Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Inspektor

Post autor: Inspektor »

Zarazem znaczy to że kupi lepsze...A kto wie czy Bombardier nie stworzy a całości niskopodłogowego tramwaju?

voy

Post autor: voy »

Czy lepsze to się okaże - mogą kupić Siemensa Combino i wtedy kicha.

spider

Post autor: spider »

Mi się jeszcze nie udało jechać... ale z zewnątrz to bardzo ciekawe tramwaje:P

tramwuje Czy to jakieś nowe słowo w języku polskim?

tramwaje miało być... literki mi się przestawiły...
Ostatnio zmieniony 2004-11-14, 20:59 przez spider, łącznie zmieniany 1 raz.

Tommy

Post autor: Tommy »

voy pisze:Ale nie kupi. Jest wymóg na 100% niskiej podłogi...

Dziwne, tak nowocześnie ten bombardier wygląda, a nie ma 100%-owej niskiej podłogi, szkoda :cry:

Inspektor

Post autor: Inspektor »

tramwaje miało być... literki mi się przestawiły...
Ok,nie ma sprawy.

51

Post autor: 51 »

Tommy pisze:
voy pisze:Ale nie kupi. Jest wymóg na 100% niskiej podłogi...

Dziwne, tak nowocześnie ten bombardier wygląda, a nie ma 100%-owej niskiej podłogi, szkoda :cry:
na samym początku i końcu jest jeden niski schodek- to wszystko, zresztą z powodu podwójnych siedzeń ta dodatkowa niewielka powierzchnia i tak by sie niepełnosprawnym nie przdała- uważam, że z tą 100% niskopodłogowoscia to przesada, co innego schody w 116Na, co innego skunks

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

NGT6 ma 65% niskiej podlogi i nie wiem czego sie tu czepiac. Przeciez robienie niskiej podlogi wylacznie podraza koszty a niewiele wiecej daje po przeciez tramwajami nie jezdzi az tyle osob niepelnosprawnych i starszych zeby byli w stanie zajac cala powierzchnie niekiej podlogi.
Jeden wagon NGT6 kosztuje 2,5mln zl a ile Cityrunner? Wie ktos? NGT6 jest dobrym wagonem oprocz jego kolorystyki. Zachecam do zapoznania sie z jego opisem - mysle ze Wam sie spodoba - opis jest na http://transportszynowy.webpark.pl/ngt6.html

A co do skunksa to określenie się wzięło z białego pasa - atrapy dachowej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tak przy okazji, czy ten kolor niebieski - to jest ciemny granat, czy błękit, bo na fotografiach widać różnie w zależności od oświetlenia ?

voy

Post autor: voy »

2.5 miliona to jeden człon kosztuje, cały tramwaj teraz będzie kosztował grubo ponad 5 milionów. Cityrunner kosztuje ok. 10 mln.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm.... Cóż za nowoczesność trzeba zapłacić :|

Hannibal

Post autor: Hannibal »

No tak prawda , ale tramwaj jest świetny , wiec warto nawet tyle wydac ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

To jest kolor niebieski (pomiedzy blekitem i granatem) - ten kolor ma numer 5017

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki. Bardzo ładnie się prezentuje... :)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Co do koloru to nie jest on zachwycajacy. NGT6 nazywaniy jest trumna przez duza ilosc niebieskiego ktora powoduje ze pudlo staje sie wizualnie ciezkie. Na dodatek NGT6 ma zakryte wozki klapami z pudla co dodatkowo pogarsza jego wyglad - (nie jest urozmaicona bryla- takie duzy prostoppadloscian). Jestem studentem WFP ASP i na przedmiocie z projektowania barwy robie projekt nowej kolorystyki dla tego wagonu. Biore pod uwage wiele aspektow. W styczniu wyniki zaprezentuje w MPK .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ekstra. A czy Podzielisz się z nami zdjęciami tego projektu - bo może on być ciekawy... :)

voy

Post autor: voy »

Ostatnio coś myślą w Krakowie aby kupić nowe tramwaje tylko dłuższe.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Jasne - wyniki opublikuje na mojej stronie i dam Wam znac jak juz wszystko bedzie gotowe.

Co do nowego zamowienia to ma byc rozpisany przetarg na wagony NGT8. Wszystkie czlony beda jednakowej dlugosci. Wozki beda rozmieszczone w nastepujacy sposob:
jeden wozek pod pierwszym czlonem (na przodzie)
drugi wozek pod przegubem I/II czlon
trzeci wozek pod przegubem II/III czlon
czwarty wozek pod trzecim czlonem (na koncu)

W sumie ilosc osi = 8 dlatego NGT8 a nie NGT6

To zamowienie wiaze sie ze zmiana przepisow, ktore umozliwily wprowadzenie do eksploatacji wagonow o dlugosci 32m

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra. Oby tylko się Wam udało. :)

A nie wiesz, Czy NGT8 byłyby również składane na miejscu w Krakowie. W końcu są już ludzie przeszkoleni :) - więc tylko ich wykorzystać... ;)

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

J-31 pisze:Extra. Oby tylko się Wam udało. :)

A nie wiesz, Czy NGT8 byłyby również składane na miejscu w Krakowie. W końcu są już ludzie przeszkoleni :) - więc tylko ich wykorzystać... ;)
Na pewno - teraz MPK tak ofglasza przetargi ze warunkiem jest skladanie w Krakowie. Zeby tylko bombardier wygra przetarg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wydaje mi sie to słuszne - jednolity tabor, jednolite części, jeden serwis, mniejsze koszty przeszkolenia. Wg. mnie, to jest słuszna polityka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”