Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ale 1/3 pojechała na naprawę, i już wróciła :P

szubak

Post autor: szubak »

No 1/3 tak, ale nie caly wagon ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Od jutra w tramwajach linii 8, 24 i 34 głos Anny Dymnej zastapi Grzegorz Turnau. Pan Turnau zażyczył sobie jako honorarium czapkę służbową MPK :) Co ciekawe jak na razie każdy z artystów ma występować tylko przez miesiąc, a później pojawi się kolejna osoba. Jak będzie doceloweo dopiero się okaże.
BTW: czy ktoś wie co na "12" porabiają ostatnio 105 zamiast bombek?

filimer

Post autor: filimer »

Jak to co? W związku ze skróceniem dwunastki do dworca towarowego została ona odbombiona i zaakwariowana - bombonierki zaliczyły częściowy przerzut na 34.

Lopez

Post autor: Lopez »

filimer pisze:Jak to co? W związku ze skróceniem dwunastki do dworca towarowego została ona odbombiona i zaakwariowana - bombonierki zaliczyły częściowy przerzut na 34.
Normalnie nie wierzę ;) Wreszcie jakaś normalność. Szkoda tylko, że przez to rzadziej mogę się przejechać bombką.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A co się właściwie wydarzyło w Krakowie, że skrócono 12-stkę. Jakiś remont ? ;)
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 14:04 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Lopez

Post autor: Lopez »

Skrócono "12" po to żeby "5" jeździła do pętli Krowodrza Górka - jedna linia zamiast drugiej. Zapotrzebowanie na 5 było większe bo to jedyna linia jeżdżąca z Krowodrzy na Hutę. IMO pętla Dworzec Towarowy, gdzie teraz się zatrzymuje "12" jest zupełnie bezsensowną inwestycją. Wystarczy rzucić okiem, żeby dojść do takiego wniosku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

IMO pętla Dworzec Towarowy, gdzie teraz się zatrzymuje "12" jest zupełnie bezsensowną inwestycją. Wystarczy rzucić okiem, żeby dojść do takiego wniosku.
Hmmm. No ja mam mały problem z "rzuceniem okiem" - za daleko. Musiałbym się tam wybrać z kompletem moich oczu - by zobaczyć tą inwestycję. :P

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Lopez pisze:Normalnie nie wierzę Wreszcie jakaś normalność. Szkoda tylko, że przez to rzadziej mogę się przejechać bombką.
Jeżeli bombka na "34" to normalność to ja nie mam pytań...

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie o to mi chodzi. Pewnie, że przydałoby się coś pojemniejszego.
Chodzi o to, że zdjęli bombki z "12" bo IMO nie są tam najpotrzebniejsze.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

No chyba że tak ;) Swoją drogą gdy jeździła na KG bombki były wskazane jak najbardziej. Co do "34" NGT6 na tej linii to jakaś pomyłka, na Kurdwanowie ludzie się nie mieszczą... Albo co 7 minut (tylko po co) albo UFA

Lopez

Post autor: Lopez »

Wczoraj odbyła się uroczystość z okazji zakończenia produkcji bombek z 3 dostawy. Co prawda ostatni tramwaj wyjechał już jakieś 10 dni temu, ale pewnie feta była zaplanowana od dawna, więc... ;)
Podaję link do artykułu w GW: http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,5217432.html
Wygląda też na to, że w najnowszych tramwajach będzie można usłyszeć głos Anny Dymnej, a w starszych, po zainstalowaniu sprzętu do tego celu, Grzegorza Turnaua.
No i najciekawsze - władze miejskie planują kolejne zakupy i to dość szybko, przy okazji realizowania nowych inwestycji. Być może ( :?: ) za 3 lata będzie 30 kolejnych bombek :)
Jest jeszcze kilka innych kwestii poruszonych w artykule, ale to w stosownych tematach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gazeta pisze:Po Krakowie jeździ już 50 bombardierów.
Brawo, brawo i jeszcze raz brawo :!:

Wy narzekacie na NGT6, a tymczasem, żadne inne miasto w Polsce nie może sie poszczycić tak imponującą liczbą nowoczesnych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Warszawa może sobie jedynie pomarzyć o Bombardierze. :retard:
Gazeta pisze:W zajezdni Podgórze powstały już trzy takie maszyny dla Gdańska, a jeśli firma wygra przetarg na dostarczenie tramwajów dla Wrocławia, również i one będą składane w montażowni MPK.
Hehe. Są dobrzy w te klocki, więc ostrzą sobie pazurki na Wrocław... Naiwni - Wrocław już wybrał Skodę :mruga:

