Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Od jutra w tramwajach linii 8, 24 i 34 głos Anny Dymnej zastapi Grzegorz Turnau. Pan Turnau zażyczył sobie jako honorarium czapkę służbową MPK Co ciekawe jak na razie każdy z artystów ma występować tylko przez miesiąc, a później pojawi się kolejna osoba. Jak będzie doceloweo dopiero się okaże.
BTW: czy ktoś wie co na "12" porabiają ostatnio 105 zamiast bombek?
BTW: czy ktoś wie co na "12" porabiają ostatnio 105 zamiast bombek?
A co się właściwie wydarzyło w Krakowie, że skrócono 12-stkę. Jakiś remont ?
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 14:04 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Skrócono "12" po to żeby "5" jeździła do pętli Krowodrza Górka - jedna linia zamiast drugiej. Zapotrzebowanie na 5 było większe bo to jedyna linia jeżdżąca z Krowodrzy na Hutę. IMO pętla Dworzec Towarowy, gdzie teraz się zatrzymuje "12" jest zupełnie bezsensowną inwestycją. Wystarczy rzucić okiem, żeby dojść do takiego wniosku.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Wczoraj odbyła się uroczystość z okazji zakończenia produkcji bombek z 3 dostawy. Co prawda ostatni tramwaj wyjechał już jakieś 10 dni temu, ale pewnie feta była zaplanowana od dawna, więc...
Podaję link do artykułu w GW: http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,5217432.html
Wygląda też na to, że w najnowszych tramwajach będzie można usłyszeć głos Anny Dymnej, a w starszych, po zainstalowaniu sprzętu do tego celu, Grzegorza Turnaua.
No i najciekawsze - władze miejskie planują kolejne zakupy i to dość szybko, przy okazji realizowania nowych inwestycji. Być może ( ) za 3 lata będzie 30 kolejnych bombek
Jest jeszcze kilka innych kwestii poruszonych w artykule, ale to w stosownych tematach.
Podaję link do artykułu w GW: http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,5217432.html
Wygląda też na to, że w najnowszych tramwajach będzie można usłyszeć głos Anny Dymnej, a w starszych, po zainstalowaniu sprzętu do tego celu, Grzegorza Turnaua.
No i najciekawsze - władze miejskie planują kolejne zakupy i to dość szybko, przy okazji realizowania nowych inwestycji. Być może ( ) za 3 lata będzie 30 kolejnych bombek
Jest jeszcze kilka innych kwestii poruszonych w artykule, ale to w stosownych tematach.
Brawo, brawo i jeszcze raz brawoGazeta pisze:Po Krakowie jeździ już 50 bombardierów.
Wy narzekacie na NGT6, a tymczasem, żadne inne miasto w Polsce nie może sie poszczycić tak imponującą liczbą nowoczesnych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Warszawa może sobie jedynie pomarzyć o Bombardierze.
Hehe. Są dobrzy w te klocki, więc ostrzą sobie pazurki na Wrocław... Naiwni - Wrocław już wybrał SkodęGazeta pisze:W zajezdni Podgórze powstały już trzy takie maszyny dla Gdańska, a jeśli firma wygra przetarg na dostarczenie tramwajów dla Wrocławia, również i one będą składane w montażowni MPK.
To co mi się podoba w Krakowie, to, że nie szukają co chwila innego producenta swoich tramwajów, tylko składają sobie sami Bombardiery. Wybrali jedną markę i są jej wierni. W tym samym czasie Tramwaje Warszawskie najpierw kupiły 29 sztuk Konstala 116Na, a potem 15 sztuk PESy 120N.
No bo jak można zaobserwować obecne składy są za małe, poza tym jak pewnie wiecie na lini 34, w porannym szczycie zastępują je składy 3x105Na...(a przynajmniej tak głosił niedawny komunikat MPK, po licznych skargach mieszkańców na tłok panujący w tych wozach w czasie porannego szczytu)
I to samo tyczy się linii do Nowej Huty: 1, 4, 14, 22 albo z Bieżanowa: 13 ten tramwaj (Bombi) jest po prostu za mały na te linie, chyba, że mocno zwiększono by częstotliwość kursów, ale nie ma na tyle maszyn...
Poza tym prosty rachunek: jedna 105tka bierze na pokład ok. 120 os. (+ - 3 os.), więc skład 3x105 Na jest w stanie zabrać maksymalnie ponad 360 osób, a Bombi? Wg. danych fabryki: 178 os. ale w praktyce zawsze mniej, bo ludzie nigdy się nie dopychają do końca choćby w środkowym członie i w strefach wysokiej podłogi (szczególnie w I członie), więc pojemność efektywna to ok. 168 os. może nieco mniej... Dlatego już tutaj widać jak na dłoni, że nawet skład 2x105Na ma większą pojemność.....
