksztal. Jedna osoba dbala o interes pasazerow,inna probowala ciac koszty i z takiej "burzy mozgow" wynikalo wiele dobrego :-P
Dlatego ekonomiści nie powinni odpowiadać za całokształt zarządzania miejską spółką...

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-05-08, 13:37

szubak pisze: A w tym momencie nie dziala to przynajmniej na takiej zasadzie, ze lodzkie MPQ posiadajac dosyc duzedlugi odsprzedalo cityrunnery innej firmie i korzysta z nich na zasadzie wypozyczenia placac comiesieczne raty? Wtedy byc moze wyszlobyna to, iz to tamta firma zarabia na wypozyczaniu tramow a nie MPQ...
Nie sprawa wyglada tak ze MPK leasinguje Cityrunnery od Deutche Leasing Polska na 10 lat i moze z nimi robic co zechce (no chyba ze je zniszczy :) ). Firmy DLP to specjalnie nie obchodzi. Wiec za wyporzyczenie kase dostanie MPK (no DLP musiala sie formalnie zgodzic bo to ich wagony).
szubak pisze: Lodz sie staje powoli posmiewiskiem, rowniez za sprawa polityki nowego zarzadzu firmy. Osobiscie do nowego prezesa nicniemam, w Kraku sprawdzal sie znakomicie, ale wedlugmnie wynikalo to w duzej mierze z tego, iz byl odpowiedzialny jdynie za sprawy finansowe, a nie za caloksztal. Jedna osoba dbala o interes pasazerow,inna probowala ciac koszty i z takiej "burzy mozgow" wynikalo wiele dobrego :-P
Wiesz Wasowicz nie ma wiele do powiedzenia, a pole manewru ma naprawde niewielkie (jesli obcina sie oplaty za wozokilometry z 5,50 na 4,07 zl w dodatku sa/byly duze dlugi ktore podwoil poprzedni prezes MPK (Dziwisz)). Wasowicz jednak prowadzi zalosna kampanie informacyjna i otoczyl sie (swiadomie badz nie) banda idiotow, ktorzy uwazaja ze lodzka Bulwa jest tak dobra jak Cityrunnery, lub ze te ostatnie sa 'za szerokie na lodzkie tory" (wypowiedz Dziwisze ktory nadal zasiada w zarzadzie i zajmuje sie....tak tak....taborem!).

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-05-09, 11:48

Fajnych mamy fachowców od spraw technicznych i taborowych KM. Szkoda gadać.... :cry:
Obrazek

Robson

Post autor: Robson » 2005-05-11, 01:09

Za różowo to nie jest. Tylko się bac. :(

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-06-24, 13:41

Jak donosze koledzy na miescie pojawil sie ponownie wagon 1212, w ktorego wjechala 9tka na petli Augustow. Wagon zostal wyremontowany i jezdzi na 10tce. Rowniez niedlugo nalezy sie spodziewac na trasie innego pechowego Cityrunnera 1201 (pierwszego w Lodzi) ktory mial dosyc powazny wypadek z Ikarusem i od dlugiego czasu stoi na Tramwajowej. Ogolnie w tym momencie wszystkie Cityrunnery jezdza na miescie, stoi wspomniany 1201 oraz do Walencji pojechaly juz 1206 i 1203 (reszta wagonow do wyjazdu nie zostala jeszcze wytypowana).

Pozdrawiam,
Aleksej

Podi

Post autor: Podi » 2005-06-24, 13:52

aleksej pisze:Jak donosze koledzy na miescie pojawil sie ponownie wagon 1212, w ktorego wjechala 9tka na petli Augustow. Wagon zostal wyremontowany i jezdzi na 10tce. Rowniez niedlugo nalezy sie spodziewac na trasie innego pechowego Cityrunnera 1201 (pierwszego w Lodzi) ktory mial dosyc powazny wypadek z Ikarusem i od dlugiego czasu stoi na Tramwajowej. Ogolnie w tym momencie wszystkie Cityrunnery jezdza na miescie, stoi wspomniany 1201 oraz do Walencji pojechaly juz 1206 i 1203 (reszta wagonow do wyjazdu nie zostala jeszcze wytypowana).

Pozdrawiam,
Aleksej
Kiepsko z waszymi Cityrunnerami(moja opinia).Może się nawet wydawać,że z Combino jest lepiej...Wypadków poważnych z nimi nie było,tylko raz jednemu poszedł pantograf...Nie wypożyczamy nigdzie naszych pojazdów,tylko 501 pojechał do Niemiec na modernizację.W Poznaniu jest też więcej mozliwości wypuszczenia niskopodłogowców na linie(na razie tylko 14 i 15,ale po remonice także 8 oraz 16 po otwrciu mostu Rocha).Jedenym minusem na razie to,że połowa stoi w zajezdni,może to się jednak wkrótce zmieni...

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-06-24, 14:39

Po pierwsze Combino jezdza krocej, po drugie na w calosci wyremontowanych torowiskach (przynajmniej znacznie lepszych niz na trasie W-Z czy tym bardziej na 12stce).

A co do reszty to jest to polityka wladz miasta, im sie nie podobaja Cityrunnery wiec robia wszystko aby sie ich pozbyc i je zniszczyc, ale ostatnio cos im to mija powoli (zakaz puszczania tych wagonw na 12stke, no i remonty 1212 i 1201). Reszta jezdzi a jedyne postoje wagony mialy poniwaz MPK nie zamowilo na czas czesci zamiennych (m.in. obreczy).

Pozdrawiam,
Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-24, 14:45

Aleksej. Pociesz się. Wybory samorządowe się zbliżają... :mruga:
Obrazek

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-06-25, 16:31

Poznań Podi pisze:[Kiepsko z waszymi Cityrunnerami(moja opinia).Może się nawet wydawać,że z Combino jest lepiej...Wypadków poważnych z nimi nie było,tylko raz jednemu poszedł pantograf.....
Co ma do tego, czy to Cityrunner, czy cokolwiek innego, jeśli inny pojazd (autobus, czy samochód) się z nim zderzy? Wypadek i tyle. Jeśli chodzi zaś o eksploatację Cityrunnerów -problemem jest tylko i wyłącznie to, że na części trasy są zużyte tory, które nota bene wpływają negatywnie na każdy tabor.
Dobrze, że Cityrunnery nie kursują na Kilińskiego - tamtejsze torowisko, zwłaszcza na południe od Narutowicza nadaje się do rozbiórki i budowy od nowa.

voy

Post autor: voy » 2005-06-25, 17:16

Poza tym Poznań ma PST, a w Łodzi chyba nie czegoś na podobieństwo.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-06-26, 01:40

No raczej Łodź się jeszcze nie doczekała ŁST...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-27, 09:26

voy pisze:Poza tym Poznań ma PST, a w Łodzi chyba nie czegoś na podobieństwo.
Nie tylko PST jest "dobre", ale też sporo się remontuje w Poznaniu. Np. Combino eksploatowane na linii 14 z os. Jana II Sobieskiego (PST) na Górczyn. W zasadzie jadą przeważającej części po w miarę dobrych torowiskach. I nie myślę tutaj wyłącznie o PST... ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