Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Pewnie ze tak

voy

Post autor: voy »

Dla pasażerów trochę monotonna no ale dzięki temu jest więcej tramwajów bo jest tańsze ich utrzymanie.

51

Post autor: 51 »

voy pisze:Dla pasażerów trochę monotonna no ale dzięki temu jest więcej tramwajów bo jest tańsze ich utrzymanie.
a czy pasażerowie tak sie przejmują monotonnością? przecież najwazniejsze żeby było szybko i wygodnie, a tyo że codziennnie tak samo to chyba im już mniejszą różnicę robi

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

A samochod osobowy jak czaesto zmienia przecietny Polak? Raczej srednio przez 5 lat jezdzi jednym samochodem wiec w przypadku tramwaju to mu nie robi rozniczy

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dokładnie. Zwykły pasażer chciałby tylko, żeby ten tramwaj był szybki, czysty, cichy i punktualny. A i tak większość nie wie co to jest NGT6... ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Tymbardziej ze NGT6 jest kilka rodzajow i kilka grup. Krakowski dla jasnosci powinien byc opisywany jako NGT6kr a cala nazwa brzmi Bombardier Flexity Classic NGT6

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

NGT6 Kr i NGT6 Kr-2 ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Dokładnie. Zwykły pasażer chciałby tylko, żeby ten tramwaj był szybki, czysty, cichy i punktualny. A i tak większość nie wie co to jest NGT6...
A jeszcze lepiej by bylo gdyby za darmo sie nim jezdzilo... To juz by wszyscy byli szczesliwi

A co do nazewnictwa NGT6 to powinno byc NGT6/2kr

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W Berlinie BVG testował niedawno najnowszy wagon ULF typu A z Wiednia. Tramwaj kursował na jednej z linii jako dodatkowy, i woził berlińczyków za darmo.. :)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

A masz moze jakies zdjecie tego wagonu?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niestety nie posiadam w wersji elektronicznej - ale Znajdziesz go, przynajmniej ścianę przednią - w najnowszej "Zajezdni" nr. 5/2004

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Wspomnailem kiedys o projekcie kolorystyki wagonu NGt6 ktory robie na uczelni. Mam juz koncepcje. Zdradze rabek tajemnicy i pokaze Wam jeden przyklad:

Obrazek

Kolory i dokladnosc rysunku spadly w wyniku kompresji. Szkielet jest narysowany w Corelu a kolor nakladany w Photoshopie - rodzdzielczosc oryginalu 450dpi
Ostatnio zmieniony 2005-01-12, 23:19 przez Maciek-krakow, łącznie zmieniany 1 raz.

Milenium

Post autor: Milenium »

Maciek-krakow pisze:Wspomnailem kiedys o projekcie kolorystyki wagonu NGt6 ktory robie na uczelni. Mam juz koncepcje. Zdradze rabek tajemnicy i pokaze Wam jeden przyklad:

Obrazek

Kolory i dokladnosc rysunku spadly w wyniku kompresji. Szkielet jest narysowany w Corelu a kolor nakladany w Photoshopie - rodzdzielczosc oryginalu 450dpi
Naprawde ladny. . . . . :cool:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

No bardzo ładny , także mi sie podoba :) Gratuluje i życze powodzenia :)

Milenium

Post autor: Milenium »

mac pisze:No bardzo ładny , także mi sie podoba :) Gratuluje i życze powodzenia :)
Masz racje i badzmy do przodu. . . . :) ;) :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Świetny, a czy mógłbyś jeszcze trochę bardziej uchylić rąbka tajemnicy i dodać, czemu wybrałeś takie kolory ? Bo zdaje się, że one za bardzo się chyba nie zmieniły... :)

voy

Post autor: voy »

Eeee a mi się nie podoba :/ zielony przód i dach, czerwone drzwi i zderzaki :/ duzo lepszy jest krakowski NGT6 jeżeli chodzi o kolorystykę.

Milenium

Post autor: Milenium »

voy pisze:Eeee a mi się nie podoba :/ zielony przód i dach, czerwone drzwi i zderzaki :/ duzo lepszy jest krakowski NGT6 jeżeli chodzi o kolorystykę.
Troche racji w tym jest ale to jest rysunek a wy rzeczywistosci moze by lepiej wygladalo co??? ;) Ps:widzialem zdjecie jak sie pieknie prezentowal mówie wam. . . :shocked: :) :cool:

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Wiec tak. Kolor NGT6 w Krakowie odbiega kolorystce od pozostalych wagonow gdzie oprocz niebieskiego w dosc duzej ilosci uzyty jest kolor kremowy - kosci sloniowej. NGT6 jest okreslany przez prowadzacych jako trumna gdyz olbrzymia ilosc koloru niebieskiego sprawia ze wizualnie ten tramwaj robi sie bardzo ciezki - takie pudlo. Dodatkoo przyciemniane szyby i czarne slupki dodatkowo powoduja jedna wielka ciemna scine. Poxs tym zastosowanei zabudowanych wozkow (bez atrap) dodatkowo robi z wagonu pudlo nieurozmaicone... Atrapy bardzo korzystnie wplywaja na wyglad tramwaju. Ze wszystkich kolorystyk w Polsce podoba mi sei Warszawska - kolor czerwonyz z zoltym w podobnym nasyceniu bardzo dobrze ze soba leza...
Kolor niebieski jest kolorem krakowa - dla mnie neistety. W kazdym razie w ramach zajec z kolorystyki postanowilem zajac sie wlasnie tym wagonem by go odciazyc i przystosowac do zabytkowego miasta. Kolor niebieski w ogole nie identyfikuje sie z zabytkowym miastem. W Katowicach jezdzi 116Nd w kolorze szarym- i co - zamias trozweswlic to miasto gornicze, ktore ogolnie jest szare to jeszcze dobijaja ludzi szaroscia na tramwaju. Ale wracajac do tematu.
Swoj projekt postanowilem rozwiazac na dwa sposoby:
1) kolorystyka wagonu dla miasta zabytkowego bez uzycia niebieskiego
2) kolorystyka wagonu dla miasta zabytkowego Krakowa z uzyciem niebieskiego i kremowego.

Przyklad ktory zaprezentowalem jest jednym z wielu. Nie jest to ostateczny projekt gdyz najpierw trzeba przeprowadzic wiele prob i kompozycji aby wybrac ta najlepsza. Jednym z moich zalozen jest rowniez wyodrebnienie dzrwi pasazerskich od bryly. Pasazera glownie one interesuja gdyz przez nie wsiada i powinny byc one widoczne. Kolejnym zalozeniem jest "prowadzenie" koloru zgodnie z konstrukcja wagonu - nie beda wystepowaly zadne laty, czy niepotrzebne ciecia kolorystyczne.
Na razie nie bede komentowal doboru kolorow, gdyz tak jak wspomnialem jest to tylko jeden z przykladow. Gdy wszystko bedzie gotowe zaprezentuje wszystko z dokladnym wyjasnieniem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki. Projekt i sam pomysł jest bardzo ciekawy. Powodzenia przy wprowadzaniu go w życie. W przypadku sukcesu będzie o tym słychać w całym kraju...

Natomiast zastanawiam się, czy nie powinieneś jeszcze pomyśleć o makijażu zbliżonym do autobusów MPK - i połączenia kilku kolorów krakowskich, tzn. błękitny, biały, ciemno granatowy. Myślę, że to by bardzo podrasowało pudło NGT6. Co o tym sądzisz ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”