A żeby było ciekawiej, to Bombardiery obsługują silnie obciążone linie z Kurdwanowa (6,24, 34) i Borku Fałęckiego (8) i pojedyncze wozy z Bieżanowa (3).
Trasa na Ruczaj ma obsługiwać, oprócz Kampusu UJ, także bardzo dynamicznie rozwijające się osiedle Krakowa, no i b. pojemne składy są tam po prostu niezbędne.... a nawet jeśli okaże się, że potoki pasażerskie są mniejsze, to tym bardziej nie będzie nic straconego, bo większy tabor prawdopodobnie zostanie przesunięty na trasę KST....
Skąd o tym wiem? Od samych pracowników Stacji Obsługi Podgórze, kto jak kto ale myślę, że oni są najlepiej poinformowani w tej kwestii bo na co dzień pracują przy tych tramwajach (Bombardiery).
I to samo tyczy się linii do Nowej Huty: 1, 4, 14, 22 albo z Bieżanowa: 13 ten tramwaj (Bombi) jest po prostu za mały na te linie, chyba, że mocno zwiększono by częstotliwość kursów, ale nie ma na tyle maszyn...
Poza tym prosty rachunek: jedna 105tka bierze na pokład ok. 120 os. (+ - 3 os.), więc skład 3x105 Na jest w stanie zabrać maksymalnie ponad 360 osób, a Bombi? Wg. danych fabryki: 178 os. ale w praktyce zawsze mniej, bo ludzie nigdy się nie dopychają do końca choćby w środkowym członie i w strefach wysokiej podłogi (szczególnie w I członie), więc pojemność efektywna to ok. 168 os. może nieco mniej... Dlatego już tutaj widać jak na dłoni, że nawet skład 2x105Na ma większą pojemność.....
A żeby było ciekawiej, to Bombardiery obsługują silnie obciążone linie z Kurdwanowa (6,24, 34) i Borku Fałęckiego (8) i pojedyncze wozy z Bieżanowa (3).
Trasa na Ruczaj ma obsługiwać, oprócz Kampusu UJ, także bardzo dynamicznie rozwijające się osiedle Krakowa, no i b. pojemne składy są tam po prostu niezbędne.... a nawet jeśli okaże się, że potoki pasażerskie są mniejsze, to tym bardziej nie będzie nic straconego, bo większy tabor prawdopodobnie zostanie przesunięty na trasę KST....
Skąd o tym wiem? Od samych pracowników Stacji Obsługi Podgórze, kto jak kto ale myślę, że oni są najlepiej poinformowani w tej kwestii bo na co dzień pracują przy tych tramwajach (Bombardiery).
Co do pracowników zajezdni jako źródła informacji zwykle podchodzę z dystansem. Od takich pracowników aż po kierowników słyszałem już takie bajki, jakich nie powstydziłby się Andersen i bracia Grimm. Wolę się opierać na mniej lub bardziej oficjalnych informacjach z samej góry. Myślałem, że rzeczywiście znasz jakieś konkrety dotyczące zamiarów inwestycyjnych MPK w tym temacie.
Niestety, do takich oficjalnych jeszcze nie dotarłem, ale jak pewnie wiesz, już ta obecna dostawa, to miały być wozy 5 członowe, tylko później niestety zrewidowano te plany....
Poza tym, trasa na ruczaj ma powstać do 2011 roku, więc myślę, że już niedługo powinniśmy wiedzieć coś więcej, być może nawet pod koniec przyszłego roku (lub troszkę wcześniej) może zostać ogłoszony przetarg na nowe wozy.
Jednak co moim zdaniem jest najgorsze, to te Bombardiery (przynajmniej I i II dostawa) nie mają na dzień dzisiejszy możliwości jazdy ukrotnionej... sprzęgi są, ale nie ma wyprowadzonego sterowania na drugi wagon...
Poza tym, trasa na ruczaj ma powstać do 2011 roku, więc myślę, że już niedługo powinniśmy wiedzieć coś więcej, być może nawet pod koniec przyszłego roku (lub troszkę wcześniej) może zostać ogłoszony przetarg na nowe wozy.
Jednak co moim zdaniem jest najgorsze, to te Bombardiery (przynajmniej I i II dostawa) nie mają na dzień dzisiejszy możliwości jazdy ukrotnionej... sprzęgi są, ale nie ma wyprowadzonego sterowania na drugi wagon...