To co mi się podoba w Krakowie, to, że nie szukają co chwila innego producenta swoich tramwajów, tylko składają sobie sami Bombardiery. Wybrali jedną markę i są jej wierni. W tym samym czasie Tramwaje Warszawskie najpierw kupiły 29 sztuk Konstala 116Na, a potem 15 sztuk PESy 120N.;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze:W tym samym czasie Tramwaje Warszawskie najpierw kupiły 29 sztuk Konstala 116Na, a potem 15 sztuk PESy 120N.
Jakby potworki z Konstala się sprawdziły, to by je kupowali dalej. Kraków po prostu trafił od razu na dobrego niskacza ;)

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

No, to prawda Bombki nie są złe, a teraz do obsługi trasy na Ruczaj mają się pojawić nowe, 5 członowe składy Bombardiera (choć nie obraziłbym się, gdyby to np. były Skody Forcity 15T :P )

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Maciszyn pisze:do obsługi trasy na Ruczaj mają się pojawić nowe, 5 członowe składy Bombardiera
Bardzo interesujące (zwłaszcza, że jeszcze nawet nie pojawiła się żadna specyfikacja). Rozwiń myśl.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

No bo jak można zaobserwować obecne składy są za małe, poza tym jak pewnie wiecie na lini 34, w porannym szczycie zastępują je składy 3x105Na...(a przynajmniej tak głosił niedawny komunikat MPK, po licznych skargach mieszkańców na tłok panujący w tych wozach w czasie porannego szczytu)
I to samo tyczy się linii do Nowej Huty: 1, 4, 14, 22 albo z Bieżanowa: 13 ten tramwaj (Bombi) jest po prostu za mały na te linie, chyba, że mocno zwiększono by częstotliwość kursów, ale nie ma na tyle maszyn...
Poza tym prosty rachunek: jedna 105tka bierze na pokład ok. 120 os. (+ - 3 os.), więc skład 3x105 Na jest w stanie zabrać maksymalnie ponad 360 osób, a Bombi? Wg. danych fabryki: 178 os. ale w praktyce zawsze mniej, bo ludzie nigdy się nie dopychają do końca choćby w środkowym członie i w strefach wysokiej podłogi (szczególnie w I członie), więc pojemność efektywna to ok. 168 os. może nieco mniej... Dlatego już tutaj widać jak na dłoni, że nawet skład 2x105Na ma większą pojemność.....
A żeby było ciekawiej, to Bombardiery obsługują silnie obciążone linie z Kurdwanowa (6,24, 34) i Borku Fałęckiego (8) i pojedyncze wozy z Bieżanowa (3).
Trasa na Ruczaj ma obsługiwać, oprócz Kampusu UJ, także bardzo dynamicznie rozwijające się osiedle Krakowa, no i b. pojemne składy są tam po prostu niezbędne.... a nawet jeśli okaże się, że potoki pasażerskie są mniejsze, to tym bardziej nie będzie nic straconego, bo większy tabor prawdopodobnie zostanie przesunięty na trasę KST....
Skąd o tym wiem? Od samych pracowników Stacji Obsługi Podgórze, kto jak kto ale myślę, że oni są najlepiej poinformowani w tej kwestii bo na co dzień pracują przy tych tramwajach (Bombardiery).

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Co do pracowników zajezdni jako źródła informacji zwykle podchodzę z dystansem. Od takich pracowników aż po kierowników słyszałem już takie bajki, jakich nie powstydziłby się Andersen i bracia Grimm. Wolę się opierać na mniej lub bardziej oficjalnych informacjach z samej góry. Myślałem, że rzeczywiście znasz jakieś konkrety dotyczące zamiarów inwestycyjnych MPK w tym temacie.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Niestety, do takich oficjalnych jeszcze nie dotarłem, ale jak pewnie wiesz, już ta obecna dostawa, to miały być wozy 5 członowe, tylko później niestety zrewidowano te plany....
Poza tym, trasa na ruczaj ma powstać do 2011 roku, więc myślę, że już niedługo powinniśmy wiedzieć coś więcej, być może nawet pod koniec przyszłego roku (lub troszkę wcześniej) może zostać ogłoszony przetarg na nowe wozy.

Jednak co moim zdaniem jest najgorsze, to te Bombardiery (przynajmniej I i II dostawa) nie mają na dzień dzisiejszy możliwości jazdy ukrotnionej... sprzęgi są, ale nie ma wyprowadzonego sterowania na drugi wagon... :nuts:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Maciszyn pisze:jak pewnie wiesz, już ta obecna dostawa, to miały być wozy 5 członowe, tylko później niestety zrewidowano te plany....
Ja słyszałem o NGTd8. ¯adnego takiego pięczioczłona nie widziałem nawet w żadnych ofertach. No chyba, że chodzi o Outlooka - Cityrunnera...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”